ایسوس در فروش نوت‌بوک‌هایش با مشکل مواجه شده است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس آخرین تحلیل‌ها از وضعیت بازار نوت‌بوک که موسسه تحقیقاتی Trendforce آن را منتشر کرده، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ وضعیت شرکت ایسوس در عرضه‌ی نوت‌بوک ابدا مناسب نبوده است. این شرکت در مقایسه با سه ماهه‌ی قبلی ۲۸.۹ درصد کاهش عرضه را تجربه کرده و سهم بازار این شرکت هم کاهش یافته است. البته بر اساس اطلاعات منتشر شده این اتفاق منحصر به ایسوس نبوده است.

با گذر زمان شرایط برای بسیاری از تولیدکنندگان نوت‌بوک‌ها دشوارتر شده است. نوت‌بوک‌ها که تا چند سال پیش بازار کامپیوترهای شخصی را در اختیار داشتند حال در فروش با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند. می‌توان برای این موضوع دلایل مختلفی یافت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رشد گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اشاره کرد. در واقع بسیاری از کاربران با سنجیدن نیازهای خود در می‌یابند برای استفاده‌ای که آن‌ها قرار است از نوت‌بوک بکنند یک تبلت یا موبایل هم کافی است.

از طرفی اگر به بازی با کامپیوتر یا انجام کارهایی که نیازمند قدرت بیش‌تری است نیاز داشته باشید احتمالا درصد زیادی از نوت‌بوک‌های میان‌رده یا رده‌پایین برای‌تان غیرقابل استفاده خواهد بود و نوت‌بوک‌های قدرتمندتر گران‌قیمت هم برای بسیاری از افراد گزینه‌ی مناسبی به‌حساب نمی‌آیند. در این شرایط است که بازار نوت‌بوک‌ها بیش از پیش با مشکل مواجه شده است.

بنابراین علاوه بر ایسوس که ۲۸.۹ درصد کاهش عرضه نسبت به فصل قبل و ۱.۶ درصد کاهش سهم بازار داشته است، برندهایی مثل اپل، توشیبا، ایسر، دل و اچ‌پی هم با کاهش عرضه مواجه‌اند. حتی لنوو که توانسته حسابی سهم بازارش را افزایش دهد و از این نظر در صدر تولیدکنندگان نوت‌بوک قرار دارد هم در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سه ماهه‌ی قبل، ۱۰ درصد کاهش عرضه را از پشت‌سر گذاشته است.

‌‌‌‌‌

منبع: Trendforce

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه