۲۳۲ هزار سفارش پیش‌خرید برای تسلا مدل ۳

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی‌که دیروز سایت خبری The Verge از پیش‌فروش ۱۱۵هزار عدد خودروی تسلا مدل ۳ خبر داده بود، امروز ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا گزارش داده سفارش‌ها مرز ۲۳۲ هزار عدد را رد کرده است.

این رقم به‌شکل شگفت‌آوری از ۲۴ ساعت گذشته در حال افزایش است و این برای تسلا خبر از یک دردسر شیرین دارد. طوری که ایلان ماسک امروز در توییترش نوشته بود نیاز به تجدیدنظر در برنامه‌ی تولید تسلا مدل ۳ وجود دارد.

برای شرکتی که سال گذشته تنها ۵۰۵۸۰ عدد خودروی الکتریکی تولید کرده، رساندن این تعداد سفارش به دست مشتریان در وقت تعیین‌شده قطعا دغدغه‌ی بزرگی خواهد بود. همه‌ی این‌ها در حالی‌ست که این خودرو هنوز تولید نشده و وعده‌ی ساخت آن تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی داده شده است.

تسلا مدل ۳ اولین خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت است که می‌توان آن را با قیمت پایه‌ی ۳۵ هزار دلار خرید. البته کسانی که این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند، تنها ۱۰۰۰ دلار بابت این سفارش پرداخته‌اند تا بقیه‌ی مبلغ را در هنگام تحویل بپردازند. تسلا مدل ۳ می‌تواند مسافت ۳۴۶ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کندکه این عدد برای یک خودروی الکتریکی خیلی بزرگ است.

ایلان ماسک: آینده‌ی خودروهای الکتریکی روشن است.

ایلان ماسک در توییت دیروزش در حالی که خبر از پیش‌فروش ۱۸۰هزارتایی تسلا مدل ۳ می‌داد، گفت اگر قیمت هر خودروی پیش‌خریدشده را به‌طور میانگین ۴۲ هزار دلار در نظر بگیریم، تسلا در عرض ۲۴ ساعت ۷.۵ میلیارد دلار به دست آورده است. او سپس گفته: آینده‌ی خودروهای الکتریکی روشن است.

منابع: The Verge و Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    این ایلان ماسک شرکتی که بنام تسلا تاسیس کرده, از زمان تاسیس تا حالا هیچ سود سالانه ای نداشته و فقط تا حالا ضرر داده….جالبه ماسک ادعا کرده هدفش از تاسیس این شرکت و دو مدل قبلی کسب سود از فروش اونها برای تولید مدل ۳ به شکل انبوه بوده که در هدفش هم موفق شده!!!!!!! در حالیکه فقط تا حالا ضرر داده و با این حساب نتونسته با فروش دو مدل قبلی پولی دربیاره تا این مدل ۳ را به شکل انبوه بسازه. افرادی مثل ماسک در دنیای تکنولوژی زیاد هستند که با اعتبار مردم و هیاهو و غوغاسالاری کارشون را پیش میبرند. خیلی دوست داره جا پای جابز بذاره و موج سواری کنه…..

  2. Avatar آرمین

    جالبه محاسبه و جو سازی ایلان ماسک….۱۰۰۰ دلار ملت دادن و در محاسبه ۴۲۰۰۰ دلار حساب کرده و گفته در عرض ۲۴ ساعت ۷.۵ میلیارد دلار بدست آورده….مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار که مردم ریختند برای پیش فروش یک دفعه شد ۷.۵ میلیارد دلار و رفت تو حساب ماسک اون هم در ۲۴ ساعت…..یعنی الان تو حساب تسلا ۷.۵ میلیارد دلار هست و میتونه بره باهاش هر کاری بکنه…. واقعا خدای بزرگ نمایی هستند این امثال ایلان ماسک….. اگر به مشتری اونها گفته میشد الان خودرو حاضره و کل پول را همین حالا بدید یک بیستم هم درخواست نمیدادند, چون هزار دلار را هر آدم معمولی در پس اندازش داره به راحتی برای بازار گرمی ازش استفاده کرده….

    1. Avatar Reza

      در حقیقت خیلی هم بزرگ نمایی نکرده گفته چون با داشتن مدارک پیش فروش میتونه از بانک ٧.۵ میلیاردی بگیره و بهره هم در أمریکا حدود ٣.۵ ٪‏ هست و حتی شاید برأی أین پروژه دولت وأم با بهره ٠.۵ ٪‏ هم بده و فقط إفزایش سهام و اعتبار هر سهم أین شرکت در بورس ممکنه بیش از چند میلیارد دلار بشه

      1. Avatar رضا

        کی اینو گفته که با مدرک پیش فروش میه وام گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟ تخیل هم خوب چیزیه والا…..

  3. Avatar پیمان

    اگه شرایطش فراهم بود منم تو ایران ثبت نام میکردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه