مازراتی ممکن است به ساخت چنین کانسپتی فکر ‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مازراتی یعنی یک خودروی اسپرت لوکس گران‌قیمت. حداقل این تعریفی است در ذهن بیشتر ما ایرانی‌ها با دیدن یکی از مدل‌های این خودروساز ایتالیایی در خیابان تداعی می‌شود. طراحی محصولات این شرکت عموما منطقی است که ظاهر عجیب‌وغریب فضایی مثل ب‌ام‌و i8 یا بسیار هیجان‌انگیز مثل مدل جدید آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان و آوانتادور را ندارد.

مازراتی Quattroporte مدل ۲۰۱۶

به همین دلیل ممکن است بسیاری در غروب یکی از روزهای عادی، با دیدن نمای پشتی مدل Quattroporte و توجه نکردن به لوگو خودرو، تصور کنند راننده، صاحب یک خودرو کره‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی است تا یک اتومبیل ایتالیایی میلیاردی! این می‌تواند یک امتیاز منفی برای چنین خودروساز مشهوری تلقی شود، درحالی که دیگر رقبای ایتالیایی و آلمانی در حال طراحی و تولید محصولات مدرن و منحصربه‌فرد هستند.

مازراتی گرن‌توریسمو ۲۰۱۸

حتی اگر یادتان باشد، خبری منتشر کردیم که مدل جدید مازراتی گرن‌توریسمو تنها با تغییرات کوچک ظاهری معرفی شده که این به معنای ادامه چنین سیاستی از سوی شرکت مازراتی است. اگر این شرکت همین روند را ادامه دهد، ممکن است در مقابل رقبایی که تمام تلاش خود را برای خلق محصولی با ظاهر مدرن، کم بیاورد.

بنا به ادعای سایت Motor1، یکی از طراحان ایتالیایی به اسم Sergey Dvornytskyy گفته مازراتی احتمالا به ساخت چنین خودرویی فکر می‌کند. این کانسپت که Genesi نام گرفته، از طراحی نوین و مدرنی حکایت می‌کند که ریشه آن، از طراحی دو محصول شرکت مازراتی با نام‌های گرن‌توریسمو و کانسپت Alfieri الهام گرفته است. او این خودرو را یک کوپه مدرن دو سرنشین برای عاشقان رانندگی توصیف کرده است.

نمای پشت و جانبی کانسپت احتمالی

در نمای جلو این خودرو، تعدادی از ویژگی‌های کلیدی محصولات مازراتی که حکم امضای طراحی این شرکت را دارد، به چشم می‌خورد؛ این ویژگی‌ها عبارتند از جلوپنجره‌ی ذوزنقه‌ای با پره‌های عمودی و منحنی، طراحی شیک چراغ‌های کشیده مثل خودرو مفهومی Afieri. نمای جانبی هم جدای ظاهر شیک و منحصربه‌فرد، طراحی آیرودینامیکی هم دارد. نمای پشتی این خودرو هم به لطف دیفیوزر و چراغ‌های بازیک کشیده، هنوز تم اسپرت خانواده مازراتی را با شکل و شمایل جدیدتر و خشن‌تر دارد.

نمای داخلی کانسپت احتمالی

کابین این خودرو گرچه ساده به نظر می‌رسد اما لوکس و مدرن است. در داخل، سرنشینان می‌توانند از انواع امکانات و تجهیزات رفاهی بهره ببرند تا تجربه رانندگی متفاوتی را با این خودرو تجربه کنند. از نکات قابل توجه این سبک طراحی، فرم متفاوت غربیلک فرمان، داشبورد و کنسول میانی است.

مازراتی Alfieri

اگر این کانستپ به مرحله تولید برسد، از توانی مشابه مدل Alfieri بهره می‌برد؛ یک پیشرانه‌ای که توان حدودی ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت. در مجموع چنین قلمداد شده که اگر مازراتی بخواهد به سمت جلو پیش برود، استفاده از چنین طراحی گیرا و تاثیرگذاری می‌تواند برگ برنده برایش باشد.

نظر شما درمورد این سبک طراحی چیست؟

منبع: Motor1
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه