ایلان ماسک می‌گوید طرفدار فعالیت‌های فضایی چین است!

۲۹ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایلان ماسک چند روز پیش در توییتی برنامه فضایی دولت چین را تحسین کرد. مدیر عامل کمپانی اسپیس ایکس در واکنش به خبر New Scientist از بازنشستگی ایستگاه فضایی Tiangong-2 چین که پس از سه سال در روز جمعه از مدار خارج شد، جملات زیر را اعلام کرد:

اتفاقا این یک مورد خوب است. چین پیشرفت‌های شگفت انگیزی در فضا دارد، به سرعت فناوری‌های مرتبط با راکت و ایستگاه‌های فضایی را تکرار می‌کند. با احترام فراوان.

Tiangong-2 (به معنی قصر آسمانی) به عنوان یک سازه دائمی در نظر گرفته نشده بود، بلکه نسخه‌ای آزمایشی از فناوری مورد علاقه چینی‌ها برای راه اندازی یک ایستگاه فضایی بزرگتر محسوب می‌شد. چین امید دارد ایستگاه فضایی مورد نظر را در سال آینده میلادی به مدار زمین بفرستد.

ایلان ماسک

طبق اعلام New Scientist، ایستگاه موقت چین میزبان فضانوردانی بوده است که درباره آثار حضور در فضا بر بدن انسان تحقیق می‌کردند. هنگامی که ماموریت Tiangong-2 پایان یافت، بیشتر اجزای آن در مسیر بازگشت به زمین سوخت و باقی‌مانده آن نیز در اقیانوس آرام سقوط کرد. پیش از این و در آوریل سال ۲۰۱۶، چینی‌ها کنترل Tiangong-1 را از دست داده بودند که منجر به خروج این ایستگاه از مدار شد. اما نسل دوم توانست با موفقیت ماموریتش را به پایان برساند.

شرکت اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک که در زمینه کاوش‌های فضایی فعالیت دارد، رقابت جدیدی را با آژانس فضایی چین تجربه می‌کند؛ زیرا این کشور به تازگی مبالغ زیادی را صرف پروژه‌های فضایی خود می‌کند. با این حال چینی‌ها به نوعی شریک تجاری ماسک نیز محسوب می‌شوند. او در اوایل سال جاری میلادی و در سفر به چین، خط تولید خودروهای الکتریکی تسلا را با هزینه ۲ میلیارد دلار در شانگهای راه اندازی کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه