چینی‌ها ۴ سال دیگر به مریخ می‌روند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مریخ

نسل بعدی مریخ‌نورد ناسا شاید تنها وسیله فضایی نباشد که در سال ۲۰۲۰ به سمت سیاره سرخ روانه می‌شود. ظاهرا چین هم می‌خواهد تا جولای یا آگوست ۲۰۲۰ خودش یک مریخ‌نورد بفرستد. این کشور جزییات مربوط به این ماموریت را در کنار تصاویری که با کامپیوتر تولید شده برای عموم منتشر کرده است.

طبق گزارش روزنامه دولتی «شینهوا»، مدیر این ماموریت در طول یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن فاش کرد که این مریخ‌نورد توسط موشک «لانگ مارچ ۵» (Long March) به فضا فرستاده می‌شود. هفت ماه پس از پرتاب، سطح‌نشین این ماموریت از موشک جدا شده و به سمت استوای این سیاره رهسپار می‌شود، سپس مریخ‌نورد چینی از آنجا ماجراجویی‌اش را آغاز می‌کند.

چین در سال‌های اخیر به شدت پروژه‌های فضایی‌اش را گسترده کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۳ موشک Chang’e 3 را پرتاب کرده که ماه‌نورد «یوتو» را حمل می‌کرد. این ماه‌نورد سه سال دوام آورد، در حالی که قرار بود فقط سه ماه در سطح ماه کار کند. این کشور همچنین اخیرا یک ماهواره‌ی کوانتومی پرتاب کرد تا ارتباطاتش کاملا امن و ضد هک کند.

این مریخ‌نورد شش‌چرخ که در سال ۲۰۲۰ به سمت مریخ پرتاب می‌شود از یوتوی ۲۰۰ کیلویی بزرگتر خواهد بود. این دستگاه به ۱۳ ابزار مختلف مجهز است از جمله رادار و یک دوربین که می‌تواند نگاه نزدیک‌تر و دقیق‌تری به خاک و محیط زیست مریخ بیندازد. این مریخ‌نورد هم مثل یوتو قرار است فقط به مدت سه ماه داده جمع‌آوری و به زمین ارسال کند. البته این دستگاه هم می‌تواند بیشتر از این زمان دوام بیاورد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه