پوشش برنامه‌های المپیک ۲۰۱۶ با رزولوشن ۸K و فناوری VR

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بخشی از فیلم‌های پوشش رسانه‌ای المپیک ۲۰۱۶ در ریو دوژانیرو با رزولوشن ۸K و تکنولوژی VR (واقعیت مجازی) منتشر می‌شود‌. در حالی که ۴K هنوز پدیده‌ای جدید محسوب می‌شود،‌ قرار است بخشی از فیلم‌های المپیک ۲۰۱۶ شامل مراسم افتتاحیه، مراسم اختتامیه و همچنین ورزش‌های محبوبی مثل شنا با رزولوشن ۸K فیلم‌برداری و آماده‌‌ی پخش شود.

البته این رزولوشن فقط در تلویزیون‌های ۸K و در ژاپن قابل‌دریافت است. اما زیاد هم از این‌که در ژاپن زندگی نمی‌کنید،‌ ناراحت نباشید چرا که با قیمت ۱۳۰ هزار دلاری یک تلویزیون ‌۸K (که در حال حاضر تنها یک نمونه در بازار دارد) بعید بود در ژاپن هم امکان دریافت فیلم‌ها با این کیفیت فوق‌العاده بالا (رزولوشن ۴۳۲۰ × ۷۶۸۰) را داشته باشید.

در حقیقت هم این فیلم‌ها برای مخاطبان خاصی تولید نمی‌شوند بلکه بیشتر در حکم آزمایشی هستند برای پوشش المپیک ۲۰۲۰ توکیو. در این تاریخ نه‌چندان دور به احتمال زیاد بسیاری مردم از سراسر دنیا امکانات لازم برای دریافت فیلم‌هایی با رزولوشن ۸K را دارند.

نسخه‌ VR فیلم پوشش رسانه‌ای المپیک ۲۰۱۶ برای مردم سراسر دنیا (خواه هدست مخصوص را داشته باشند، خواه نداشته باشند) در دسترس خواهد بود.

خوشبختانه فیلم VR شامل مراسم افتتاحیه، مراسم اختتامیه و بعضی ورزش‌های محبوب برای مردم سراسر دنیا (خواه هدست مخصوص را داشته باشند، خواه نداشته باشند) در دسترس خواهد بود. هنوز معلوم نیست انتشار بخش VR قرار است چه‌طور مدیریت شود اما OBS (سرویس‌های رسانه‌ای المپیک) اعلام کرده می‌خواهد همه‌ی بینندگان ممکن را در سراسر دنیا پوشش دهد.

‌ چیزی که از آن خبر داریم این است که پوشش رسانه‌ای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو شامل حدود ۷۰۰۰ ساعت فیلم با رزولوشن Full HD در اختیار رسانه‌های ۲۲۰ کشور دنیا قرار گرفته و حدود ۵ میلیارد نفر بیننده خواهد داشت.

منابع: Engadget و The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه