اینترنت من با اینترنت تو فرق دارد!

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر فکر می‌کنی آنچه در اینترنت می‌بینی یا می‌خوانی تو را از زندگی عقب می‌اندازد، رهایش کن و به زندگی‌ات برس؛ اما جلوی من را نگیر: اینترنت من با اینترنت تو فرق دارد!

        ‌

این‌که تلگرام‌ات پر است از داده‌های سخیف و کم‌ارزش، لطفا ارزش تلفن هوشمند، این نمایه‌ی مجتمع هنر و تکنولوژی را زیر سوال نبر. اگر در دوران پرشکوه فیسبوک در ایران، تک‌تک نظرسنجی‌های چرند دوران را پر می‎کردی و بازی‌های احمقانه راه می‌انداختی و حالا می‌گویی دیگر کاری آن‌جا نداری، لطفا نگو فیسبوک مزخرف است. چیزی که تو در فیسبوک می‌دیدی با چیزی که من و امثال من می‌دیدند فرق داشت. اگر بیست‌وچهار ساعته روی تصاویر اینستاگرام دیگران غلت می‌زنی، نگو اینستاگرام مبتذل است؛ در واقع تو در مبتذل‌ترین لایه از یک ابزار غرق شده‌ای. آدم‌های عمیق‌تری را فالو کن، کانال‌های بهتری را دنبال کن.

اگر دغدغه‌ات این است که اینترنت، قاتل تعامل من با محیط اطرافم است، باید بگویم که در اشتباهی. در «اینترنتِ من» چیزهای زیادی برای یادگرفتن وجود دارد. منِ گوشه‌گیر، همین تعاملات اجتماعی دست‌وپا شکسته‌ام را از اینترنت یاد گرفته‌ام. من هم مثل میلیون‌ها نفر، خودم را با اینترنت شناختم و در میان هجوم داده‌های بی‌دروپیکر، اطلاعات معناداری را برای خودم پیدا کردم.

پیش‌تر گفته بودم که خدا پدر کتاب کاغذی را بیامرزد، حالا هم اعتراف می‌کنم که بخش عمده‌ی خوانده‌های چند سال اخیرم در نمایشگرهای شیشه‌ای مملو از پیکسل بوده. بر من خرده نگیر که کم کتاب می‌خوانم. من هم از پشت همین پنجره‌ی چند اینچی تلفنم، به خیال‌انگیزترین تفکرات بشر سر زده‌ام.

اگر صبح تا شب، این‌و‌آن غر می‌زنند که گوشی‌ات را کنار بگذار، دست‌کم دلیلی برای عشق‌ورزی‌ به گجتت‌ داشته باش. اگر گوشی‌ات تفریحت است، از تفریحت دفاع و به آن افتخار کن. وقت‌تلف‌کردنی که از روی آگاهی باشد ترجیح دارد به خفتگی در پستوی ترس از تکنولوژی.

من که می‌گویم گوشی‌ات را زمین نگذار! اما لطفا مثل مرغ به هر دانه‌ای که پیش رویت قرار می‌گیرد نوک نزن. باهوش باش، انتخاب کن و از اندیشیدن و لذت‌بردن دست برندار.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۸ دیدگاه
  1. ندا

    فوق‌العاده بود ???????????????? ممنون

  2. دانا

    واقعا لذت بردم

  3. ترانه هوشنگی ترانه هوشنگی

    واقعا عالی نوشته شده و آدمو به فکر فرو می بره.

  4. محمد زمان

    عالی فقط یه در خواست از عوامل دیجیکالا مگ دارم و اون اینه که اگه میشه رندر کتاب ساز pdf برای سایت بذارید مثل ویکی پدیا اگه اینو داشته باشه دیگه وبسایت تان حرفی برای گفتن ندارد

  5. سجاد

    مرسی مرسی

  6. نیما رسول‌زاده نیما رسول‌زاده

    🙂

  7. زهرا غلامی زهرا غلامی

    فوق‌العاده بود.

  8. امین محمدی

    خیلی عالی بود

  9. بهزاد

    واقعا مطلب زیبا و روانی بود .

    واقعا اینترنت ابزاریه که به اطلاعات انسان اضافه می کنه .
    تنها بدی که به نظرم می شه به این دست اپیلکیشن ها گرفت اینه که عمل گرایی رو از مردم ما گرفته یعنی اکثر اقشار جامعه درگیرش شدن ! و تمام مشکلات رو فقط با تشکیل یک کمپین تلگرامی یا … می خواهند حل کنند.

    1. AHMAD

      احسنت

  10. روشنک

    با همه این تفسیرها… لطفا کتاب رو هم زمین نگذار!

  11. با خدا باش و پادشاهی کن

    میشه بگید فیسبوک چه چیز خوبی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. حمیدرضا

    علیرغم بهینگی مدیریت زمان و زیست محیطی بالاخص در استفاده از برنامه های موسوم به گروه تولز،باید در پس تمامی آرایه های ادبی بکار رفته در متن زیبای شما از مضراتی همچون بعد آرامشبخش ورق زدن کتب کاغذی،مضرات زاید الوصف تشعشعات همراه بویژه در زمان اتصال به اینترنت همراه،عارضه کم خوابی و سو اثر بینایی ناشی از مطالعه در گجت های هوشمند غافل نشد و به ذعم شما استفاده هوشمندانه از این هوشمندهای سهل الوصول را علاوه بر ذکاوت بهره برداری به آگاهی کافی نیز مزین نمود و صرف داشتن گجت مناسب را دلیل لازم و کافی جهت انتقال تمام روزمرگی به دنیای بالنده تکنولوژی ندانست.سپاس از کلام تاثیر گذار و نثر شیوای شما بزرگوار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه