آیا چرنوبیل به مزرعه خورشیدی تبدیل می‌شود؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل حدود ۳۰ سال پیش رخ داد. این فاجعه به عنوان یک یادآوری همیشگی و بسیار قدرتمند درباره خطرات انرژی هسته‌ای در اذهان جهانیان باقی مانده است. حال دولت اکراین تصمیم گرفته از دل این فاجعه تاریخی یک اتفاق مثبت ایجاد کند.

براساس یک گزارش از روزنامه گاردین دولت اکراین تصمیم دارد از بخش‌های بایر هسته‌ای اطراف چرنوبیل به عنوان یک مزرعه خورشیدی استفاده کند. یکی از راه‌های بسیار امن‌ و بسیار سازگار با محیط زیست برای ذخیره انرژی.

براساس این پیشنهاد که به بانک‌های مختلفی هم برای سرمایه‌گذاری فرستاده شده قرار است ۶ هزار هکتار زمین بایر به منطقه‌ای برای تولید انرژی بدل شوند.

در صورت تبدیل این زمین‌ها به یک مزرعه خورشیدی می‌توان حدود ۱۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی تولید کرد و ۴۰۰ مگاوات انرژی هم از سایر منابع تجدید‌پذیر به دست آورد. البته که باید بدانید در صورت استفاده از نیروگاه هسته‌ای می‌شد معادل ۴۰۰۰ مگاوات نیرو تولید کرد اما به هر حال شیوه‌های امن‌تر امروزه در جهان محبوب‌تر هستند.

یکی دیگر از مسائل مطرح شده موضوع ایمنی است. برخی می‌پرسند ساخت مزرعه خورشیدی در آن مناطق که انفجار هسته‌ای را از سرگذرانده ایمن است یا نه؟ به هر حال به نظر می‌رسد فعلا بانک اروپایی بازسازی و توسعه از این طرح استقبال کرده است.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه