اولین آزمایش موفقیت‌آمیز تجهیزات شبکه ۵G انجام شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های Qualcomm، ZTE و China Mobile اعلام کرده‌اند که برای اولین‌بار به شکل موفقیت‌آمیزی تجهیزات مربوط به شبکه ۵G را آزمایش کرده‌اند؛ شبکه‌ای که قادر است از طریق یک فریم‌ورک با استاندارد ۳GPP، داده ارسال کند.

این شبکه امکان ارسال داده با سرعتی بیش از یک گیگابیت در ثانیه با تاخیر زیر ۴ میلی‌ثانیه را فراهم می‌کند. گفتنی است میزان تاخیر ارسال داده در شبکه ۴G حدود ۲۰ میلی‌ثانیه بوده است.

زمانی که زیرساخت‌های کامل شبکه ۵G ساخته شود باید استانداردهای ۳GPP را رعایت کند و با توجه به این نکته که سه شرکت مورد اشاره در آزمایش‌شان این استانداردها را لحاظ کرده‌اند باید گفت که شانس بسیار زیادی در ساخت محصولات تجاری و کاربردی شبکه ۵G را خواهند داشت.

این آزمایش در یکی از مراکز نوآوری شرکت China Mobile انجام شده و ظاهرا سه شرکت درگیر در این آزمایش قصد دارند دست‌آوردهای خود را در یک کنفرانس که روز ۲ آذر برگزار می‌شود نمایش دهند.

به این ترتیب باید منتظر باشیم که به تدریج شاهد جایگزین شدن آهسته شبکه‌های ۵G به جای شبکه‌های ۴G فعلی باشیم. این تحول یک‌باره و به سرعت رخ نخواهد داد اما به مرور و با توجه به سرعت اپراتورهای مختلف شاهد تغییر این شبکه‌ها خواهیم بود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه