انسان بزرگ‌ترین شکارچی روی زمین است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان دانشگاه ویکتوریا اخیرا دریافته‌اند که انسان‌ها نوع خاصی از جانوران شکارچی (Predators) هستند که بیشتر از هر حیوان شکارچی دیگری اقدام به کشتن حیوانات گوشت‌خوار دیگر می‌کنند.

محققان می‌گویند که انسان‌ها بیش از هر گونه‌ی جانوری دیگری حیوانات را شکار می‌کنند؛ طوری که این موضوع به روند تکاملی صدمه زده است.

این تحقیقات که در نشریه‌ی Science منتشر شده، با بررسی ۲۱۲۵ تعامل بین حیوانات شکارچی و طعمه‌ها به‌دست آمده است. محققان می‌گویند که انسان نه‌تنها بیشتر از هر جانور دیگری اقدام به نابودی دیگر حیوانات می‌کند، بلکه در شکار خود از روش‌هایی استفاده می‌کند که تاثیر بزرگی روی روند تکامل و بقای دیگر گونه‌های جانوری دارد.

خبرگزاری لس‌آنجلس تایمز می‌گوید که انسان ماهی‌های بالغ را ۱۴.۱ برابر بیشتر از دیگر حیوانات نابود می‌کند. گوشت‌خوارانی که روی خشکی زندگی می‌کنند هم توسط انسان با سرعتی ۹.۱ برابر دیگر حیوانات کشته می‌شوند.

روش‌های شکاری که انسان برای کشتن حیوانات گوشت‌خوار استفاده می‌کند، موجب می‌شود سالانه ۲۰ درصد از جمعیت کلی آن‌ها کم شود. انسان‌ها هم‌چنین سه برابر بیشتر از حیوانات گیاه‌خوار، اقدام به شکار گوشت‌خواران می‌کنند.

محققان می‌گویند که نتایج این آمار به‌شدت آن‌ها را نگران کرده است. آن‌ها می‌گویند که بیشتر جانوران، به حیوانات جوان‌تر حمله می‌کنند، در صورتی که انسان‌ها در شکارهای خود حیوانات بزرگ‌تر را در اولویت قرار می‌دهند؛ طوری که مرکز تولید مثل یک گونه‌ی جانوری در خطر قرار می‌گیرد.

دانشمندان می‌گویند که این موضوع در حال تغییر روند تکامل و هم‌چنین زیستگاه‌ها است.

منبع: Red Orbit

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه