از سال ۲۰۱۸ خودروی جدیدی به خیابان‌های سنگاپور اضافه نمی‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روند خرید خودرو در اکثر کشورهای دنیا کار دشواری نیست. تنها کافی‌ست به فروشگاه مورد نظر بروید و خودروی موردعلاقه‌ خودتان را خریداری کنید؛ اما به نظر می‌رسد که این کار در کشور سنگاپور بسیار سخت‌تر از جاهای دیگر است.

براساس گزارشی که در سایت Bloomberg منتشر شده، سازمان حمل و نقل کشور سنگاپور تصمیم گرفته از سال ۲۰۱۸ به بعد هیچ اتومبیل جدیدی به خیابان‌های این کشور اضافه نشود. در حال حاضر روند رشد اضافه شدن خودرو در کشور سنگاپور از سالی ۰.۲۵ درصد به ۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

داشتن اتومبیل در کشور سنگاپور قوانین سختی دارد. به طور مثال افراد برای اینکه بتوانند خودرو بخرند باید از سازمان‌های مروبط مجوزهایی را دریافت کنند و پس از آن هم اجازه دارند که آن خودرو را تنها به مدت ۱۰ سال در اختیار داشته باشند. همچنین برای گرفتن اجازه خودرو باید در مزایده‌های ماهانه شرکت کرد. تعداد این مجوزها هم بسیار محدود خواهند بود. در گزارش سایت Bloomberg گفته شده که برای خرید یک اتومبیل کوچک در سنگاپور باید ۴۱ هزار دلار هزینه کرد.

البته قانون جدید کشور سنگاپور تنها شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌شود و هیچ ممنوعیتی برای اضافه شدن وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد. قانون جدید تا سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا می‌کند.

منبع: Bloomberg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه