امریکا به‌صورت جدی می‌خواهد تولید کربن نیروگاه‌ها را کم کند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمان زیادی تا به اتمام رسیدن ریاست جهموری «باراک اوباما»، رییس جمهور امریکا باقی نمانده است و او تمام سعی خود را به کار بسته تا بتواند چند اقدام محیط زیستی را هم به نام خودش ثبت کند. او در توییترش درباره‌ی تغییر اقلیمی صحبت کرده است، در سخنرانی‌های‌اش این بحث را به وسط کشیده و حالا هم قول داده است تا “بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قدم” را برای مبارزه با تغییراتی اقلیمی بردارد.

برنامه‌ی نیروی پاک اوباما قبل از رفتن‌اش حتما تصویب خواهد شد

برنامه «نیروی پاک»، مجموعه قوانینی است که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست در امریکا تصویب شده و هدف اصلی آن هم کم کردن میزان آلودگی کربنی نیروگاه‌ها است.

کربن دی‌اکسید یک گاز گلخانه‌ای است؛ گازی که مانع از خروج گرما از اتمسفر زمین و در نتیجه باعث بالا رفتن دمای آن می‌شود. بالا رفتن میزان کربن دی‌اکسید در زمین، در حال تغییر اقلیمی بخش‌های مختلف زمین است. مواد کربنی مخلوط در هوا هم به میزان خطرناکی زیاد شده‌اند.

نیروگاه‌های برق بیشترین میزان کربن دی‌اکسید را در ایالات متحده تولید می‌کنند. پس از آن هم خودروها در درجه‌ی دوم قرار دارند. برنامه‌ی «نیروی پاک» می‌خواهد میزان کربن تولیدی نیروگاه‌های برق را تا ۳۲ درصد کاهش دهد. کاهش تمام آلودگی‌هایی هم که باعث تولید دوده می‌شود در این برنامه قرار دارد. مدت زمانی هم که برای این برنامه در نظر گرفته شده، ۱۵ سال، یعنی تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی است.

تمام ایالت‌های امریکا موظف شده‌اند تا برنامه‌های‌شان را برای تولید کمتر کربن از نیروگاه‌های‌شان ارایه کنند. برای مثال، برخی از ایالت‌ها می‌توانند به استفاده از انرژی خورشیدی روی بیاورند، در حالی که ایالت‌هایی که در آن‌ها وزش باد مناسب است، می‌توانند از توربین‌های بادی استفاده کنند.

برنامه‌ها باید تا پایان سال ۲۰۱۸ ارایه شوند. ایالت‌ها سپس تا سال ۲۰۲۲ زمان خواهند داشت تا برنامه‌های‌شان را اجرا کنند.

۲۶ سپتامبر (۴ مهر) قرار است در پاریس نشستی جهانی درباره‌ی وضعیت گرم شدن زمین برگزار شود.

منبع: Popsci

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه