احتمال تجدیدنظر در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هیبریدی

احتمالا درجریان هستید که قیمت تعرفه خودروهای هیبریدی بصورت نجومی (افزایش ۱۰۰۰ دزصدی) افزایش پیدا کرده که باعث ایجاد حاشیه‌های زیادی هم شده است؛ خودروهایی که به عنوان ناجی هوای شهرهای آلوده مثل تهران شناخته می‌شوند. حالا امروز خبری منتشر شده که احتمال تجدیدنظر تعرفه واردات ماشین‌های هیبریدی را اطلاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تعرفه خودروهای هیبریدی افزایش یافت

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان توسعه تجارت به بیان دلایل افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی پرداخت و گفت که امکان تجدید نظر در این تعرفه‌ها وجود دارد. مجتبی خسروتاج – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی اظهار کرد:  کارشناسی لازم در این زمینه انجام شده است، اهالی فن نسبت به آن نظر داده اند و سپس تعرفه ها مصوب شد.

او ادامه داد: آماده شنیدن انتقادات مرتبط با تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در کمیسیون ماده یک هستیم و اگر لازم باشد و دلایل کافی ارائه شود، در تعرفه واردات این نوع خودروها تجدید نظر خواهیم کرد.

خسروتاج گفت: در انتهای سال گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات خود را در ارتباط با تغییرات تعرفه ای واردات خودرو به دولت ارائه کرد که به دلیل نگرانی از برخی آثار تورمی، تصویب آن به تعویق افتاد تا اینکه در سال جاری و در آذر ماه هیات دولت تصمیم گرفت با لحاظ کردن همه شرایط تغییرات تعرفه ای را اعمال کند.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: تعرفه ها در برخی موارد کاهشی و در برخی موارد افزایشی بود که تمامی آنها به دلیل کنترل آثار تورمی آن لحاظ شده است. همچنین تمام تلاش‌مان بر این است که بتوانیم منطق را بر تعیین تعرفه کالاها حاکم کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. محمد

    نظر کارشناسی!!! اینها میخوان ماشین رو گرون کنن تا مافیای داخلی سود کنن. اگه تعرفه هیبرید صفز بشه همه هجوم میبرن سمت هیبریدها و مافیای خودرو سود کمتری میکنن. همه جا دنیا واسه مردم طرحهای تشوقی میزارن، اینجا واسه مافیا طرح تشویقی میزارن

  2. احسان

    کاش فرایند کارشناسی انجام شده و «منطق و عقلانیت» لحاظ شده را به تفضیل شرح می دانند؛ چرا که با منطق عمومی موجود این افزایش ها توجیه پذیر نیستند.

  3. علیرضا

    واقعا که.میگن اگر دلایل کافی ارائه بشه.دیگه چه دلیلی بالاتر از اینکه مردم دارن خفه میشن؟تمام کشور های جهان دارن سعی میکنن مردم رو راضی کنن که از خودرو های هیبریدی استفاده کنن اونوقت اینجا…
    متاسفانه در ایران برخی افراد برای منافع بیشتر مثل بیشتر فروختن بنزین حاضرند هر کاری بکنند و اصلا جان افراد دیگه براشون مهم نیست و از همه بدتر این که صدای مردم هم به این افراد نمیرسه.در هر حال ممنون از سایت عالی دیجیکالا مگ…

  4. مهندس رفیعی

    به چه گناهی مردم باید ماشین بی کیفیت، نا ایمن و گران بخرند تا شاید خودروسازان یاد بگیرن خودرو بسازن !
    الان قیمت خودرو های خارجی ۳ برابر میشه تو ایران!

  5. علیرضا

    مدل مصرف سوخت خودروهای هیبریدی طوری هست که خیلی میتونه به کاهش آلودگی هوای شهرها کمک بکنه . آلودگی شهرها هم بصورت مستقیم و غیرمستقیم صدمات جبران ناپذیری به سلامت جامعه میزنه. یکی از راههای مقابله با این معضل همین خودروها هستند و با توجه به اینکه رغبت عمومی برای استفاده از این ماشینها کم هست دولتها باید سیاستهای تشویقی درنظر بگیرند و حتی مردم را به این سمت هدایت کنند.این مطلب در تمام دنیا یک امر منطقی و یک سیاست پذیرفته شده است.اگر شما محیط زیست سالمی نداشته باشید که حتی از خانه تان هم نمیتوانید بیایید بیرون که بخواهید چرخ صنعت را به گردش در بیاورید.بنابراین اینجا محیط زیست در اولویت اول قرار میگیره بعدش حالا باید فکرکنیم که چطور میخواهیم صنعت را رونق بدهیم.

  6. میلا بیتا

    مسائل اقتصادی در برابر وضعیت سلامتی جامعه و محیط زیست بی ارزشه ، جا داره مسئولین مسئولیت بیشتر احساس کنند.
    تعرفه واردات برای خودرو های هیبریدی نا معقوله و برای خودرو های پاک تر برقی باید غیر از تعرفه های واردات حتی بخشودگی پرداخت هزینه های انجام خدمات گمرکی و … هم داشته باشن.

  7. بهزاد

    “کارشناسی لازم در این زمینه انجام شده است، اهالی فن نسبت به آن نظر داده اند و سپس تعرفه ها مصوب

    شد.”

    کدوم کارشناسی !! کدوم اهل فن!!! اگه شما کارشناس و اهل فن بودین وضع خودروسازی ما این نبود.

  8. رسول مرادی

    با سلام خدمت همه دوستان و عوامل محترم سایت خوب دیجی کالا

    واقعا به عنوان یه مسئولیت اجتماعی از دیجی کالا انتظار داریم صدای مردم را به مسئولین مربوطه برسونه

    واقعا جای تاسف بسیار هست که حتی ۱ درصد هم تعرفه برای خودروهای برقی و هیبریدی داشته باشیم

    تنها کمکی که میتونین به سلامتی مردم و و محیط زیست بکنین همینه

    با تشکر

  9. احسان

    ای کاش کمی تفکر پشت این تصمیمات مهم وجود داشت …

  10. هادی برزگر خاوری

    با این وضعیت آلودگی هوا، باید تعرفه صفر داشته باشن این خودروها و تمام مراحل گمرکی و شماره گذاریشون خیلی راحت تر و سریعتر از بقیه ماشینها انجام بشه. نمی دونم چرا ما نمی خواهیم بفهمیم. ما داریم میمیریم از آلودگی همه با هم و آروم آروم. اونوقت ضرورت مطلق که همون جایگزینی خودروهای هیبریدی با خودروهای آلاینده هست رو در اولویت نمی ذاریم.

  11. امیرحسین

    بعله ۴درصد و کردن۵۵ درصد میکنن ۲۵ درصد ههمونم خوشحال و شاد و خندون میشیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه