کوجیما کونامی را ترک کرد؛ کونامی انکار کرد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هیدئو کوجیما

روز هفدهم مهر ماه هیدئو کوجیما از کونامی، شرکتی که به مدت ۲۹ سال در آن کار کرده بود، جدا شد.

“کارمندان معمولا پس از اتمام پروژه‌هایشان برای مدت طولانی مرخصی می‌گیرند.”

براساس اخبار منتشر شده در نیویورکر، «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima)، خالق مجموعه‌ی «متال گیر سالید» (Metal Gear Solid)، رسما شرکت کونامی، ناشر بازی‌های ویدیویی را ترک گفته است. به این ترتیب، شایعه‌های قبلی مبنی بر کناره‌گیری مغز متفکر متال گیر سالید تایید می‌شود. کوجیما که اخیرا به عنوان مدیر در استودیوی Kojima Productions فعالیت می‌کرد، روز هفدهم مهر ماه از سمت‌اش کناره‌گیری کرد. اگرچه کونامی کناره‌گیری کوجیما را انکار و اصرار می‌کند که او به تعطیلات رفته است.

براساس خبری از «کوتاکو» (Kotaku)، یکی از سخنگویان کونامی به خبرگزاری Tokyo Sports گفته که نام کوجیما همچنان به عنوان کارمند شرکت درج شده است؛ و اینکه او و اعضای تیم‌اش توسعه و ساخت متال گیر سالید ۵: درد فانتوم را به تازگی تکمیل کرده و برای مدتی طولانی مرخصی گرفته‌اند.” وقتی که از این سخنگو درباره‌ی مراسم خداحافظی کوجیما سوال شد، او پاسخ داد: “ما از این موضوع مطمئن نیستیم” و پافشاری کرد که “کارمندان معمولا پس از اتمام پروژه‌هایشان برای مدت طولانی مرخصی می‌گیرند.” ماجرای واقعی این قضیه مشخص نیست، اما احتمالا کونامی سعی دارد که حتی الامکان توجه‌ها را از قطع همکاری کوجیما دور کند و تمام تلاش‌اش را انجام می‌دهد تا حضور این توسعه‌دهنده را در شرکت کم‌رنگ کند.

برخی بر این عقیده هستند که پروسه‌ی دراز مدت و پرهزینه‌ی توسعه‌ی جدیدترین قسمت مجموعه‌ی متال گیر سالید برای کونامی گران تمام شد. همین موضوع باعث شد که کونامی به بازی‌های ارزان‌تر، سریع‌تر و سودده‌تر موبایلی روی بیاورد. متال گیر سالید ۵ با موفقیت بسیار زیادی روبه‌رو شد و در روز اول انتشارش ۱۷۹ میلیون دلار فروش داشت. اما ساخت این بازی برای این شرکت ۸۰ میلیون دلار هزینه برداشت.

درباره‌ی اقدام بعدی کوجیما هیچ چیزی مشخص نیست، اما احتمالا برای مدتی هیچ خبری از او نخواهد بود. بعد از این کوجیما آزاد خواهد بود که به شرکت‌ دیگری بپیوندد. درباره‌ی اینکه او به استخدام کدام شرکت درمی‌آید فقط می‌توان حدس زد. مطمئنا بسیاری از طرف‌داران این بازی‌ساز افسانه‌ای درباره‌ی این موضوع کنجکاو هستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The New Yorker

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    کوجیما هشت سال عمرش و یک بودجه‌ی عظیم، تیم خودش، شرکت خودش و قدرتش رو گذاشت تا MGS 5 رو بسازه.دیگه نخواهد توانست هیچ بازی دیگری توی عمر کارش توی صنعت بازی‌های ویدیویی از MGS5 بزرگ‌تر بسازه.
    با این حال یه امید کوچولویی وجود داره. اگه کوجیما بره سونی، به نظر من شانس بزرگی داره تا یه بازی بزرگ دیگه بسازه.
    سونی شرکتیه که میاد به دیوید کیج ده‌ها میلیون دلار پول می‌ده، بهش میگه آقا اوکیه، برو Ellen Page و Willem Defoe را بیار، پول هم بهشون بده. با اینکه میدونه بازی یارو عمرا قرار نیست بفروشه.
    کوجیما اگه می‌خواد توی ژاپن بمونه، یه پول زیاد داشته باشه و آزادی خلاقانه، باید مستقیما بره سونی.
    از روزی می‌ترسم که کوجیما بره الکترونیک‌آرتز یا یوبی‌سافت. کابوس‌اش هم میشه اکتیویژن. نمونه‌اش Destiny.

  2. Avatar amir

    واقعا بازیساز افسانه ای هستش , متال گیر سالید یکی از فوق العاده ترین بازی های تاریخ بازیسازی هست و منم با این بازی زندگی کردم .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه