سایت فیفا و سایت‌های پیش‌بینی از بازی ایران و پرتغال می‌گویند

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی ایران و پرتغال

پرتغال نیاز به امتیاز بازی با ایران دارد تا به مرحله یک هشتم برسد و ایران هم باید بازی را ببرد تا از این مرحله عبور کند. هر دو طرف امیدوارند که بتوانند با بازی سوم خودشان از گروه B بالا بیایند و این آخرین حضورشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نباشد. در بازی ایران و پرتغال تفاوت دو تیم در این است که یک نتیجه مساوی هم برای پرتغال کافی است تا از گروه خودش بالا برود، در حالی که تیم ایران نیاز به پیروزی دارد تا صعودش قطعی شود و در تاریخ خودش در جام جهانی یک لحظه جدید را ثبت کند.

ایرانی‌ها در دو بازی‌ قبلی‌شان نشان دادند که حریف سخت و دشواری هستند و بخصوص خط دفاعی‌شان تیم حریف را می‌تواند به دردسر بیاندازد. این حالت خط دفاعی‌شان باعث شد در بازی با مراکش گل نخورند و به عبارتی کلین شیت کردند و فقط یک اشتباه مقابل اسپانیا برایشان هزینه شکست را در پی داشت. از طرف دیگر آنها در مقابل دروازه اسپانیا چندان تهدیدآمیز ظاهر نشدند هرچند موقعیت‌هایی برای گل داشتند. اگر شانس بیشتری داشتند می‌توانستند حتی در مقابل مراکش هم بیشتر از آن تک گل را به ثمر برسانند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این تیم پرتغال حول محور کریستیانو رونالدو می‌گردد. تیم ملی پرتغال چهار گل از میان گل‌هایی که در جام جهانی ۲۰۱۸ به ثمر رسانده مدیون پرتغال است. او در مقابل اسپانیا هت‌تریک کرد و در بازی با مراکش هم یک گل به ثمر رساند تا تیمش را به مرحله یک هشتم نهایی نزدیکتر کند. با این حال تیم پرتغال نمی‌خواهد اشتباه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را تکرار کند جایی که پرتغال حذف شد چون هم‌تیمی‌های رونالدو همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد او گذاشته بودند. مبادا که این‌بار هم یک روز شانس همراهش نباشد و نتواند دروازه را باز کند.

تحلیلگران تیم‌ها

راکول برانکو (همراه پرتغال): احتیاجی به گفتن نیست که تیم پرتغال می‌خواهد ببرد تا به عنوان سرگروه جزو ۱۶ تیم مرحله بعدی باشد. اما در عین حال اعضای تیم به خوبی آگاه هستند که باید بازی‌شان پیشرفت داشته باشد. گاهی اوقات باید تلاش کنند که توپ را بیشتر حفظ کنند. سرمربی خیلی خوب از نقاط قوت تیم ایران آگاه است و به هافبک‌های میان زمین بیشتر توجه خواهد کرد تا بتوانند حمله کنند و امتیاز بگیرند.

سیاوش رحمانی (همراه تیم ایران): در حضورهای قبلی ایران در جام جهانی بازی سوم برایشان اهمیت چندانی نداشت. اما این‌بار ما به شدت مصمم هستیم که بتوانیم خودمان را به مرحله یک هشتم نهایی برسانیم. بازیکنان ما با انگیزه و اعتماد به نفس داخل زمین می‌روند. در حالی که روی کاغذ پرتغال و رونالدو شانس بیشتری دارند، ایران می‌داند که می‌تواند با رسیدن به مرحله بعد تاریخ را دوباره بنویسد.

آیا می‌دانستید؟

ایران و پرتغال پیش از این یک‌بار دیگر در جام جهانی روبه‌روی هم قرار گرفتند. مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود و پرتغال دو بر صفر توانست آن بازی را ببرد. و ستاره جوان تیم پرتغال در آن زمان یعنی رونالدو هم گل دوم را به ثمر رساند. این بازیکن مهاجم از آن زمان تا به حال پخته‌تر شده و حالا کاپیتان تیم ملی پرتغال است. او تنها بازیکن از میان بازیکنان دو تیم است که در آن بازی هم حضور داشته. از ایران البته مسعود شجاعی سال ۲۰۰۶ جزو تیم ملی ایران بود اما در بازی مقابل پرتغال حضور نداشت.

بازیکنان احتمالی ایران در بازی ایران و پرتغال: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، مجید حسینی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی، سردار آزمون

بازیکنان احتمالی پرتغال در بازی ایران و پرتغال: رویی پاتریچیو، خوزه فونته، رافائل گوئریو، سدریک سوارس، ویلیام کارواهلو، خوآ موتینیو، برناردو سیلوا، خوآ ماریو، گونکلاو گوییدس، کریستیانو رونالدو

حاشیه و پیش‌بینی سایت‌های شرط‌بندی

یکی از کانال‌هاش مشهور پیش‌بینی و شرط‌بندی ضمن تعریف از تیم ایران برنده بازی را تیم پرتغال دانسته است. کارشناس زن برنامه تاکید دارد که دفاع ایران شبیه یک دیوار است که نمی‌توانید از آن گذر کنید. کارشناس دیگر البته تاکید می‌کند که متاسفانه برای ایران این‌بار فقط دفاع کافی نیست و باید حمله هم بکنند چون به امتیاز برد نیاز دارند. کارشناس برنامه «bet365» می‌گوید علیرغم اینکه می‌داند احتمال دارد ایرانی‌ها به صفحاتش حمله کنند ولی شرط می‌بندد که پرتغال تیم برنده است و تاکید می‌کند که احتمالا در یک ماه آینده کریستیانو رونالدو منفورترین مرد جهان در ایران خواهد شد چون به اعتقاد او پرتغال ۵ گل یا بیشتر خواهد زد. البته کارشناسان دیگر اعتقاد دارند که ایران تیم بسیار ساختار یافته‌ای دارد و بسیار جنگنده هم بازی خواهد کرد پس نتیجه این بازی را خیلی نمی‌شود بااطمینان پیش‌بینی کرد.

امیدواریم بازی تیم ملی کشورمان همه این آمار و ارقام و کارشناسان را شگفت‌زده کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    بزودی در سایتشون گل گرفته میشه از ترسشون ضریب برد ایرانو کم کردن. همه چی احتمال خبر از یک مساوی یا یک باخت سبک به سود ایران میده

  2. Avatar رضا

    به نظر من باید تیم ایران تغییری در نگرش خود داشته باشد . در طول تاریخ و زمانی که تیم ایران با عربستان بازی میکرد اگر به خاطر داشته باشید تیم عربستان موفقیت هایش ناشی از مهاربازیکن گل زن ایران علی دائی بود در بازی پرتقال تیم ایران بایستی بازیکن اصلی پرتقال رونالدو را ناکار کند . به طرق مختلف باعث اخراج وی گردد. و با کنترل او میتواند امیدوار به برد باشد . تیم پرتقال برخلاف تیم اسپانیا از یک مهره ایستگاهی زن رخوردار است که همان رونالدو میباشد . مزیتی که تیم ایران دارد بازیکنان با تکنیک فردی بالا میباشد که حالت دفاعی این امتیاز را از ایران میگیرد . پس تیم ایران بجای دفاعی بازی کردن باید رونالدو را مهار کند و از مزیت تکنیک فردی خود کمال استفاده را بنماید . تا به پیروزی دست پیدا کند .

    1. Avatar مهدی

      قطعا امروز شاهد مصدوم شدن رونالدو هستیم فقط خدا کنه شهید نشه من عاشق ایرانم اما دوس ندارم اقای رونالدو که خیلی دوسش دارم بمیره

  3. Avatar محمد

    خیلی پیش بینی مزخرفی بود وقتی پرتغالو حذف کردیم اون موقع برن پیش بینی کنن باز

  4. Avatar عباس

    اینکه همه قبول دارن دفاع ایران خوب عمل میکنه چرا فیفا میگه ۵ تا ایران میخوره ؟!!
    پرتغال در مقابل اسپانیا ۳-۳ شدن همین اسپانیا در مقابل ایران ۱-۰ شد بعد یهو بیاد ایران از پرتغال ۵ تا بخوره!!!
    منم نظرم رو ۱-۰ بنفع ایرانه /m\

  5. Avatar میثم

    مردم خوب و کشور دوست
    باسلام
    ۱-تیم پرتغال یکی از بهترین تیم های جهان است و اگر واقع بینانه نگاه کنیم از تیم ملی از لحاظ کیفیت سبک بازی و افتخارات خیلی سرتر است.
    ۲-ولی این بدونید ما ایرانی هستیم و غیرت ایرانی در تمام دنیا زبانزد خاص و عام است.
    ۳- بچه های تیم ملی همه هم قسم شدن تا حماسه ساز شوند و دلم مردم عزیز ایران زمین شاد کنند.
    ۴- من به عنوان کوچکترین فرد کشور ازهمتون خواهش می کنم تا برای تیم ملی از ته دل دعا کنید و از خداوند متعال در خواست معجزه کنید تاایران از گروه خودش صعود کنه این بازی فقط یک بازی فوتبال نیبست از لحاظ سیاسی خیلی تودهنی برای ( اسرائیل-ترامپ- و بن سلمان) و کشوارهایی که چشم دیدن پیشرفت ایران ندارن داره.
    همه کشور ها مشکلات داخلی زیادیی دارن ماهم مثل کشور های دیگر کما پیش مشکلات اقتصادی و …..
    داریم ولی این مشکلات را نباید تبدیل به فرصت برای دشمن کنیم.

    شاید بحثم از ورزش خارج شد ببخشید فقط می خواستم بگم دعا برای تیم ملی فراموش نشود.

    هیچ کاری به خواسته پروردگار نشدنی نیست پس یادتان باشد فقط
    دعا دعا دعا

  6. Avatar مهدی

    این سایت داره چرت میگه که مردم برن رو پرتغال ببندن در اصل ایران یک هیچ نتیجه رو میبره و ترسشون از اینه که رو ایران ببندن و همه پولاشون به باد بره چون ضریب برد ایران ۵ هست در حالی که بازی قبلی ۲۸ بود ۲۳ ضریب رو از ترس کم کردن اگه جرئت دارن و راست میگن که ۵ گل میخوره بیان ضریب ایرانو مثل بازی با اسپانیا ۲۸ کنن تا سایتشون ورشکت بشهه هههه کور خوندین قماربازای مفت خور

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه