ایکیا پیشنهاد می‌کند: کاربرد خلاق واقعیت مجازی

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

واقعیت مجازی جای خود را به‌خوبی در دنیای فناوری باز کرده است. محصولاتی مثل هدست‌های Oculus Rift، HTC Vive و Samsung Gear VR تابه‌حال تجربه‌های متنوعی را در واقعیت مجازی به کاربران داده‌اند. اما کاربرد واقعیت مجازی فقط برای بازی نیست. ایکیا (Ikea) که یک شرکت فعال در حوزه‌ی دکوراسیون داخلی است، حرف‌های تازه‌ای این‌بار نه‌تنها برای بازی‌کننده‌ها بلکه برای عموم مردم دارد.

این برنامه به کاربران امکان می‌دهد با کمک واقعیت مجازی آشپزخانه‌شان را با دسترسی به سه مدل پیشنهادی ایکیا طراحی کنند.

ایکیا این‌بار ایده‌های بی‌نظیر و خلاق خود را با واقعیت مجازی همراه کرده است. این شرکت سوئدی برای پیاده کردن ایده‌ی جدیدش با HTC و Steam وارد همکاری شده تا یک برنامه‌‌ی مخصوص طراحی دکوراسیون آشپزخانه را با کمک فناوری واقعیت مجازی در هدست‌های Vive ارایه دهد.

این برنامه به کاربران امکان می‌دهد آشپزخانه‌شان را با دسترسی به سه مدل پیشنهادی ایکیا طراحی کنند. مشخصا هنوز این قابلیت وجود ندارد که در میان وسایلی که چینش آن را طراحی کرده‌اید، راه بروید تا میزان راحتی خود را در آشپزخانه‌ی جدیدتان امتحان کنید. اما امکان شخصی‌سازی پیشنهادهای ایکیا و همچنین امتحان کردن رنگ‌های مختلف وجود خواهد داشت. همچنین امکان تنظیم ارتفاع دید در هدست وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید رد طراحی‌تان قد فرزندتان را در نظر گرفته و بعضی ملاحظات لازم را لحاظ کنید.

جالب این‌که برنامه‌ی جدید ایکیا با کاربرد نسخه‌ی ۴ موتور Unreal Engine (که در بازی‌های حماسی استفاده می‌شود) طراحی شده و این در نتیجه‌ی همکاری ایکیا با شرکت فرانسوی Allegorithmic بوده است. اگر هدست HTC Vive را خریده‌اید، حالا وقت امتحان کردن طرح آزمایشی طراحی آشپزخانه‌ی ایکیاست. برای این کار تا اواسط مرداد فرصت دارید.

البته برنامه‌ی کنونی به‌وضوح محدودیت‌های زیادی دارد اما نسخه‌های آینده به احتمال زیاد به شما امکان می‌دهد دکوراسیون تمام بخش‌های منزل‌تان را با کمک فناوری واقعیت مجازی طراحی کنید. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توانید قبل از خرید اسباب‌واثاثیه‌ بدانید کدام وسیله مناسب هر گوشه‌ی خانه است و بدون نگرانی از ناهماهنگی‌های احتمالی رنگ دکوراسیون خانه را از قبل انتخاب کنید.

منبع: BGR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سید محمد قاسم حسینی

    نسخه ی کاملش بیاد عالی میشه.کار جالبی هست.
    باتشکر از نویسنده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه