اولین پرواز جدیدترین هواپیمای ایرباس را ببینید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین هواپیمای «ایرباس» (Airbus) که A350-1000 نام دارد، روز گذشته اولین پروازش را انجام داد. این هواپیما در بین سه مدل از هواپیماهای خانواده‌ی A350 XWB بزرگ‌ترین مدل است.  اولین پرواز این هواپیما از فرودگاه تولوز-بلانیاک کشور فرانسه به سمت جنوب این کشور انجام شد و نزدیک به ۴ ساعت هم طول کشید.

هواپیمای A350-1000 نزدیک به ۷۴ متر طول و تعداد مسافران آن هم به ۴۴۰ نفر می‌رسد که در مقایسه با A350-900 چهل نفر بیشتر است. رییس شرکت ایرباس به مناسبت اولین پرواز هواپیمای جدید گفته که این هواپیما با جدیدترین تکنولوژی‌های هوایی ساخته شده و یکی از قوی‌ترین موتورهای موجود روی آن نصب شده است. این موتور باعث می‌شود که بشود با هواپیمای A350-1000 یک مسیر ۱۴۷۲۳ کیلومتری را طی کرد.

در حال حاضر تنها سه مدل از این هواپیما ساخته شده که دو مدل دیگر هم تا آخر سال ۲۰۱۶ آزمایش خواهند شد. خانواده‌ی A350 XWB بسیار بزرگ‌ هستند و باعث شده‌اند که مسافران فضای بیشتری داشته باشند و احساس راحتی بیشتری در پرواز‌های بلند مدت به دست بیاورند.

براساس اطلاعات منتشر شده هواپیمای A350-1000 از سال آینده وارد سیستم هواپیمایی می‌شود و اولین پرواز آن توسط «قطر ایرویز» (Qatar Airways) صورت می‌گیرد.

در ادامه می‌توانید ویدیو و تصاویر این هواپیما را مشاهده کنید:

منبع: Newatlas

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar آرش

    لطفاً از فناوریهای هوافضا، بیشتر مطلب منتشر کنید
    با سپاس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه