نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس؛ نگاهی به هیوندای کنا

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فروردین ماه امسال بود که هیوندای، تیزری از یک محصول جدید و هیجان‌انگیز خود منتشر کرد. طولی نکشید که در هفته‌ی سوم خردادماه، هیوندای رسما از خودروی جدیدی به نام کّنا رونمایی کرد؛ کراس‌اوور شهری با زبان طراحی نسبتا جدید و مدرن که سبد محصولات شرکت کره‌ای هیوندای را پررنگ‌تر از قبل کرد.

هیوندای معمولا برای خودروهای شاسی‌بلند خود از نام مکان‌های جذاب توریستی استفاده می‌کند؛ مثلا سانتافه نام شهری در مکزیک و توسان اسمش را از منطقه‌ای در آریزونا گرفته است. کنا نام یکی از جزایر هاوایی است. در حقیقت نام کامل این جزیره Kailua Kona است که به عنوان یکی از مناطق توریستی با جاذبه‌های دیدنی چشم‌نواز در دنیا شناخته می‌شود.

کنا نام یکی از جزایر هاوایی است. هیوندای معمولا برای خودروهای شاسی‌بلند خود از نام مکان‌های جذاب توریستی استفاده می‌کند

حالا پس از چندماه، هیوندای در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، کنا را در معرض نمایش گذاشته تا خبرنگاران و بازدیدکنندگان از نزدیک با آن دیدار کنند. این کراس‌اور جذاب از سبک طراحی پست‌مدرن بهره می‌برد؛ این یعنی بجای این که هیوندای از خطوط منحنی زیاد در محصول خود استفاده کند، شاهد استفاده از عناصری با طراحی‌ تیزتر و قالب کلی جعبه‌ای و منطقی‌تری نسبت به سایر محصولات خودروسازهای آسیای شرقی هستیم. از چراغ‌های باریک و تیز کشیده گرفته تا فرم جلوپنجره، دریچه‌های هوای دورتادور مه‌شکن و گلگیرها، می‌توانیم به خوبی متوجه این موضوع شویم. شکل چراغ‌های این کراس‌اوور کره‌ای ما را به یاد خودروهایی مثل سیتروئن C3 و نیسان جوک‌ می‌اندازد.

کنا از یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر بهره می‌برد. این پیشرانه‌ به عنوان قلب تپنده‌ی کنا می‌تواند حداکثر توان ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتون‌متر را تولید کند. یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار هم این کره‌ای هیجان‌انگیز را همراهی می‌کند. البته درکنار این پیشرانه، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هم به عنوان یکی از مدل‌های کنا در اختیار مشتریان علاقمند قرار می‌گیرد. این قلب کوچک می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتون‌متر را تولید کند.

هیوندای درحقیقت درنظر دارد تا سال ۲۰۲۰، ۸ مدل کراس‌اوور را در سبد محصولات خود در آمریکا داشته باشد؛ هیوندای کنا هم یکی از این خودروهای استراتژیک هیوندای است. شما نظرتان درمورد کنا چیست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه