بازگشت بزرگ سوئیس و پیروزی نفس‌گیر سلسائو

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
جام جهانی 2018

تیم سوئیس در یک بازی تماشایی توانست صربستان را شکست دهد تا در موقعیتی مناسب برای صعود قرار بگیرد. در آخرین بازی روز نهم جام جهانی ۲۰۱۸ ، تیم های صربستان و سوئیس از دور دوم مرحله گروهی رقابت ها از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که تیم سوئیس با نتیجه ۲-۱ پیروز بازی شد.

تیم صربستان در نخستین حمله خودش توانست با ضربه سر الکساندر میتروویچ در دقیقه ۵ بازی به گل برسد. بازی در ادامه با برتری تیم صربستان دنبال شد و این تیم چند بار تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت اما موقعیت های بازیکنان صربستان با بدشانسی بثمر نرسید. نیمه اول بازی با برتری تیم صربستان و همان یک گل به پایان رسید.

تیم سوئیس بازی را در نیمه دوم با سرعت بیشتری آغاز کرد و در دقیقه ۵۲ با شوت تماشایی گرانیت ژاکا موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. این گل جریان بازی را به کل تغییر داد و تیم سوئیس توانست کنترل توپ و میدان را دست بگیرد. بازیکنان صربستان پس از سرنگونی میتروویچ در داخل محوطه جریمه در دقیقه ۶۷ اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور در تصمیمی بحث برانگیز دستور به ادامه بازی داد. بازی در لحظات پایانی پایاپای دنبال می شد تا اینکه تیم سوئیس در دقیقه ۹۰ روی یک ضد حمله سریع توسط ژردان شقیری که روی پاس بلند پشت مدافعان با دروازه تک به تک شده بود به گل رسید تا تیم صربستان باوجود ارائه نمایشی درخشان در نیمه اول در این بازی شکست بخورد.

تیم سوئیس با این نتیجه ۴ امتیازی شد تا پس از برزیل در رده دوم جدول گروه پنجم قرار بگیرد. این تیم در بازی بعدی خودش به مصاف کاستاریکا می رود. تیم صربستان هم با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و در بازی بعدی باید با برزیل بازی کند.

از طرف دیگر برزیل با پیروزی نفس گیر مقابل نماینده کونکاکاف توانست صدرنشین گروه پنجم شود.

در نخستین بازی روز نهم جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های برزیل و کاستاریکا در دور دوم مرحله گروهی رقابت ها از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با دو گل به سود برزیل به پایان رسید. کاستاریکا با قبول دومین شکست خود از دور رقابت ها کنار رفت.

در حالی که بازی با مالکیت توپ برزیل آغاز شد، نخستین موقعیت جدی نصیب تیم کاستاریکا شد اما ضربه سلسو بورگس با اختلافی اندک به بیرون رفت. بازی در ادامه با برتری نسبی برزیل دنبال شد اما این تیم توان عبور از خط دفاعی کاستاریکا را نداشت. سلسائو در دقیقه ۲۶ توسط گابریل ژسوس به گل رسید اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. برزیل در ادامه باوجود حفظ توپ توانایی خلق موقعیت جدی نداشت تا نیمه اول با نتیجه تساوی به پایان برسد.

شاگردان تیته نیمه دوم را با سرعت بالایی آغاز کردند و در همان ابتدای نیمه می توانستند به گل برسند اما ضربه سر ژسوس به تیر دروازه برخورد کرد. برزیل در ادامه فشار حملاتش را بیشتر کرد اما درخشش کیلور ناواس و دفاع منسجم کاستاریکا باعث کلافگی بازیکنان این تیم به خصوص نیمار که روز خوبی را سپری نکرده بود شد. برزیل در دقیقه ۷۸ پس از سرنگونی نیمار در داخل محوطه جریمه صاحب پنالتی شد اما داور پس از استفاده از کمک داور ویدیویی نظر خودش را تغییر داد و دستور به ادامه بازی داد.

برزیل در دقایق پایانی با نفرات زیادی به حملات خودش ادامه داد و سرانجام در دقیقه ۹۲ توسط فیلیپه کوتینیو به گل رسید تا هواداران این تیم غرق در شادی شوند. این تیم در دقیقه ۹۷ روی یک کار تیمی خوب توسط نیمار به گل دوم هم رسید تا روز دراماتیکی برای این بازیکن رقم بخورد.

برزیل با این نتیجه ۴ امتیازی شد تا در صدر گروه پنجم قرار بگیرد. این تیم در بازی بعدی باید با صربستان بازی  کند. تیم کاستاریکا هم که در بازی قبلی با یک گل مغلوب صربستان شده بود در قعر جدول گروه جای گرفت و در دور سوم با سوئیس بازی می کند.

نیجریه هم با ارائه یک نمایش خوب توانست ایسلند را شکست دهد تا امیدهایش برای صعود را زنده نگه دارد.

در دومین بازی روز نهم جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های نیجریه و ایسلند در دور دوم رقابت ها از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با دو گل به سود نیجریه به پایان رسید تا وضعیت گروه چهارم پیچیده شود.

تیم ایسلند بازی را بهتر شروع کرد و در همان ابتدای کار صاحب فرصت خوب گلزنی شد اما دروازه بان نیجریه مانع گلزنی گیلفی سیگوردسون شد. بازی در ادامه با برتری نسبی تیم ایسلند دنبال شد اما این تیم توان باز کردن خط دفاعی منسجم نیجریه را نداشت. نماینده اروپا در لحظات پایانی نیمه اول یک فرصت خوب دیگر بدست آورد اما آلفرد فینبوگاسون با بی دقتی این موقعیت را از دست داد.

تیم نیجریه در همان ابتدای نیمه دوم روی یک ضد حمله سریع توسط احمد موسی به گل رسید. ایسلند پس از این گل سراپا حمله شد اما این نیجریه بود که روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد و در دقیقه ۷۳ توسط موسی تیر دروازه ایسلند را بر لرزه درآورد. نماینده آفریقا دو دقیقه پس از این صحنه روی یک کار تیمی خوب بار دیگر توسط احمد موسی به گل رسید. داور در دقیقه ۸۰ پس از استفاده از کمک داور ویدیویی به خاطر خطا روی فینبوگاسون یک ضربه پنالتی به سود ایسلند اعلام کرد اما سیگوردسون ضربه اش را به بالای دروازه زد تا امیدهای ایسلند برای بازگشت به بازی از بین برود.

تیم نیجریه با این نتیجه ۳ امتیازی شد تا در رده دوم جدول گروه چهارم قرار بگیرد و امیدهایش برای صعود را زنده نگه دارد. این تیم در بازی بسیار حساس در دور سوم باید به مصاف آرژانتین برود. تیم ایسلند هم که با یک امتیاز در رده سوم قرار گرفته در دور پایانی باید با کرواسی صدرنشین بازی کند.

به صحنه‌های برگزیده بازی‌های روز گذشته توجه کنید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه