اپل گران‌تر می‌فروشد، مردم بیشتر می‌خرند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

عموما اعتقاد داریم که با افزایش قیمت یک محصول تقاضا برای آن محصول کمتر می‌شود و با معرفی آیفون X که واقعا گوشی گران‌قیمتی است بعضی از تحلیل‌گران همین قاعده را یادآوری کردند. آیفون X جدیدترین گوشی شرکت اپل که در دهمین سالگرد آیفون معرفی شد یک مدل ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۹۹۹ دلار و یک مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۱۴۹ دلار دارد. با این وجود شرکت کارگزاری مورگان استنلی به شکل عجیبی پیش‌بینی کرده قیمت‌های بالاتر در عمل باعث افزایش تقاضای گوشی‌های اپل می‌شوند. کتی هوبرتی تحلیلگر اپل در مورگان استنلی معتقد است به شکل تاریخی هنگامی که افزایش قیمت با نوآوری همراه باشد تقاضا برای محصولات اپل بیشتر می‌شود نه کمتر.

این تحلیلگر معتقد است تقاضا برای مدل‌های مختلف آیفون از متوسط قیمت این گوشی‌ها پیروی می‌کند. هر چقدر این متوسط بالا برود تقاضا هم بیشتر می‌شود. او می‌‎گوید اپل هم این روند کلی را درک کرده و به همین دلیل از معرفی آیفون X با قیمت بالا هیچ ترسی ندارد.

یکی از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در موسسه مورگان استنلی هم نشان می‌دهد ۹۲ درصد از کاربران آیفون که قصد بروزرسانی گوشی‌شان را دارند گفته‌اند دوباره یک آیفون جدید خواهند خرید.

کارشناس کارگزاری مورگان استنلی اپل را برندی الهام‌بخش می‌داند که محصولاتی با کیفیت بالا ارائه می‌کند؛ محصولاتی نوآورانه با قیمت‌های بالا. در نتیجه چنین شرکتی نیاز ندارد برای افزایش تقاضا قیمت‌ها را کاهش دهد.

یکی از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در موسسه مورگان استنلی هم نشان می‌دهد ۹۲ درصد از کاربران آیفون که قصد بروزرسانی گوشی‌شان را دارند گفته‌اند دوباره یک آیفون جدید خواهند خرید. همین امر باعث یک تقاضای قابل‌توجه و قدرتمند در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ خواهد شد. به همین دلیل این موسسه پیش‌بینی کرده قیمت‌سهام اپل در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده افزایش می‌یابد.

نهایتا باید این موضوع را هم اضافه کنیم که در خبرهای قبلی عنوان شده بود آیفون X حتی کمتر از تقاضای فعلی بازار تولید شده و ممکن است به سختی بتوان این مدل را پیدا کرد. بعضی از کارشناسان معتقد بودند دلیل عرضه دیرهنگام آیفون X نسبت به دو مدل دیگر هم همین موضوع است.

به این شکل با در کنار هم قرار دادن تمام این شواهد می‌شود ادعا کرد با وجود قیمت بالای آیفون X بعید است که اپل با مشکل تقاضا روبرو باشد و احتمالا حتی بیشتر از انتظار هم فروش خواهد رفت.

منبع: CNBC


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه