پهپادها به کمک پلیس فرانسه می‌آیند

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پهپادها برای عکاسان و فیلمبرداران ابزاری بسیار جذاب محسوب می‌شوند. ابزاری که با آنها می‌توان تصاویر هوایی جالب توجه و بی‌نظیری به‌ ثبت رساند. از طرفی می‌توان از آنها به عنوان ابزاری جهت حمل محصولات هم استفاده کرد (به عنوان مثال می‌توان به استفاده اداره پست استرالیا از پهپادها برای رساندن محموله‌های پستی یا استفاده آمازون از این دستگاه‌ها اشاره کرد). حال پلیس فرانسه هم می‌خواهد از پهپادها استفاده کند اما با هدفی متفاوت. پلیس فرانسه قصد دارد با استفاده از پهپادهای هگزاکوپتر به کنترل دقیق‌تر جمعیت بپردازد. هگزاکوپتر که با شش موتور الکتریکی کار می‌کند قرار است بر فراز اجتماعات مردم پرواز کند(در شعاع یک کیلومتری) اما این فاصله به حدی خواهد بود که با چشم نتوان این پهپادها را دید.

2

استفاده از وسایل تکنولوژیک برای اهداف امنیتی بی‌سابقه نبوده است. به عنوان نمونه پیش از این در هند از پهپادهایی که به اسپری فلفل مجهز بودند استفاده شده است. اینکه فناوری چگونه می‌تواند امنیت را تسهیل کند (برای مثال چطور از حملات تروریستی جلوگیری کند؟) یکی از سوالات مهم بویژه در ماه‌های اخیر بوده است. فرانسه هم به دلیل درگیری شدیدتر خود در این قبیل حملات احتمالا بیش از سایر کشورهای اروپایی به استفاده از تکنولوژی در حوزه مسائل امنیتی علاقه‌مند است.

از قابلیت‌های دیگر این پهپادها علاوه بر چک کردن افراد، تشخیص پلاک ماشین‌ها است. این دستگاه‌ها باید کوچک باشند و در صندوق عقب ماشین‌های پلیس جا شوند. ظاهرا کار با آنها نیز آسان خواهد بود و به‌سرعت می‌توان راه اندازی‌شان کرد. از طرفی کار با آنها هم ساده خواهد بود، تمرین یادگیری کار با آنها بیش از ۵ روز طول نمی‌کشد حتی برای پلیس‌هایی که توی عمرشان یک بار هم با پهپاد کار نکرده‌اند. از طرفی احتمالا برای لو نرفتن مکان این هگزاکوپترها آنها بدون صدا فعالیت خواهند کرد یا بسیار کم صدا خواهند بود.

‌‌

منبع: Ubergizmo

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه