یوتیوب به‌دنبال پخش آنلاین فیلم و سریال است

۱۲ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یوتیوب

سرویس پخش ویدیوی یوتیوب قصد دارد به‌زودی امکان تماشای قانونی فیلم و سریال را برای کاربران‌اش فراهم کند. به‌نظر می‌رسد که سرویس‌های پخش آنلاین فیلم مثل «نتفلیکس» و «آمازون پرایم» رقیبی جدید پیدا کرده‌اند. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌‌‌   ‌‌‌

بر اساس اطلاعاتی که «وال استریت ژورنال» به‌دست آورده، مدیران یوتیوب با استودیوهای هالیوودی و شرکت‌های فیلم‌سازی ملاقات‌هایی انجام داده‌اند. یوتیوب می‌خواهد حق پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را به‌دست بیاورد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یوتیوب اخیرا سرویس جدیدی با نام «یوتیوب رد» (YouTube Red) را راه‌اندازی کرده است.

یوتیوب پخش آنلاین RED

مشترکان این سرویس می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار، ویدیوها را بدون تبلیغ تماشا کنند. گفته شده که تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها تنها برای مشترکان Red امکان‌پذیر خواهد بود. البته هنوز مدیران یوتیوب واکنشی یه این خبر نشان نداده‌اند.

بازار پخش آنلاین ویدیو در چند سال اخیر به‌شدت رشد کرده. پیش‌بینی شده درآمد جهانی از پخش آنلاین برنامه‌های تلویزیونی و ویدیو، تا سال ۲۰۲۰ به ۴۲ میلیارد دلار برسد. شواهد حاکی از این است یوتیوب هم می‌خواهد با بلندپروازی تمام به این بخش وارد شود. رقابت یوتیوب با سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، آمازون پرایم و هولو دیدنی خواهد بود.

سرویس جدید یوتیوب پخش آنلاین

در حال حاضر، سرویس Red یوتیوب این‌طور کار می‌کند که کاربران با پرداخت ۱۰ دلار، ویدیوها را بدون تبلیغ می‌بینند. حتی امکان تماشای آفلاین ویدیوها و دیدن برنامه‌های اختصاصی یوتیوب هم برای مشترکان فراهم است.

بین سیاست‌های یوتیوب و سرویس‌های آنلاینی مثل نتفلیکس یک تفاوت بنیادین وجود دارد. مدیران یوتیوب گفته‌اند که هدف اصلی‌شان در سرویس Red، تمرکز و سرمایه‌گذاری روی استعدادهای نو است. این در حالی است که نتفلیکس یا آمازون پرایم روی تولید و پخش ویدیوهای مربوط به ستاره‌های شناخته‌شده تمرکز دارند.

یوتیوب به‌کمک سرویس دیگر گوگل یعنی «گوگل پلی» در تلاش است رابطه‌ی خود را با استودیوهای فیلم‌سازی و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی بهبود ببخشد. وال استریت ژورنال می‌گوید که امکان پخش آنلاین و قانونی فیلم و سریال تا سال ۲۰۱۶ برای یوتیوب فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه