آمریکا در زمینه سرعت ۴G شصت و یکم جهان است

۱۵ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشور آمریکا در زمینه سرعت اینترنت ۴G در میان بهترین‌های جهان قرار ندارد. در واقع آمریکا پس از ۶۰ کشور دیگر در این زمینه قرار گرفته است. طبق آخرین گزارشی که شرکت OpenSignal منتشر کرده ایالات متحده آمریکا در زمینه سرعت اینترنت ۴G در رتبه ۶۱ جهان قرار دارد.

تحقیق این شرکت براساس ۵۰ میلیارد اندازه‌گیری توسط اپلیکیشن در بیش از ۳.۸ میلیون دستگاه در ۷۷ کشور جهان صورت گرفته است. زمان این تحقیق هم در بین ماه‌‎های میلادی جولای و اکتبر بوده.

از نظر میزان دسترسی که به معنای تعداد بارهایی است که گوشی می‌تواند به شبکه متصل شود ایالات متحده آمریکا در رتبه پنجم قرار دارد و پس از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، نروژ و هنگ‌کنگ قرار گرفته است.

البته اینکه آمریکا از این نظر در جهان پنجم است را باید با چند ملاحظه خاص در نظر گرفت. یک نکته اینکه میزان دسترسی لزوما به معنای سطح پوشش‌دهی نیست. ممکن است در محیطی به اینترنت ۴G دسترسی داشته باشید اما سیگنال‌دهی به حدی ضعیف باشد که نتوانید از آن استفاده کنید. از طرف دیگر باید در نظر داشت که آمریکا به شکل قابل‌توجهی از ۴ رقیب دیگر از نظر جغرافیایی بزرگتر است.

وقتی بحث سرعت اینترنت مطرح باشد ماجرا به شدت تفاوت می‌کند. آمریکا در این زمینه با ارائه سرعت متوسط ۱۳.۹۸ مگابیت بر ثانیه جایگاه شصت و یکم را دارد. در این زمینه سنگاپور با سرعت ۴۶.۶۴ مگابیت بر ثانیه و کره‌جنوبی و نروژ با سرعت‌های ۴۵.۸۵ و ۴۲.۰۳ مگابیت بر ثانیه به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: Opensignal

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar محمد علی

    مطمئنا این آماری که منتشر شده میانگین هست ولی من از نظرات تعجب می‌کنم که گفتن ۴G از ۸۰۰ بیشتر نمیره من همین تابستون بیش از ۵۰۰ GB رو موبایلم دانلود کردم در بعضی موارد سرعت تا ۳.۵ MB یا همون ۳۵Mb می‌رسید در ضمن شما تعرفه اینترنت رو در کشور های دیگه در نظر نگرفتین موضوع این که افراد در یه مورد اطلاع ندارن بعد اظهار نظر هم می‌کنند

    1. Avatar آرش

      دوست گرامی، ۳.۵ مگابایت بر ثانیه یعنی پهنای باند ۲۸ مگابیت بر ثانیه نه ۳۵.

    2. Avatar پیمان

      دوست عزیز شما بر اساس چه معیاری تونستین ۳.۵MB رو به ۳۵Mb تبدیل کنید؟ بیت و بایت به نسبت ۸ با هم تفاوت دارند نه ۱۰….

  2. Avatar جمال اسماعیلی

    آقا ما چندمیم؟؟؟!!!

    به زور سرعت اینترنت ۴G/LTE ما از ۸۰۰KB/S بیشتر میشه!!!!

    اصلا تو لیست کشورها قرار نمیگیریم!

  3. Avatar محمد غلامی

    چرا نمیگین ایران چند صد هزارم دنیاست؟؟؟

  4. Avatar حسن ر.

    جالبه که ایران توی این لیست تنها ۶ رتبه پایین‌تر از آمریکا (با سرعت ۱۲.۲mbps) قرار دارد! احتمالا برو بچ مخابرات اینگونه تست‌ها رو کاری می‌کنن که همیشه مقصدش داخل شبکه بیوفته!

  5. Avatar حامد

    دوست داشتم رتبه ایران را هم در این زمینه بدانم
    با تشکر از مقاله خوب شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه