اولین خودروی الکتریکی کرایسلر فضایی است

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

شرکت فیات کرایسلر در طی نمایشگاه CES 2017 از اولین خودروی تمام الکتریکی خودش رونمایی کرده است. این خودرو برخلاف دیگر ماشین‌های برقی که به تازگی رونمایی شده‌اند، ظاهری اسپورت ندارد و برای مخاطبی ساخته شده است که واقعا می‌خواهد از آن استفاده کند و هدف ساخت آن، شاخ و شانه کشیدن برای دیگر شرکت‌های خودروسازی نبوده است. با این حال، این موضوع دلیل نشده است تا «کرایسلر پورتال» ظاهری فضایی و زیبا نداشته باشد.

کرایسلر اسم مینی‌ون را روی خودروی پورتال نگذاشته است، اما به نظر می‌رسد که به یک مینی‌ون طرف باشیم. درهای پورتال بسیار جالب طراحی شده‌اند و مثل یک آسانسور می‌ماند. کرایسلر پورتال را به عنوان “نسل بعدی حمل و نقل برای خانواده” معرفی کرده است. این شرکت می‌گوید که خودروی پورتال، فضای سوم زندگی افراد خواهد بود؛ فضای اول و دوم خانه و کار است و پورتال، بخش سوم زندگی افراد را تشکیل خواهد داد.

پورتال یک باتری با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت دارد و می‌تواند ۲۵۰ مایل را با یک شارژ کامل طی کند. می‌توان با بیست دقیقه شارژ، ۱۵۰ مایل با پورتال حرکت کرد.

تکنولوژی‌های جدید خودروهای الکتریکی دیگر شرکت‌ها هم در پورتال پیدا می‌شود؛ مثل سیستم رانندگی خودکار، دوربین‌هایی که به صورت اتوماتیک از راننده و دیگر افراد داخل ماشین سلفی می‌گیرند و سیستم‌های هوشمند تعامل با ماشین. این ماشین با توجه به کسی که پشت آن نشسته، تنظیمات موسیقی، نور یا مقصد را تنظیم می‌کند.

با تمام این اوصاف، کرایسلر پورتال یک خودروی کانسپت است و فعلا اطلاعات بیشتری از عرضه‌ی آن موجود نیست.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه