راتن تومیتوز از مخاطبانش پرسید؛ «بازی تاج و تخت» یا «انتقام جویان»؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی تاج و تخت

تقریبا یک هفته تا رسیدن به زمان پخش فصل هشتم مجموعه تلویزیونی محبوب شبکه HBO یعنی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) زمان باقی است. در عین حال کمتر از سه هفته دیگر شاهد اکران فیلم سینمایی ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) خواهیم بود.

هم‌زمان شدن پخش این دو اثر محبوب که در میان عموم مردم میلیون‌ها طرفدار دارند باعث شده ماه میلادی آوریل سوژه بحث‌های حاشیه‌ای داغی شود. به نظر می‌رسد بسیاری یا دست کم بخش قابل توجهی از طرفداران مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت از هواداران مجموعه انتقام‌جویان و جهان سینمایی مارول هم باشند. وبسایت راتن تومیتوز همین موضوع را در شبکه‌‌ اجتماعی توییتر دست‌مایه یک نظرسنجی قرار داده و از هواداران این دو مجموعه پرسیده اگر قرار باشد بین دیدن فصل هشتم مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت و فیلم سینمایی انتقام جویان: پایان بازی یک گزینه داشته باشند و فقط دیدن یکی را انتخاب کنند، کدام گزینه را ترجیح می‌دهند.
انتقام جویاندر حال حاضر از میان ۲۸ هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۵۶ درصد دیدن مجموعه انتقام‌جویان و ۴۴ درصد دیدن فصل هشتم مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت را انتخاب کرده‌اند و به نظر می‌رسد دست کم جهان سینمایی مارول و مجموعه انتقام جویان در میان دنبال‌کننده‌های توییتر راتن تومیتوز هواداران بیشتری دارد.

خواندن بحث‌هایی که در حاشیه‌ی این نظرسنجی مطرح‌شده هم سرگرم کننده‌اند. بعضی از هواداران معتقدند دیدن مجموعه بازی تاج و تخت انتخاب بهتری است چون پایان فیلم سینمایی جدید انتقام‌ جویان دیگر ابهام چندانی ندارد اما درباره اتفاقاتی که قرار است در فصل هشتم بازی تاج و تخت بیفتد آنقدرها نمی‌دانیم. آن‌ها اتفاقات احتمالی بازی تاج و تخت را هم غیرقابل پیش‌بینی‌تر و احتمالا غافلگیرکننده‌تر می‌دانند.

با این وجود هواداران مجموعه انتقام جویان معتقدند دیدن جدیدترین قسمت از این مجموعه که به نوعی پایان یک دوره به حساب می‌آید اتفاق مهم‌تری است. آن‌ها می‌گویند از سال ۲۰۰۸ و با فیلم «مرد آهنی» (Iron Man) جهان سینمایی مارول را دنبال می‌کنند در حالی که پخش مجموعه بازی تاج و تخت از سال ۲۰۱۱ شروع شده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar AnnA98

    دقت کنید اولا
    فقط زده فصل هشت گات
    بعدشم اندگیم محصول ۲۹فیلم بود.
    خب معلومه رای میاره با این وضعیت

  2. Avatar اروین

    من می گم انتقام جویان

  3. Avatar اروین

    بازی تاج و تخت هم خوبه ولی انتقام جویان پایان بازی بهش میرسه

  4. Avatar عارف

    سلام به همه
    خدا رو شکر مجبور به انتخاب نیستیم و هردو اثر رو می تونیم ببینیم.
    خودم GOT رو ترجیح میدم ولی منتظر End Game هم هستم.

  5. Avatar هادی

    دوستان هر دو ی این فیلم ها در بالاترین رده تولید شده اند و در بهترین بودنشون شکی نیست
    اما اصولا درست نیست که باهم مقایسه بشن
    به دلیل اینکه در وهله اول شما باید نسبت زمان به هر بعد فیلم رو بسنجی
    مسلما هر کسی در مجموع از دیدن سریال Got لذت بیشتری میبره تا اونجرز اما نکته این نیست که got از اونجرز بهتر باشه صحنه های جذاب بیشتری توی got وجود دارن اما دلیل بیشتر بودنش مدت زمان فیلم هست فیلم اونجرز در مجموع چند قسمتش شاید به ۱۰ ساعت هم نرسه اما سریال Got حداقل ۵۰ ساعت بوده تا الان پس کارگردان فضای خیلی بیشتری برای معرفی شخصیت ها صحنه های رمانتیک و هیجان انگیز درگیری های حماسی و . . . داره پس در کل کارش راحت تره در حالی که توی پروژه های سینمایی کارگردان نهایتا ۲ تا ۳ ساعت زمان داره تا همه ویژگی های فیلم رو بهتون نشون بده و مجبوره خیلی از صحنه ها رو کوتاه کنه و خیلی بخش ها رو هم حذف کنه شاید از جنبه کمدی فیلم خیلی کاسته بشه و . . .
    واسه همینم هست بودجه یه پروژه سینمایی اگه از لحاظ مدت زمان فیلم مقایسه کنی خیلی بیشتر از سریال های تلویزیونی هستش .

    ولی خودم به شخصه سعی میکنم سریال ها رو با سریال ها و سینمایی ها رو با سینمایی مقایسه کنم گرچه داخل هر کدوم از این بخش ها هم میشه تقسیم بندی های اساسی کرد .

    و طرفدار هر دو فیلم هستم .

    و خیلی برای لحظه ای که به اخرین قسمت میرسم تاسف میخورم چون قسمت بعدی در راه نیست .
    ایشالا بازم شاهد این جور سریال ها و سینمایی های هیجان انگیزی باشیم.

  6. Avatar امیر

    هر دو فیلم عالین هم GOT و هم Avengers من طرفدار هر دویم ولی اول Got بعد اونجر

  7. Avatar Parsa

    دوستان به نظر همدیگه احترام بزارید این دو اثر اصلا قابل مقایسه نیستن چون هر کدوم تو سبک خودشون بی نظیرند گیم آف ترونز یه سریال تکرار نشدنیه که فوقالعاده است و سری مارول هم از شاهکار های دنیای فانتزیه که تو هر دو ی اینها ارتباط بین حوادثو و اتفاق ها به حدی کامله که هر کسی رو جذب میکنه ولی نظر شخصی من روی گیم آف ترونه

  8. Avatar شاهین زارعی

    یه نکته جالب هست که تو اونجر ۳ همه جنگ ها اتفاق افتاده و تانوس هیچ ارتشی نداره و تو تریلر هم اصلا جنگی نشون نمیده ولی سه ساعت فیلم هست حتی یک ساعتشم حرف بزنن بازم دو ساعت که با یه نفر جنگ نمیکنن

    از طرفی اونجر جنگاش در حد زمین و سیاره دیگه ای بوده ولی تو قست سوم دریچه بزرگتری باز کرد و به چندین سیاره و داستان و شخصیت رسید
    اینجاست که مطمعنم قرار یه اتفاق خیلی بزرگ و خاص بیفته تو قسمت چهار که فقط از مارول بر میاد

  9. Avatar شاهین زارعی

    من زیاد اهل سریال نیستم چون ۹۹ درصدشون اصلا بلدنیستن چه موزیک و چه وقتی استفاده کنن و حتی بیشترشون برای هیجان بیشتر فقط سریع صحبت میکنن و پشت سرهم هی سکانس عوض میکنن که مثلا هیجان داشته باشه

    ولی گیم اف ترونز از هر لحاظ بی نقص بود و عالی ترین سریال هست

    ولی از یه طرف استدیو مارول با شخصیت ها و داستان فیلم هاش یه مجموعه ای ساخت که تا به حال کسی همچین چیز کاملی نساخته بود و نکته جالبش این بود کاملا مشخصه از چندین سال پیش مشخص شده بود قرار در آینده داستان مجموعه اونجر چطور پیش بره و کاملا غیر قابل پیش بینی بود و مطمعن رکورد فروش اوتار رو خواهد زد

    با توجه به کامنت های دوستان که میگن کی اونجر نگا میکنه فروش اند گیم کاملا نشون میده کی نگاه میکنه

  10. Avatar shahabmp

    آخه مگه میشه کسی که بازی تاج و تخت دنبال کرده باشه پایان این اثر هنریو ول کنه بره انتقال جویان ببینه؟!!!! هرکی اینقدر براش مهمه داستان جهان مارول چظوری تموم میشه بیاد من بهش بگم ته انتقام جویان چی میشه تا همچین حماقتی مرتکب نشه!!! گرچه کسی که همچین انتخابی میکنه همون بهتر بره انتقام جویان ببینه!!!!

    1. Avatar Armin

      نبابا جدی. چی میشه آخرِ اند گیم؟ اصن اینو ول کن استاد. شما بگو تسارکت چیه ????

    2. Avatar reza shirzad

      منم خیلی دوست دارم بدونم . اگه راس میگی بگو دیگه

      1. Avatar shahabmp

        انقدر به پرستیژتون بر نخوره من نگفتم اونجرز بده!!! اگه بد بود ۲ میلیارد دلار نمیفروخت! من گفتم انتخاب بین این دوتا وقتی باشه انتخاب اونجرز کار عقلانی نیست!! در مورد نحوه تموم شدن اونجرز هم همه قسمتارو تا الان پشت سر هم ببین یه بار بدون فاصله، حدس زدنش برای خودتم کار راحتی میشه نیاز نیست من برات بگم (فقط اینو تو ذهنت نگه دار موقع حدس زدن که با دنیای رنگی مارول طرفی نه دی سی، محدوده داستانی موقع حدس زدن برات خیلی مشخص تر میشه). گرچه بازم شما که انقدر علاقه مندی بهش بهتره بیخیال شی بشینی فیلمو با لذت ببینی!!!

  11. Avatar farhad

    چهار تا بچه رفتند رای دادند. اخه Avengers: Endgame در برابر یک اثر هنری مثل game of thrones چی دارد؟ تفاوتشون مثل نقاشی یک بچه‌ است که هرچی رسیده بدون هم خوانی تو نقاشی اش اورده با نقاشی فرشچیان.

    1. Avatar Armin

      خب جنابعالی برو اعداد و ارقامو یه نگاه بنداز میفهمی اند گیم و اینفینیتی وار شاهکارن. این فقط تو ذهن جنابعالی اینجوریه که بچه بازین. نمیگم گات بده ولی تویی که چیزی از فیلم حالیت نمیشه نگو یه عده بچه رفتن رای دادن دوست عزیز

    2. Avatar شاهین زارعی

      همون چهارتا بچه باعث شده فروش اونجر ۳ از ۲ میلیارد رد شه و به رتبه چهارم برسه

      من خودم گیم اف ترونز رو قبول دارم خیلی عالیه
      واقعا هر دوتاش عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه