احتمال محرومیت مدافع تیم کرواسی توسط فیفا

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 مدافع کرواسی

مدافع تیم کرواسی ممکن است دیدار این تیم در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست دهد.

دوماگوی ویدا که در جریان تساوی ۲-۲ تیم های کرواسی و روسیه موفق شد گل دوم تیمش را بثمر برساند، ممکن است به دلیل اظهاراتش پس از پایان بازی توسط فیفا با محورمیت مواجه شود. کرواسی در ضربات پنالتی از سد روسیه میزبان گذشت تا به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند. این تیم چهارشنبه شب در مسکو برای حضور در فینال جام جهانی باید با انگلیس رقابت کند.

ویدا که برای باشگاه بشیکتاش ترکیه بازی می کند پس از پیروزی کرواسی همراه با اوگنیجن وکوجویچ ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که جنجال ساز شده است. در این ویدیویی که توسط یک ژورنالیست اوکراینی منتشر شده، دو بازیکن تیم کرواسی با گفتن جمله «به افتخار اوکراین» پیروزی تیم شان مقابل روسیه را جشن گرفتند. این جمله پس از اختلافات سیاسی دو کشور روسیه و اوکراین به نماد مخالفان روسیه تبدیل شده است. این ویدیو با واکنش منفی مردم روسیه مواجه شده و فیفا اعلام کرده درباره آن تحقیق خواهد کرد. در بیانیه‌ای که فیفا منتشر کرده آمده:«ما در حال بررسی شواهد و مدارک هستیم. هرگونه شعار و فعالیت سیاسی در جریان بازی و حرکتی که باعث تحریک هواداران شود خلاف قوانین فیفا است. ما تا زمانی که تمامی اطلاعات را بررسی نکنیم نمی توانیم بیشتر از این در مورد این قضیه اظهارنظر بکنیم.»

ویدا در واکنش به حواشی پیش آمده گفته:«من به کشور روسیه احترام می گذارم. این تنها یک شوخی بود. فوتبال ربطی به سیاست ندارد. منظور بدی نداشتم.»

این بازیکن ۲۹ ساله که در پست دفاع میانی بازی می کند در صورتی که توسط فیفا با محرومیت دو جلسه ای مواجه شود، بازی کرواسی مقابل انگلیس در نیمه نهایی و همچنین بازی بعدی کشورش در فینال و یا رده بندی جام جهانی را از دست خواهد داد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه