گوگل می‌خواهد خودش چیپ‌ست موبایل بسازد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر به سخت‌افزار گوشی‌های اندرویدی نگاه کنید، شرکت‌های مختلفی را می‌بینید که مشغول ساخت چیپ‌ست هستند. از کوالکام گرفته تا مدیاتک، هوآوی Kirin و Exynos سامسونگ، شرکت‌های مختلفی برای گوشی‌های اندرویدی پردازنده می‌سازند. این طور که از گوشه و کنار شنیده می‌شود، ظاهرا گوگل هم قصد دارد تا وارد این صنعت شود.

ساخت چیپ‌ست‌های موبایل از سوی گوگل می‌تواند پلتفرم اندروید را یکپارچه کند.

بر اساس گزارشی که وب‌سایت The Information منتشر کرده است، ظاهرا گوگل در حال مذاکره با شرکت‌های مختلفی است تا با همکاری آن‌ها، چیپ‌ست‌هایی مخصوص خود بسازد. ظاهرا شرکت‌های مختلفی به گوگل نمونه‌های‌شان را نشان داده‌اند، اما گوگل هنوز برنامه‌اش را با هیچ‌کدام از آن‌ها قطعی نکرده است.

با توجه به اینکه این خبر هنوز هم شایعه است، بهتر است که به این زودی‌ها نسبت به آن نتیجه‌گیری نکنیم. با این حال، اپل که چیپ‌ست‌های دستگاه‌های خودش را می‌سازد، در این زمینه به موفقیت رسیده است. گوگل هم از سوی دیگر مشغول ساخت گوشی‌های نکسوس است و نه‌تنها روی نرم‌افزار، بلکه روی سخت‌افزار آن‌ها هم کنترل دارد. اگر گوگل بتواند چیپ‌ست واحدی برای گوشی‌ها بسازد، می‌تواند پلتفرم اندروید را با فاصله‌ی زیادی نسبت به وضعیت فعلی‌اش بهبود بخشد.

با تمام این اوصاف، تا انتشار اخبار بیشتر صبر می‌کنیم.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    عالیه..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه