اسپیس ایکس ۵۰ میلیون دلار غرامت می‌دهد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس به خاطر انفجار موشکش چند روز پیش، در وضعیتی قرار گرفته که باید بابت تخریب ماهواره‌ای که سوار بر موشک بود، برای شرکت «اسپیس‌کام» (Spacecom) جبران خسارت کند. این کار یا با یک سفر رایگان به فضا یا با ۵۰ میلیون دلار وجه نقد انجام می‌شود.

قرار بود ماهواره‌های «آموس ۶» برای گسترده کردن تنوع سرویس‌های مخابراتی اسپیس‌کام به کار گرفته شود. هزینه ساخت، پرتاب و عملیات آن طبق گزارش‌ها بیش از ۱۹۵ میلیون دلار بود. اسپیس ایکس نگفته است که چه نوع بیمه‌ای برای موشکش خریداری کرد یا اینکه آن بیمه برای چه چیزی هزینه می‌کند.

اگر این ماهواره پرتاب می‌شد، از آن برای ارایه اینترنت بی‌سیم رایگان به منطقه آفریقای سیاه استفاده می‌شد، این بخشی از پروژه اینترنت رایگان فیسبوک به نام Internet.org است. این شرکت با شرکت ارتباطاتی «یوتل‌ست» وارد همکاری شده بود تا این سرویس را ارایه دهد.

از بین رفتن این ماهواره ضربه بدی به اسپیس‌کام وارد کرده است و انتظار می‌رود ارزشش هم بین ۳۰ تا ۱۲۳ میلیون دلار کاهش یابد. این همه ماجرا نیست. شرکت چینی «پکن شینوی» قصد داشت اسپیس‌کام را تصاحب کند. یکی از شرایط خرید این شرکت فضایی این بود که ماهواره بدون هیچ مشکلی پرتاب شود. حالا در یک کنفرانس مطبوعاتی وکیل اسپیس‌کام گفته که فعلا نمی‌دانند که آیا شینوی همچنان به خرید این شرکت علاقه‌ای دارد یا خیر.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه