این ویدیوی ناسا شما را به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌اندازد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ناسا

ناسا دوربینی ساخته است که می‌تواند از موتور روشن موشک‌ ویدیوی اسلوموشن بگیرد. گستره‌ی دینامیک این دوربین از هر دوربینی که تاکنون ساخته شده بیشتر است. دوربین جدید ناسا High Dynamic Range StereoX یا HiDyRS-X نام دارد. این سازمان برای اولین بار بخشی از این ویدیو را برای عموم منتشر کرده است.

این ویدیوی سه دقیقه‌ای جدیدترین آزمایش یکی از بوسترهای موشک Space Launch System (SLS) ناسا را با جزییات بی‌سابقه‌ای نشان می‌دهد. موشک SLS از دو دستگاه از این بوسترها استفاده خواهد کرد. هر یک از آنها به اندازه‌ی یک ساختمان ۱۷ طبقه بوده و می‌توانند در ثانیه ۵.۵ تن ماده پیشران را بسوزانند و ۱۶ میلیون نیوتون نیرو تولید کند.

مشکل آزمایش‌های فیلم‌برداری مثل این، این است که شعله‌ی آتشی که تولید می‌شود بسیار درخشان است. این موضوع معمولا دو گزینه را در اختیار اپراتورها می‌گذارد. آنها یا می‌توانند نوردهی را برای شعله درخشان انجام دهند که در این صورت هر چیز دیگری تیره و تاریک می‌شود. یا اینکه نوردهی را برای هر چیز دیگری انجام دهند که در این صورت شعله آتش سفید درخشان به نظر می‌رسد و هیچ جزییاتی ندارد.

دوربین HiDyRS-X این مشکل را حل می‌کند چون این دوربین می‌تواند تمام جزییات را در یک شات ثبت کند و این کار را به شکل هوشمندانه‌ای انجام می‌دهد. دوربین‌های پر سرعت عادی معمولا تنها می‌توانند یک ویدیو را با یک نوردهی ثبت کند، اما HiDyRS-X می‌تواند به طور همزمان ویدیو را با چند نوردهی مختلف ضبط کند. سپس این نوردهی‌های مختلف در یک ویدیو‌ی HDR با هم ترکیب می‌شوند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که این ویدیو مستقیما از مرکز جلوه‌های ویژه‌ی بصری هالیوود بیرون آمده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    ۱۶ میلیون نیوتون نیرو
    کسی میتونه اینو با نیرویی قابل درک مقایسه کنه؟ که ببینیم مثلا چند برابر چه چیزی قدرت داره

  2. Avatar حامد رحمتی

    با سلام
    واقعا عاااالی بود!!!
    تکنولوری با سرعت زیادی در حال پیشرفته …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه