ایران تیم هجدهم جام جهانی ۲۰۱۸ شد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جام جهانی 2018 تیم ایران هجدهم جام جهانی

تیم ملی ایران در رده هجدهم تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار گرفت. تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت کارلوس کی روش باوجود کسب ۴ امتیاز از صعود به مرحله یک هشتم نهایی باز ماند تا پس از سنگال به دومین تیم ۴ امتیازی جام تبدیل شود که نمی تواند به مرحله بعد راه یابد. تیم ایران که در گروه دوم رقابت ها قرار گرفته بود در بازی اول با یک گل از سد مراکش گذشت و سپس در بازی دوم با همین نتیجه مغلوب اسپانیا شد. شاگردان کی روش در بازی سوم به نتیجه تساوی ۱-۱ مقابل پرتغال دست یافتند.

رده بندی تیم های هفدهم تا سی و دوم جام جهانی که در دور گروهی حذف شدند بدین شرح است: ۱۷-سنگال، ۱۸- ایران، ۱۹- کره جنوبی، ۲۰- پرو، ۲۱- نیجریه، ۲۲- صربستان، ۲۳- تونس، ۲۴- عربستان، ۲۵- آلمان، ۲۶- لهستان، ۲۷- مراکش، ۲۸- کاستاریکا، ۲۹- ایسلند، ۳۰- استرالیا، ۳۱- مصر و ۳۲- پاناما

پایان یافتن دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، فدراسیون جهانی فوتبال آمار مربوط به ۴۸ بازی مقدماتی جام جهانی را منتشر کرد که براساس تیم ملی ایران به عنوان بهترین تیم دفاعی مرحله مقدماتی انتخاب شده است. ایران با ثبت آمار ۱۴۹ تکل و مهار توپ توانسته بهترین تیم جام از نظر دفاعی شود. ایران همچنین در زمینه انضباطی، از میان ۳۲ تیم، عنوان نهم را از آن خود کرده است. تیم کی روش در بخش تلاش و شوتزنی در رده آخر قرار گرفته است.

در بخش منضبط ترین تیم های جام جهانی، ایران با هفت کارت زرد، بدون کارت قرمز، ۴۴ خطای انجام داده، ۴۵ خطای که روی تیمش صورت گرفته و یک خطای منجر به پنالتی در رده نهم قرار گرفته است. در این بخش کلمبیا، روسیه و آلمان اول تا سوم هستند.

ایران در بخش تلاش و شوتزنی در بین ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی، عنوان آخر را از آن خود کرده است. شاگردان کی روش در کل ۲۱ بار اقدام به شوتزنی کرده اند که ۴ شوت داخل چارچوب بوده و ۱۵ شوت هم خارج از چارچوب بوده است. دو شوت هم برگشت داده شده است. در این بخش آلمان، برزیل، بلژیک، اسپانیا و اروگوئه با ۶۷، ۵۶، ۵۳، ۴۵ و ۴۴ شوت اول تا پنجم هستند. در بخش گلزن ترین تیم ها، ایران از بین ۳۲ تیم، رده بیست و یکم را از آن خود کرده است. تیم کی روش با دو گل زده و دو گل خورده بالاتر از تیم هایی چون آلمان، مصر، کاستاریکا، ایسلند و عربستان ایستاده است.

در پایان دور گروهی، هری کین انگلیسی با ۵ گل زده بالاتر از کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو ۴ گله در صدر جدول گلزنان جام قرار گرفته است. تیم بلژیک با ۹ گل زده دارای بهترین خط حمله است و تیم اسپانیا ارسال ۲۰۸۹ پاس بیشتر از دیگر تیم ها پاسکاری کرده است. تونی کروس بیشتر از هر بازیکن دیگری پاس سالم در این جام ارسال کرد و کریستین اریکسن دانمارکی هم بیشترین دوندگی را داشته است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه