آیا رویای پرتاب چندباره موشک‌های ایلان ماسک محقق می‌شود؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اسپیس‌ایکس شرکتی است که در حوزه صنایع فضایی مشغول به کار است. ایلان ماسک مدیر و موسس این شرکت رویای استفاده چندباره از موشک‌های فالکون ۹ این شرکت را در سر دارد. اسپیس‌ایکس نشان داده توانایی فرود آوردن موشک‌های فالکون ۹ خود را دارد. این موشک‌ها که اصولا قابلیت استفاده مجدد دارند تا به حال توسط این شرکت چندین‌بار به زمین نشسته‌اند. این فرودها روی زمین و همچنین در شناورهای واقع در اقیانوس انجام شده‌اند. در مرحله بعد این شرکت قصد دارد موشک‌هایی که فرود آورده را تعمیر کند و آن‌ها را مجددا به فضا پرتاب کند.

برای این کار اسپیس‌ایکس در حال ساخت تجهیزات مورد نیاز خود در فلوریدا است. ظاهرا این شرکت قرار است یک ساختمان با مساحتی در حدود ۴۸۳۰ متر مربع اجاره کند که پیشتر به یک شرکت هوافضایی تعلق داشته و در نزدیک این ساختمان هم یک ساختمان دیگر کنار یک بندرگاه بسازد. اسپیس‌ایکس فرایند‌های تعمیر و نوسازی موشک‌های‌اش را در این پایگاه انجام خواهد داد.

این شرکت اخیرا پیشرفت‌های قابل توجهی در بازسازی و تعمیر بوسترهای استیج‌ اول موشک فالکون ۹ داشته است. حال با ساخت این پایگاه، اسپیس‌ایکس تلاش خواهد کرد به تعمیر موشک‌هایش بپردازد تا بلاخره موفق شود یکی از این موشک‌های فالکون ۹ را دوباره به فضا پرتاب کند.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه