آپدیت جدید ایکس‌باکس وان دانلود و اجرای بازی‌ها را سریع‌تر می‌کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آپدیت ایکس باکس وان
آپدیت ایکس‌باکس وان با قابلیت FastStart همین حالا قابل دانلود است.

یکی دو هفته‌ی گذشته از برنامه‌ی مایکروسافت برای راه اندازی قابلیت جدید «فست استارت» (FastStart) روی ایکس‌باکس وان گفتیم؛ قابلیتی که قرار است مراحل دانلود و اجرای یک بازی را سریعتر کند. آپدیت جدید ماه جولای ایکس‌باکس وان عرضه شده است و این قابلیت را در خودش جای داده.

قابلیت FastStart در کنفرانس مایکروسافت که به نمایش نمایشگاه E3 2018 برگزار شده بود، رونمایی شد. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به مرور زمان فایل‌های مهم‌تر و مورد نیاز یک بازی را تشخیص می‌دهد. نهایتا زمانی که کسی بازی را خریده و قصد دانلود آن را دارد، فایل‌های مهم‌تر در اولویت بالاتری قرار می‌گیرند و زودتر دانلود می‌شوند. در نتیجه می‌توان بازی را حتی زمانی که کامل دانلود نشده است، اجرا و شروع کرد. کنسول به دانلود فایل‌های باقی مانده در پس زمینه ادامه می‌دهد.

مایکروسافت می‌گوید که قابلیت فست استارت پیش از هر چیز نیازمند یک اینترنت با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه است. در حال حاضر هم فقط تعدادی از بازی‌هایی که روی سرویس Game Pass مایکروسافت ارایه می‌شوند، از این قابلیت بهره می‌برند. با این حال، می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده این قابلیت به بقیه‌ی بازی‌ها هم اضافه شود.

مایکروسافت در توضیح قابلیت جدید فست استارت نوشته است: «می‌توانید انتظار داشته باشید که در مقایسه با گذشته دو برابر سریعتر وارد یک بازی شوید.»

قابلیت FastStart ایکس باکس وان

اینکه پیش از اتمام دانلود یک بازی و پس از دانلود بخشی از آن، امکان اجرای بازی وجود داشته باشد، موضوع جدیدی نیست. چه کنسول ایکس‌باکس وان و چه پلی‌استیشن۴ این قابلیت را از همان زمان عرضه در خود داشتند. با این حال، مایکروسافت می‌گوید که قابلیت FastStart فرق می‌کند و در اصل به کمک بازی‌هایی که همان قابلیت قبلی یعنی Ready to Start را داشتند، می‌آید.

آپدیت جدید ایکس‌باکس وان در کنار افزودن قابلیت فست استارت هم‌چنین امکان پین کردن گروه‌ها و اپ‌ها را هم در داشبورد ممکن می‌کند. مایکروسافت هم‌چنین جست و جو کردن در هر بخش داشبورد را راحت‌تر کرده است. در هر جایی که باشید، از بازی‌ها گرفته تا اپ‌ها یا تنظیمات، با فشردن کلید Y می‌توانید صفحه‌ی جست و جو برای آن بخش را باز کنید.

منبع: The Verge

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar پارسا

    سلام
    اقای میرزایی خیلی ممنون از پست های کارامد و متعددتان.
    واقعا قصد فضولی ندارم ولی شما شخصا one s را ترجیح میدهید یا ps4 slim

  2. Avatar مصطفی

    آخه چرا باید سرعت دانلود حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه باشه؟ 🙁

    1. Avatar shahabmp

      برای اینکه ادامه دانلود محتوا از بازی کردن شما عقب نیفته، مثلا محتوا برای مرحله اول دانلود شده شما شروع میکنید به بازی و مرحله رو تموم میکنید، اگه سرعت اینترنتتون بالا نباشه باز باید وایستید تا مرحله بعدی دان بشه تا بتونید ادامه بدید ولی اگه سرعت اینترنت کافی باشه به صورت موازی جلو میره! قاعدتا باید به این دلیل باشه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه