چرا آیفون X دیرتر از آیفون ۸ و ۸ پلاس عرضه می‌‎شود؟

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شوق زیادی برای خرید آیفون X دارید باید به سرعت این مدل را پیش‌خرید کنید چون ممکن است به این راحتی‌ها آیفون X گیرتان نیاید حتی اگر هزینه هزاردلاری گوشی برای‌تان اهمیت خاصی نداشته باشد.

گزارش‌های جدید منتشر شده، شایعات قبلی درباره کمیاب بودن احتمالی آیفون X را تایید می‌کنند. تحلیل‌گر بازار موبایل مینگ-چی کو معتقد است گوشی جدید و گران‌قیمت اپل که برای اولین‌بار در آن از صفحه‌نمایش بدون حاشیه اولد استفاده شده تقاضایی بیش از میزان عرضه دارد. ظاهرا تقاضای این گوشی بیش از حدی است که چرخه تامین اپل بتواند از پس آن بربیاید؛ یا دست کم باید گفت فعلا از پس آن بربیاید. این موضوع یعنی بعضی از خریداران آیفون X ممکن است شاهد تاخیر طولانی در عرضه این مدل باشند. مینگ- چی کو می‌گوید احتمالا اپل حدود ۴۰ میلیون آیفون X به بازار عرضه خواهد کرد در حالی که این مدل تقاضای ۹۰ میلیون دستگاهی دارد.

این موضوع هم مطرح شده که دلیل پیش‌فروش و عرضه دیرتر آیفون X نسبت به دو آیفون دیگر برای از میان نرفتن فروش آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس است. ظاهرا این سیاست می‌تواند حدی از کمبود آیفون‌های X را هم جبران کند. در واقع با فراهم کردن عرضه آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس بخشی از بازار به سوی این گوشی‌ها هدایت می‌شوند و پس از آن گروه باقی‌مانده که احتمالا مشتریان پر و پا قرص آیفون X هستند در غیاب بخشی از مشتریان که زودتر آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس را خریده‌اند، آیفون X را پیش‌خرید خواهند کرد.

منبع: The Verge


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه