گالری گلستان میزبان حراج هنری صد هنرمند شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
حراج هنری گالری گلستان

بیست و ششمین دوره نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» در گالری گلستان فروش خوبی داشت تا در روزهایی که بازار هنر دچار رکود شده هنرهای تجسمی را زنده کند. این نمایشگاه در مجموع با فروش ۳۴ اثر به قیمت ۱۷۵ میلیون تومان آغاز به کار کرد.
گران‌ترین اثر به فروش رسیده در روز افتتاحیه یک اثر کوچک (۳۰*۳۰) از فرامرز پیلارام بود که به قیمت ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.
در میان آثار به فروش رسیده جوان‌ها توانستند خودشان را خوب نشان بدهند. منیر قنبری به عنوان اولین هنرمند جوان که کارش یک تا یک و نیم میلیون تومان قیمت گذاری شده بود توانست سه اثر نقاشی به فروش برساند. فروش مجسمه‌ها هم در روز افتتاحیه خیلی خوب بود. کیوان بیرانوند و امیر حصاری هر کدام توانستند دو مجسمه به فروش برسانند. مجسمه‌ای هم از زنده یاد ایرج زند به قیمت ۳۰ میلیون در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. از غازی، قره باغی، شاهمرادی، یاوری و البته چند مجسمه‌ساز جوان که امسال گالری گلستان برای نخستین بار آن‌ها را معرفی می‌کند هم مجسمه‌های دیدنی برای نمایش و فروش وجود دارد.
به رسم این رویداد فرهنگی اقتصادی، آثار ارائه شده قرار است که مردم را برای خرید اثر هنری تشویق کنند. به همین دلیل قیمت گذاری‌های مناسب و در نظر گرفتن طیف‌های متنوعی از سلایق هنری در این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است. با همین هدف قیمت آثار در این دوره از سیصد هزار تومان تا هشتاد و پنج میلیون تومان و از منظر سبک هنری از خوشنویسی تا نقاشیخط و نقاشی تنوع دارند.
گران‌ترین کار این دوره اثری از زنده یاد بهمن محصص  است: یک نقاشی روی مقوا که گالری گلستان آن را ۸۵ میلیون تومان پیشنهاد کرده است. البته دوستداران بهمن محصص فرصت خرید اثر دیگری از او با قیمت پایین‌تر را هم دارند، یک لیتوگرافی که به قیمت ۵۵ میلیون تومان روی دیوار می‌رود.
از میان دیگر کارهای مهم این دوره می‌شود به دو اثر زیبا از سید محمد احصایی با قیمت‌های هشتاد و شصت میلیون تومان، نقاشی منظره از کیخسرو خروش با قیمت ۶۰ میلیون تومان، اثری قابل توجه از زنده یاد فریده لاشایی با قیمت ۲۵ میلیون تومان و کاری از حجت شکیبا به قیمت ۲۰ میلیون تومان اشاره کرد که در بیست‌وششمین دوره رویداد «صد اثر، صد هنرمند» حضور دارند.
کارهای چشمگیری از هنرمندان جوان که به جایگاه تثبیت شده‌ای در بازار هنر دست یافته‌اند در این نمایشگاه با قیمت‌های بسیار مناسب حدود ۴ تا ۸ میلیون تومان ارائه شده است. البته سهم هنرمندان تازه کشف شده و هنرمندان شهرستانی هم در این رویداد بسیار بالاست که آثارشان بسیار مناسب قیمت‌گذاری شده و برای دوستداران هنر قابل خرید است.
علاقمندان به هنر و مجموعه‌داران گاه چند بار از نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» دیدن می‌کنند چون هر اثری که در نمایشگاه به فروش می‌رود، جای خود را به اثری دیگر از همان هنرمند می‌دهد.
بیست و ششمین «صد اثر، صد هنرمند» عصر جمعه دوازدهم مرداد افتتاح و تا سی‌ام مرداد هر روز (غیر از پنجشنبه‌ها)  از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر در گالری گلستان دایر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حراج ملی ایران با درآمد ۱۸ میلیاردتومانی به پایان رسید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه