از لارا تا استیم؛ یک هفته با بازی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

هفته‌ی گذشته آن‌قدر خبر ریز و درشت درباره‌ی صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی در خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفت که به جرات می‌توان آن را یکی از پرترافیک‌ترین هفته‌های گیمی سال نام‌گذاری کرد. چون در ادامه می‌خواهیم به تعدادی از این اخبار مهم بپردازیم یک راست می‌رویم سراغ مهم‌ترین خبر هفته‌ی گذشته.

در هفته‌ی گذشته چهارمین و جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «فال‌‌آوت» (Fallout) در اختیار بازی‌کننده‌های رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ قرار گرفت. حتما بهتر از ما می‌دانید که استودیوی بازی‌سازی «بتسدا» سال‌ها روی این بازی کار می‌کرده و بعد از عرضه‌ی بازی تحسین شده‌ی «اسکایریم»، تمام توان‌اش را روی توسعه‌ی این بازی متمرکز کرده بود. فال‌آوت۴ در چند هفته‌ی پیش از انتشارش حسابی خبرساز شد و تقریبا روزی نبود که خبری از این بازی نشنویم. این روند در روزهای پس از انتشار بازی هم ادامه داشت و نیم دو جین خبر جالب در مورد جدیدترین ماجراجویی بتسدا از طریق سایت‌ها و نشریات مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی منتشر شد.

پیش از هر چیز سایت‌های خبری نقد و نمراتی که سایت و نشریات بازی برای این عنوان در نظر گرفته بودند را جمع‌آوری کردند و در اختیار خواننده‌های‌شان قرار دادند. آن‌جوری که از آمار و ارقام بر می‌آید، فال‌آوت۴ حداقل در نمرات و نقدهایی که برای‌اش نوشته شده، حسابی گل کاشته و توانسته از بسیاری از سایت‌ها و نشریات، نمرات حداکثر بگیرد. اگر هنوز این بازی را تهیه نکرده‌اید و دوست دارید یکی از بهترین‌های امسال را روی رایانه‌ی شخصی‌تان تجربه کنید، بد نیست نیم نگاهی داشته باشید به آزمون‌های گرافیکی انجام شده روی این بازی. با مطالعه‌ی بنچ‌مارک‌هایی که روی فال‌آوت۴ انجام شده، می‌توانید بابت تجربه‌ی جدیدترین بازی بتسدا روی بهترین کیفیت ممکن، اطمینان حاصل کنید. البته عرضه‌ی فال‌آوت۴ با رکوردشکنی‌ها پی در پی هم همراه بود. عرضه‌ی این بازی تعداد زیادی از بازی‌کننده‌های پلتفرم رایانه‌های شخصی را درگیر خودش کرد و همین هم باعث شد تا در عرض تنها یک شب، رکوردهای عجیب و غریب و جالبی در شبکه‌ی «استیم» ثبت شود. در هفته‌ی گذشته درباره‌ی فال‌آوت۴ خبرهای بیش‌تری هم کار کردیم که در ادامه می‌توانید بخشی از آن‌ها را مطالعه کنید:

– قبل از بازی کردن فال‌آوت ۴ این مقاله را بخوانید

– فال‌آوت۴ روز اول عرضه‌اش ۱۲ میلیون نسخه فروخت

– اپلیکیشن Pip-Boy مخصوص بازی فال‌آوت ۴ عرضه شد

اما در ادامه‌ی کار، مشابه هفته‌های گذشته قصد داریم نیم نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین اخبار و حواشی صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی در هفته‌ای که گذشت:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Alienware_Controller_front_03-1940x1148

استیم‌ماشین‌ها وارد می‌شوند

تمام ماجراها و حرف و حدیث‌های فال‌آوت۴ به کنار، هفته‌ی گذشته یک اتفاق خیلی مهم دیگر هم افتاد. حتما پیش‌تر در خبرها خوانده بودید که شرکت و استودیوهای بازی‌سازی «والو» (Valve) برای حفظ بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی تصمیم گرفته دستگاه‌های شبیه رایانه‌ی شخصی اما از نوع آماده را با نام «استیم ماشین» روانه‌ی بازار کند. استیم ماشین‌ها در یکی دو سال گذشته کلی سروصدا به راه انداختند و خیلی‌ها هم معتقد بودند که این دستگاه‌ها می‌توانند یک بار دیگر بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی را داغ کنند. حتی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی سخت‌افزار رایانه‌های شخصی هم از طرح والو استقبال کردند و قرار شد این شرکت با همکاری سازنده‌های سخت‌افزار، مدل‌های مختلفی از این محصول را بسازد و در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار بدهد.

در روزهای پایانی هفته‌ی گذشته، اولین نمونه و مدل استیم‌ ماشین‌ها در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار گرفت. عرضه‌ی اولین مدل استیم ماشین‌ها نقدها و نظرات مثبت و منفی فراوانی به‌همراه داشت. می‌خواهید در مورد عرضه‌ی این دستگاه‌های جدید بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

xbox-one-elite-bundle-1

ایکس‌باکس ویندوزی شد

در یکی دو ماه گذشته مایکروسافت حسابی سرگرم معرفی و فروش جدیدترین سیستم‌عامل‌اش بود. ویندوز۱۰، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز حدود دو ماه است که در اختیار کاربران قرار گرفته است. مایکروسافت که حسابی روی سیستم‌ یک‌پارچه‌ی ویندوز۱۰‌اش مانور داده بود، تمام تلاش‌اش را به‌کار بست تا پلتفرم‌هایی که خودش تولیدشان می‌کند را با استفاده از این سیستم‌عامل جدید به‌هم وصل کند. در جدیدترین اقدام‌اش هم این سیستم‌عامل را برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه کرده است.

هفته‌ی گذشته نسخه‌ی ایکس‌باکس‌ وان ویندوز۱۰ در قالب یک بروزرسان با حجم ۱.۲ گیگابایت در اختیار بازی‌کننده‌ها و کاربران قرار گرفت. از جمله ویژگی‌های این سیستم‌عامل جدید می‌توان به افزایش سرعت رابط کاربری کنسول و هم‌چنین امکان پارتی چت اشاره کرد. هم‌چنین قابلیت جالب پشتیبانی از بازی‌های قدیمی ایکس‌باکس۳۶۰ هم با همین بروزرسان در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار گرفته است. می‌خواهید درباره‌ی بروزرسان جدید کنسول ایکس‌باکس وان و قابلیت‌های‌اش بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

GameAwards

اسکار صنعت بازی؛ ۱۲ آذر

حتما بهتر از ما می‌دانید که اکثر صنایع و هنرها و مواردی از این دست، برای خودشان یک همایش سالیانه دارند که در جریان‌اش به برترین‌های هر سال جوایزی تعلق می‌گیرد و در نهایت هم یکی از محصولات به‌عنوان بهترین آن سال انتخاب می‌شود. از جمله‌ی این مراسم می‌توان به اسکار و گلدن گلوب اشاره کرد. احتمالا برای‌تان جالب است که بدانید صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی هم برای خودش یکی از این همایش‌های سالانه‌ی درست و درمان دارد.

این همایش که در دو سال گذشته The Game Awards نام داشت و پیش از آن هم با نام Video Game Awards شناخته می‌شد، هر سال در کشور ایالات متحده برگزار می‌شود. در جریان این همایش زنده تعداد زیادی از سازنده‌ها و ناشران بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی دور هم جمع می‌شوند تا شاهد انتخاب بهترین‌های هر سال باشند. البته بخشی از بهترین‌های هر سال را هم بازی‌کننده‌ها انتخاب می‌کنند. در فاصله‌ی چند هفته مانده به برگزاری مراسم، کاندیداهای بخشی از بهترین‌های سال در سایت The Game Awards به رای گذاشته می‌شوند تا نهایتا در روز مراسم معرفی شوند. حالا به فاصله‌ی کم‌تر از یک ماه مانده تا برگزاری این مراسم کاندیداهای تمام بخش‌های آن مشخص شده‌اند. می‌خواهید درباره‌ی این مراسم و کاندیداهای‌اش بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

rise-of-the-tomb-raider-xbox-one-reivews

خیزش توم‌ریدر و امتیازهای‌اش

اگر اهل مطالعه درباره‌ی اخبار و حواشی بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی باشید، احتمالا خبر دارید جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «توم‌ریدر» (Tomb Raider) با نام «خیزش توم‌ریدر» حدود یک هفته‌ای است که به‌شکل انحصاری در اختیار بازی‌کننده‌های کنسول ایکس‌باکس وان قرار گرفته است. البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط اسکوئرانیکس، ناشر بازی، قسمت جدید توم‌ریدر قرار نیست برای همیشه در انحصار ایکس‌باکس وان باشد و تا سال آینده‌ی میلادی برای پلی‌استیشن۴ هم عرضه خواهد شد.

مثل تمام بازی‌های بزرگ و تراز اول دیگر، عرضه‌ی خیزش توم‌ریدر با حجم زیادی از نقد و بررسی‌ها از سایت‌ها و نشریات مختلف فعال در حوزه‌ی بازی همراه بود. خوش‌بختانه بازی نظر تعدادی زیادی از این منابع را به‌خودش جلب کرده. می‌خواهید درباره‌ی نمرات خیزش توم‌ریدر بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. رضا

    حالا که تومب رایدر رفت شد انحصاری اکس باکس و به پلی استیشن پشت کرد .سونی باید نزاره تا بازیش برای ps4 منتشر شه تا یک ضرر بزرگ واسه اون شرکت به وجود بیاد و ….

    1. علی

      یک انحصاری زمانی هستش
      تا آخر ۲۰۱۶ برای ps4 هم منتشر میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه