اتومبیل‌های خودران آئودی به زودی معرفی می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودرو فرانکفورت، بعضی از خودروسازها تیزرهایی را پیش از رونمایی منتشر می‌کنند. آئودی هم با انتشار تیزری حضور قطعی خود را اعلام کرده است. این شرکت آلمانی هم‌چنین گفته که با اتومبیل‌های مفهومی مجهز به سیستم رانندگی خودکار در این رویداد حاضر می‌شود.

هنوز آئودی، اطلاعات دقیق و موثقی را در خصوص خودروهای مفهومی جدیدش اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد که شاهد رونمایی چند خوردوی ویژه از جمله A8 مجهز به سطح ۳ رانندگی خودکار، SUV مجهز به سطح رانندگی ۴ و یک اتومبیل بزرگ شهری مجهز به سطح ۵ رانندگی خودکار باشیم که در نوع خود بی‌نظیر است؛ چراکه پیشرفته‌ترین خودروهای امروزی به سیستم رانندگی سطح ۲ مجهز شده‌اند! لازم به ذکر است که سطح رانندگی ۵ به معنای هوشمندی کامل خودرو بوده که حتی نیازی به فرمان و پدال ندارد. به لطف سیستم پیشرفته کامپیوتری می‌تواند به طور خودکار رانندگی کند و در شرایط خطرناک، واکنش‌های به موقع و منطقی از خود نشان دهد.

احتمال می‌دهیم که SUV آئودی همان e-tron Sportback  است که پیش‌تر برایتان درموردش توضیح دادیم. e-tron Sportback خودروی تمام برقی آئودی است که در کلاس خودروهای شاسی‌بلند جای دارد و از پلت‌فرم ماژولار MEB شرکت فولکس بهره می‌برد. در مورد مشخصات فنی این خودرو، می‌توان به حداکثر توان ۴۲۹ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون‌متر اشاره کرد که عدد قابل توجهی برای خودروهای الکتریکی شاسی‌بلند به حساب می‌آید. گزارش‌ها هم‌چنین به شتاب صفر تا صد ، ۴.۵ ثانیه اشاره کرده‌اند که شتاب بسیار خوبی ارزیابی می‌شود.

هنوز در مورد دو کانسپت دیگر، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است ولی طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، آئودی احتمالا مدل‌های دیگری مثل R8 GT، RS 4 Avant و مدل جدید RS 5 Sportback هم در نمایشگاه فرانکفورت معرفی می‌کند. در روزهای آینده با اخبار بیشتر از دیجی‌کالامگ همراه باشید.

منبع: MotorAuthority، Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه