اینستاگرام جلوی یکی از بزرگ‌ترین نفوذها به این اپلیکیشن را گرفت

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپلیکیشنی که به افراد اجازه می‌داد فیدهای کاربران اینستاگرام را ببینند، تنها هشت روز بعد از راه‌اندازی، دسترسی‌اش را‌ به آدرس‌های API اینستاگرام از دست داد. به‌وسیله‌ی این اپلیکیشن شما می‌توانستید به صفحه‌ی کاربران Public وارد شده و همه‌ی فیدهای اینستاگرام آن‌ها را ببینید. این اپلیکیشن در طول هشت روزی که از راه‌اندازی‌اش می‌گذشت، با استقبال‌ ۴۰هزار کاربر مواجه شد و فقط در روز آخر یازده هزار کاربر آن را نصب کردند. در واقع باید گفت محبوبیت این اپلیکیشن (به‌ویژه به‌خاطر حضورش در فهرست اپلیکیشن‌های برگزیده‌ی اپ‌استور Apple) باعث سقوطش شد. هرچند که شرکت سازنده‌ی این اپ هنوز هم عمدی بودن قطع دسترسی‌اش به API اینستاگرام را تایید نکرده است.

با کمک  این اپلیکیشن یک کاربر اینستاگرام می‌توانست با اکانت خود، تقریبا تمامی دسترسی‌های اکانت یک فرد دیگر را داشته باشد.

این اپلیکیشن آدم‌های مختلفی را که یک کاربر در اینستاگرام دنبال می‌کند، گرد هم می‌آورد تا فیدهای او را در این اپ جمع‌آوری کنند و از نو بسازند. بنابراین یک کاربر دارای اکانت در اینستاگرام می‌توانست در محیط این اپلیکیشن «تبدیل شود» به یک دوست یا حتی فلان شخصیت معروف و صفحه‌ی تمام دوستان او را ببیند. به‌عبارتی شما می‌توانستید تقریبا به‌اندازه‌ی مثلا خود جرج کلونی به اطلاعات اکانت او دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن بیش‌ترین میزان نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران اینستاگرام را در تاریخچه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی داشت که البته به‌موقع از سوءاستفاده‌های احتمالی آن جلوگیری شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    همش بازیه دیگه اینا
    مثل بازی ای که اپل راه انداخته
    کی میرسه روزی که دست همشون رو بشه و با صورت بخورن زمین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه