کونامی دیگر بازی تراز اول نمی‌سازد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس اخبار منتشر شده در سایت GameBlog و EuroGamer، شرکت کونامی دیگر بازی‌های تراز اول و پرهزینه نخواهد ساخت.

کونامی غیر از متال گیر و PES هیچ بازی تراز اولی در پرونده‌اش ندارد.

شرکت کونامی تولید تمام بازی‌های تراز اول به جز Pro Evolution Soccer را متوقف کرده است. این شرکت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای متال گیر جدید ندارد و در این میان، «جولین مرسران» (Julien Merceron) مدیر تکنولوژی کونامی این شرکت را ترک کرده است. این اخبار بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت فرانسوی GameBlog هستند. ظاهر هر دوی این خبرها صحت دارند.

روز گذشته در GameBlog نوشته شده بود که مرسران از گذار این شرکت ژاپنی به دور از کنسول‌ها و روی آوردن به بازار بازی‌های موبایلی ناراضی است.

در پرونده‌ی شرکت مورد بحث غیر از نسخه‌ی آن‌لاین بازی متال گیر که در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد، و PES 2016 هیچ بازی تراز اول دیگری وجود ندارد و کاملا خالی است. البته مجوز ساخت بازی براساس جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ را دارد، بنابراین انتظار می‌رود که از آن استفاده کند.

مشکلات کونامی در اوایل این سال میلادی پررنگ‌تر شد؛ یعنی وقتی که هیدئو کوجیما، خالق مجموعه‌ی متال گیر، این شرکت را ترک کرد و شرکت کوجیما پروداکشنز منحل شد. بر اساس گزارش‌ها، او با سران شرکت کونامی دچار اختلاف شد، زیرا آنها از حمایت مالی پروژه‌های درازمدت و پر خرج او سر باز زدند. ساخت متال گیر ۵، نزدیک به ۸۰ میلیون دلار هزینه برداشت. اگر هم کونامی بخواهد روزی قسمت جدیدی از بازی متال گیر را بسازد، کوجیما در توسعه‌ی آن نقشی نخواهد داشت.

مشکلات کونامی در مقاله‌ای که توسط روزنامه‌ی معتبر ژاپنی Nikkei آشکارتر شد. در این مقاله درباره‌ی اوضاع نا‌به‌سامان کارمندان و پسرفت شرایط کاری نوشته شده بود. به عنوان مثال آن دسته از کارمندانی که بی‌فایده به شمار می‌رفتند، باید کارهای پایین‌دست مثل تمیز کردن باشگاه بدن‌سازی انجام می‌دادند. ارتباطات خارج از شرکت محدود شده بود و اوقات استراحت به شدت نظارت می‌شد.
حالا باید منتظر ماند و دید که تکلیف کونامی و کوجیما چه خواهد شد.

منبع: EuroGamer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    از این موضوع که کونامی دیگر به متال گیر دست نمی‌زند خوشحالم، اما فکر این موضوع که دیگر رنگ سایلنت‌هیل‌ها یا کسلوانیاهای جدید را نخواهم دید، آزارم می‌دهد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه