کوجیما رفت، Apple TV جدید آمد؛ یک هفته با بازی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

طبق معمول یکشنبه‌های هر هفته قصد داریم نگاهی بیاندازیم به مهم‌ترین خبرهای حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی در هفته‌ای که گذشت.

هفته‌ی گذشته همراه بود با سی‌امین سال‌گرد تولد یکی از تاثیرگذارترین کنسول‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی. روز بیست‌وششم مهر ماه مصادف بود با سی‌امین سال‌گرد عرضه‌ی کنسول محبوب و دوست‌داشتنی NES. البته شاید بسیاری از شما این کنسول موفق شرکت نینتندو را با این اسم نشناسید؛ اما مطمئنا کنسول «میکرو» را به یاد می‌آورید. کنسول میکرو در روز بیست‌وششم سال ۱۳۶۴ در کشور ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه شد تا شروعی باشد بر دوره‌ی ورود جدی کنسول‌های خانگی به منزل بازی‌کننده‌ها. تا پیش از عرضه‌ی NES کم‌تر کسی کنسول‌های بازی را جدی می‌گرفت و همه ترجیح می‌دادند برای بازی کردن از دستگاه‌های آرکیدی استفاده کنند که در پارک‌ها، شهربازی‌ها و محل‌های مخصوص بازی مستقر شده بودند.

از جمله مهم‌ترین بازی‌هایی که برای این کنسول عرضه شده و صرف‌نظر از علاقه‌تان به بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی احتمالا حداقل یک باری تجربه‌اش کرده‌اید، «برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros) است. به‌هرحال اگر با این کنسول نینتندو حسابی خاطره دارید، بعد نیست نگاهی به خبر سی سالگی‌اش بیاندازید. هم‌چنین مقاله‌ای آماده کرده‌ایم در مورد ۷ نکته‌ی جالبی که در طراحی و ساخت این کنسول تاثیرگذار تاریخ بازی‌های ویدیویی درنظر گرفته شده است. توصیه می‌کنیم اگر از طرفداران پروپاقرص نینتندو و کنسول‌های‌اش هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

اما در ادامه، طبق معمول هفته‌های گذشته می‌پردازیم به‌ مهم‌ترین اخبار و اتفاقات دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

00

یوبی‌سافت سرویس جدید رو می‌کند

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شرکت «یوبی‌سافت» که در زمینه‌ی طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی به‌شکل گسترده فعالیت می‌کند، سرویس‌های ویژه‌ای را هم برای بازی‌کننده‌ها راه‌اندازی کرده که کم‌تر کسی از آن‌ها خبر دارد.  یکی از این سرویس‌ها که با نسل هفتم کنسول‌های بازی‌های ویدیویی به بازی‌کننده‌ها معرفی شد، «یوپلی» (Uplay) نام دارد. این سرویس که با هوشمندی طراحی شده بود، به بازی‌کننده‌ها این امکان را می‌داد تا با بازی کردن بازی‌های یوبی‌سافت یک سری امتیاژ ویژه کسب کنند. بعد هم بازی‌کننده‌ها می‌توانستند از این امتیاز جمع‌آوری شده برای تهیه‌ی آیتم‌های بیش‌تر برای بازی‌های‌شان استفاده کنند.

این سرویس‌ها فقط برای بازی‌کننده‌های کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن۳ در کنار رایانه‌های شخصی فراهم بود. اما در هفته‌ی گذشته یوبی‌سافت از سرویس کاربری جدیدش رونمایی کرد. این سرویس که «یوبی‌سافت کلاب» (Ubisoft Club) نام دارد، قرار است امکاناتی مشابه یوپلی را در اختیار بازی‌کننده‌های پلتفرم‌های مختلف قرار دهد. می‌خواهید درباره‌ی سرویس جدید یوبی‌سافت بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌01

کوجیما رفت، کونامی انکار کرد

برای این‌که از جنگ و دعواهای شرکت و استودیوهای بازی‌سازی «کونامی» و «هیدئو کوجیما»، طراح و بازی‌ساز نام‌آشنا، خبر داشته باشید، نیازی نیست طرفدار پروپاقرص بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی باشید. در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته بود که انتشار خبر بسته شدن استودیوی بازی‌سازی «کوجیما پروداکشنز» همه را شوکه کرد. استودیویی که با ساخت مجموعه بازی‌های «متال‌گیر سالید» در میان بازی‌کننده‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار شده بود. این خبر در حالی منتشر شد که پروسه‌ی ساخت و تولید قسمت پنجم از مجموعه بازی‌های متال‌گیر سالید هنوز به اتمام نرسیده بود.

بعد از این تاریخ بود که هر از چند گاهی خبر از اختلافات گسترده میان کونامی و هیدئو کوجیما به‌گوش می‌رسید. دست آخر بازی منتشر شد و همه منتظر بودند تا ببینند نتیجه‌ی این درگیری به‌کجا می‌انجامد. هفته‌ی گذشته در اقدامی ناگهانی کوجیما از پایان هم‌کاری‌اش با کونامی خبر داد. البته مسوولان کونامی این موضوع را به‌شدت رد کردند. می‌خواهید در مورد آخرین وضعیت هم‌کاری کوجیما و کونامی بیش‌تر بخوانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌02

مانور گسترده‌ی مایکروسافت روی سخت‌افزار ایکس‌باکس وان

در یک سال گذشته مسوولان مایکروسافت حسابی روی ویندوز جدیدشان و این‌که می‌تواند چه قابلیت‌هایی را برای کاربران‌اش فراهم کند، مانور داده‌اند. اما آن‌ها این‌بار پا را فراتر هم گذاشته‌اند و می‌خواهند ویندوز۱۰ را برای کنسول نسل هشتمی‌شان هم عرضه کنند. همان‌طور که بهتر از ما می‌دانید عرضه‌ی ویندوز۱۰ به‌طور مشترک برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا به‌طور موازی روی این دو پلتفرم بازی کنند. به بیان ساده‌تر، مثلا بازی‌کننده‌ها می‌توانند بازی‌ای که روی ایکس‌باکس وان در حال اجرا شدن است را، از طریق رایانه ی شخصی‌شان ببینند و بازی کنند.

از طرفی برای این‌که بتوانید بهترین تجربه‌ی بازی را روی هر کدام از این پلتفرم‌ها داشته باشید، به کنترلی کارآمد نیاز خواهید داشت. در هفته‌ی گذشته مایکروسافت سخنان‌ قبلی‌اش را مجددا تکرار و از عرضه‌ی سازوکاری که بتوان با استفاده از آن بازی‌ها را راحت‌تر روی رایانه‌های شخصی بازی کرد، رونمایی کرد. مایکروسافت هفته‌ی گذشته از آداپتور مخصوص اتصال دسته‌ی ایکس‌باکس وان به رایانه‌های شخصی رونمایی کرده است. می‌خواهید درباره‌ی این خبر بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌03

سازنده‌ی پرندگان خشمگین و اخراج‌های گسترده

صنعت طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی رو به تغییر است؛ تغییری که همیشه هم خوشایند نیست و حتی در مواردی حسابی ناراحت‌کننده می‌شود. همین چند وقت پیش بود که خبری منتشر کردیم مبنی بر قطع همکاری تمام طراحان تیم ساخت مجموعه بازی‌های Fruit Ninja با استودیوی سازنده‌ی این بازی. البته این قطع همکاری با خوشی هم صورت نگرفته بود و استودیوی بازی‌سازی Halfbrick تمام طراحان‌اش را در اقدامی کم سابقه اخراج کرده بود.

اما حالا معلوم شده این سیاست عجیب و غریب دامن شرکت‌ها و استودیوی‌های بازی‌سازی زیادی را گرفته که از آن جمله می‌توان به Rovio، سازنده‌‌ی مجموعه بازی‌های «پرندگان خشمگین» (Angry Birds) اشاره کرد. بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده، اخیرا این استودیوی بازی‌سازی ۲۱۳ نفر از نیروهای‌اش را از کار برکنار کرده است. می‌خواهید درباره‌ی این خبر و دلایل اخراج‌های گسترده‌ی Rovio بیش‌تر بخوانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌04

Apple TV تا یکی دو روز دیگر

حتما درباره‌ی Apple TV جدید چیزهایی شنیده‌اید؟ دستگاه جدید استریم فیلم و موسیقی اپل که از آن برای پخش فیلم و موسیقی به‌صورت آن‌لاین استفاده می‌شود. اپل این دستگاه جدید را در جریان کنفرانس مطبوعاتی سالانه‌اش و به‌همراه رونمایی از آیفون و آی‌پد جدید، معرفی کرد. هفته‌ی گذشته «تیم کوک» در جریان یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی از عرضه‌ی این دستگاه حرفه‌ای پخش موسیقی و فیلم در ابتدای همین هفته و روزهای ابتدایی آبان خبر داده بود.

حتما می‌پرسید چرا این خبر را در میان خبرهای بخش سرگرمی مطرح کرده‌ایم. دستگاه Apple TV جدید به‌شکل خاص می‌تواند تمام بازی‌هایی که برای سیستم‌عامل iOS عرضه می‌شوند را اجرا کند. حتی این دستگاه کنترلری دارد که برای استفاده در جریان بازی بهینه شده است. می‌خواهید درباره‌ی این خبر بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. کاغذ دیواری

    حرف نداره عالی

  2. محمد

    لطفاً قالب بندی متن را بهبود دهید و بیشتر به شکل مجله در بیاورید که خواندن متن بیشتر لذت بخش باشد.
    با تشکر.

  3. فروشگاه لوازم اداری

    بهترین سرگرمیه

  4. فروشگاه لوازم اداری

    بازی بهترین لذت دیاست

  5. فروشگاه لوازم اداری

    حرف نداره

  6. رامین

    مرسی از اخبار . مهم و مفید بودن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه