اندروید ۱۱ در صورت شارژ نادرست دستگاه به کاربر هشدار می‌دهد

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید 11

پس از فروکش کردن تب معرفی پرچم‌داران جدید و لغو رویدادهای بزرگ دنیای فناوری مانند کنگره جهانی موبایل به دلیل شیوع ویروس کرونا، انتشار اولین نسخه از پیش‌نمایش اندروید ۱۱ و ویژگی‌هایش یکی از اصلی‌ترین موضوعات خبری دنیای تکنولوژی هستند. براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اندروید ۱۱ به یک ویژگی چدید مجهز خواهد بود که در صورت شارژ ناصحیح دستگاه توسط کاربر، چه با استفاده از شارژر کابلی و چه با شارژرهای بی‌سیم، به او هشدار خواهد داد.

به‌تازگی پستی در Reddit منتشر و توسط وب‌سایت ۹to5Google بازنشر شده است که تصویری از صفحه نمایش یک گوشی را به نمایش می‌گذازد. در این تصویر، در قسمت پایین نمایشگر هشداری با عنوان «برای شارژ بی‌سیم گوشی را دوباره قرار دهید» با رنگ قرمز ظاهر شده است تا به کاربر اطلاع دهد گوشی به‌صورت صحیح روی پد شارژر قرار نگرفته است و باید دوباره آن را قرار دهد.

با توجه به اینکه ۹to5Google تنها با استفاده از گوشی پیکسل ۴XL که از پیش نمایش اولیه اندروید ۱۱ استفاده می‌کند توانست این هشدار را دریافت کند، ممکن است گوگل این ویژگی را به گوشی‌های سری پیکسل ۴ محدود کرده باشد. این وب‌سایت برای اطمینان از یک دستگاه پیکسل ۳XL مجهز به سیستم عامل مشابه نیز استفاده کرد، اما هشداری مشاهده نکرد. در بدبینانه‌ترین حالت، حتی ممکن است این ویژگی به نسخه نهایی اندروید ۱۱ که تا ماه سپتامبر به‌صورت رسمی عرضه می‌شود راه نیابد.

هشدار شارژ اندروید 11

اما این ویژگی چگونه کار می‌کند؟

طبق نظریه ۹to5Google، زمانی که باتری به‌صورت بی‌سیم در حال شارژ است و نرخ شارژ دستگاه کندتر از نرخ معمول است، سیستم عامل پیش‌بینی می‌کند که دستگاه به‌صورت صحیح روی پد شارژر قرار نگرفته و باید دوباره روی آن قرار گیرد و هشداری را در صفحه نمایش گوشی ظاهر می‌کند. البته، در صورت سازگاری گوشی و پد شارژ با استاندارد Qi، حتی اگر گوشی به‌صورت صحیح روی پد قرار نگرفته باشد یا از محل صحیح دور شده باشد، باز هم باتری می‌تواند مقداری از نیروی الکتریسیته را دریافت کند.

منبع: Phone Arena

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    به جای این قابلیت یه سیستم اشتراک گذاری فایل مثل ایردراپ درست کنه تبلیغات شیرایت کشت مارو!

  2. Avatar حسن

    این قابلیت تو گوشیهای ساده نوکیا هم هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه