۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

نمایشگاه خودروی تهران از ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برپا می‌شود. قرار است تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی و صنایع وابسته به آن، محصولات خود را در این رویداد به نمایش بگذارند. از شاخص‌ترین برندهای خودروساز اروپایی که به این نمایشگاه می‌آیند می‌توان به بنز، ب‌ام‌و، پژو و رنو اشاره کرد. چشم‌بادامی‌ها هم با تعداد زیادی از محصولات متنوع خود، سهم قابل توجهی از غرفه‌های نمایشگاه را در اختیار می‌گیرند. حال می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به ۷ خودروی شاخص که طبق شنیده‌ها در نمایشگاه خودرو امسال حاضر می‌شوند.

ب‌ام‌و سری ۷

Autoshow1

آخرین مدل سری ۷ از جولای ۲۰۱۵ روی خط تولید ب‌ام‌و رفت و فروش آن تا امروز در بازار جهانی ادامه دارد. با این حال پرشیا خودرو آن را با وقفه‌ای نسبتا طولانی در ایران رونمایی کرد. جالب است بدانید که طراح این خودرو یک ایرانی به نام نادر فقیه‌زاده است. با وجود این‌که ب‌ام‌و، طیف‌ گسترده‌ای از پیشرانه‌‌ها را برای این محصول معرفی کرده، ولی به دلیل محدودیت واردات خودرو بر اساس حجم موتور، پایه‌ای ترین مدل‌ آن به فروش می‌رود. مدل‌ ۷۳۰i که به ایران وارد شده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی (۲لیتر) با توان ۲۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. بنا به ادعای ب‌ام‌و، صفر تا صد این خودرو ۶.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که حتی پایه‌ای ترین مدل پیشرانه‌ی این خودرو، از پویایی و توانایی‌های نسبتا بالایی برخوردار است.

چیزی که بیشتر از همه باعث شده این خودرو خیلی جذاب باشد، تجهیزات و امکانات رفاهی آن است. صفحه‌نمایش ۷ اینچی‌ لمسی با قابلیت‌های متنوع، سیستم پخش مدیا پیشرفته، کروز کنترل و سیستم iDrive نسخه‌ی ۵ از جمله ویژگی‌های این باواریایی لوکس است. یکی از امکانات بسیار جالب این خودرو، سیستم تشخیص حرکات دست و پاسخ به‌موقع و درست به خواسته سرنشین است. به‌طور مثال راننده با چرخش دست خود به‌صورت ساعت‌گرد می‌تواند میزان صدای آهنگ درحال پخش خودرو را زیاد کند!

‌مرسدس‌بنز E کلاس

Autoshow2

اولین تجربه‌ی مونتاژ مرسدس‌بنز در ایران به اوایل دهه‌ی ۸۰ شمسی برمی‌گردد، زمانی‌که تاپ‌خودرو به عنوان زیرمجموعه‌ی کوچک ایران‌خودرو مسئولیت مونتاژ خودرو را بر عهده گرفت. ستاره‌ایران هم به عنوان شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات پس‌ از فروش، مشغول به کار شد. این خودرو با نام بنز الگانس در میان مردم مشهور شد و طولی نکشید که به عنوان خودروی پلیس راهنمایی رانندگی و نیروهای یگان ویژه مورد استفاده قرار گرفت.

در نمایشگاه « صنعت خودرو» که اسفندماه پارسال در تهران برگزار شد، آخرین مدل این سری به عنوان پایه‌ای ترین مدل (low option) حضور یافت و صحبت‌هایی مبنی بر مونتاژ این محصول در ایران صورت گرفت. این امر میسر نشد ولی احتمالا این محصول بار دیگر در نمایشگاه امسال حاضر می‌شود. در این صورت، احتمال مونتاژ این خودرو در سال پیش‌رو زیاد خواهد بود. این اتومبیل از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری با توان ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد که صفر تا صد و مصرف سوخت آن به ترتیب، ۸ ثانیه و ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ذکر شده است. E200 در آخرین عرضه توسط شرکت ستاره ایران با قیمت حدود ۲۷۰ میلیون تومان به فروش رسید. در صورت قطعی شدن خبر مونتاژ E200، این خودرو احتمالا با قیمتی پایین‌تر نسبت به نمونه‌ی وارداتی عرضه می‌شود.

پژو ۵۰۸

Autoshow4

این خودروی نیمه لوکس، در کلاس سدان متوسط قرار می‌گیرد که پس از توقف تولید ۴۰۸، بر روی خط تولید سازنده‌ی فرانسوی خود رفت. ۵۰۸ اتومبیلی با ظاهر کاملا جسور، خشن و البته جوان‌پسند است که به خوبی حس هیجان را به مخاطب انتقال می‌دهد. فرم تیز و طویل چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه‌شکن، جلوپنجره‌ی باریک و کشیده، خطوط منحنی در سراسر بدنه و ظاهر اسپرت نمای عقب از عناصر اصلی و سازنده‌ی این اتومبیل بوده‌اند که در انتقال حس اسپرت نقش اساسی داشتند. در صورت توافق نهایی پژو و ایران‌خودرو بر سر تولید این محصول فرانسوی، باید منتظر عرضه شدن پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری باشیم. با این حال حدس و گمان‌های زیادی در مورد قیمت این اتومبیل وجود دارد که احتمال دارد بنا به قرار گرفتن در لیست کلاس رقبایی هم‌چون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما، شاهد قیمت حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی باشیم. شاید با هوشمندی ایران‌خودرو، این محصول فرانسوی بتواند موفقیت قابل توجهی را به جای بگذارد.

پژو ۲۰۰۸

Autoshow6

شاید یکی از عناوین مناسب این خودرو،کراس‌اوری با چهره‌ی متفاوت باشد. تشخیص زیبایی یا زشتی چهره‌ی این اتومبیل بر عهده‌ی بیننده است اما تجربه نشان داده که متفاوت بودن، بعضی اوقات می‌تواند باعث جذابیت یک خودرو شود؛ دقیقا مثل نیسان جوک. حالا با دانستن زبان طراحی متفاوت این خودرو، سری به مشخصات فنی آن می‌زنیم. این کراس‌اور فرانسوی در بازار جهانی در مدل‌های ۱.۲، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود. با توجه به فضای نسبتا بزرگ کابین و ظرفیت ۴۱۰ لیتری صندوق عقب، ۲۰۰۸ می‌تواند خودرویی مناسب برای خانواده‌های ۴ نفره باشد. قیمت حدودی این خودرو بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان ذکر شده که در صورت قطعی شدن عرضه‌ی این اتومبیل، می‌توان انتظار موفقیت نسبتا خوبی را برای این کراس‌اور داشت.

دی اس۵

Autoshow5

بعضی از خودروسازهای مطرح دنیا، برندهای لوکس خود را دارند؛ به‌طور مثال، تویوتا، لکسس و نیسان، اینفینیتی را دارد. در حقیقت، دی‌اس یکی از مدل‌های لوکس سیتروئن بود تا در سال ۲۰۰۹ اعلام شد که، دی‌اس برندی مستقل از سیتروئن به حساب می‌آید. این سیاست باعث می‌شود که یک برند کاملا لوکس فرانسوی در میان دیگر خودروسازهای میان‌رده‌ و اقتصادی وجود داشته باشد. دی‌اس ۵ یکی از محصولات این شرکت است که در کلاس خودرویی «شوتینگ‌برک» (Shooting Brake) قرار گرفته است. این اتومبیل جذاب، از پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری با سیستم توربوشارژر بهره می‌برد که ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

ام‌وی‌ام X22

Autoshow3

کراس‌اور جذاب چینی‌ها که رقیب لیفان X60، دانگ‌فنگ H30 کراس، تیگو ۵ و رنو کپچر است، در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند. ماشین ام وی ام جدید X22، خودرویی است که به دلیل جذابیت طراحی، امکانات و قیمت مناسب، به احتمال زیاد موفقیت خوبی را برای مدیران خودرو به جای می‌گذارد. طراحی شارپ و تیز با خطوط شکسته در سراسر بدنه‌ی اتومبیل، عناصر طراحی خارجی و داخلی  هم دیده می‌شود که تنوع‌طلبی طراحان را در خلق تصویری متفاوت از یک خودرو نشان می‌دهد. از شاخص‌ترین ویژگی‌های این خودرو، طراحی جالب و سنت‌شکن، رینگ‌های ۱۶ اینچی، صفحه نمایش ۸ اینچی، کروز  کنترل، سانروف برقی، صندلی‌های چرم، سنسورهای پارک و دوربین دید عقب است. طبق اخبار مدیرا‌ن‌خودرو، این کراس‌اور کوچک مجهز به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با توان ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر است که با توجه به قیمت حدودی ۶۰ میلیون تومانی، یکی از گزینه‌های خوب برای هم‌وطنان ما به حساب می‌آید.

دنا پلاس

Autoshow8

دنا پلاس نتیجه‌ی هزینه‌ی ۵۰ میلیارد تومانی ایران‌خودرو است. تفاوت این خودرو با نمونه‌ی معمولی چیست؟ در دنا پلاس، دوربین دید عقب، کیسه‌های هوای جانبی، چراغ‌های روشنایی روز نئون، طراحی جدید خطوط بدنه و اضافه شدن سانروف از جمله تغییرات صورت گرفته است. دنا پلاس از پیشرانه‌ی EF7 بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار را بر عهده دارد. در مجموع، دنا پلاس می‌تواند به عنوان یک خودروی نسبتا جدید با امکانات رفاهی و طراحی به‌روز، گزینه‌ی خوبی برای خانواده‌های ایرانی به حساب می‌آید. در غرفه‌ی ایران‌خودرو قطعا می‌توانیم شاهد حضور دنا پلاس و دیگر محصول جدید این کمپانی یعنی ۲۰۷ صندوق‌دار باشیم.

شما از بین این ۷ خودرو کدام را بیشتر می‌پسندید؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. yazdan

    سلام.
    ممنون از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتین .اما نادر فقیه زاده طراح داخلی سری ۷ بود نه خارجی(بدنه)
    و طراح بدنه سری ۶ بود

  2. سید امیر

    سلام و ممنون از این مقاله ای که ارائه دادید
    اما آیا از این ۷ خودروی هیجان‌انگیز که تو مقاله آوردید ، آیا خودرو هائی برتر از دنا و ایکس ۲۲ توی دنیا هیجان انگیز تر نبود که تو این نمایشگاه ارائه بدن و آیا سطح این دو خودرو در حد بنز و بی ام و و پژو هستش که در یک مقاله اونارو کنار هم آوردن!
    واقعا این مقاله جدی ارائه شده یا صرفا بحث شوخی و ایناس!

  3. سعید

    ۵۰ میلیارد!!!!!
    همه اینهارو با یه میلیون دو میلیون تو این تزئیناتی ها انجام میدن.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه