کاربران آیفون می‌توانند قفل خودروی فولکس واگن خود را با سیری باز کنند

۲۲ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فولکس واگن به رابطه نزدیک خود با شرکت اپل وابسته است و مخصوصا این رابطه صمیمی را می‌توان در اپلیکیشن VW Car-Net دید که برای سیستم عامل iOS توسعه داده شده است. حالا این شرکت تصمیم گرفته به کاربران iOS خود این امکان را بدهد که قفل خودروی فولکس واگن خود را با سیری باز یا بسته کنند. همچنین کاربران می‌توانند به کمک سیری از تخمین مسافتی که با باک باقی مانده یا شارژ باقی مانده خودرو می‌توانند طی کنند، مطلع شوند.

دارندگان خودرو‌های فولکس واگن همچنین می‌توانند با استفاده از سیری، شروع فرآیند شارژ خودروی الکتریکی خود را تایید کنند و یا حتی سیستم یخ زدایی را روشن کنند. همچنین می‌توانند به کمک دستیار صوتی سیری، دمای داخل خودرو را تعیین کرده و موقعیت مکانی خودرو را هم به صورت دقیق پیدا کنند.

Car-Net البته به صورت رایگان برای دارندگان فولکس واگن عرضه نمی‌شود. برای داشتن این اپلیکیشن باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک ماهانه پرداخت کنید. به طور کلی با این اپلیکیشن می‌توانید موقعیت مکانی دقیق خودرو خود را بدانید و به اطلاعات مرتبط با خودروی خود، دسترسی خواهید داشت. به کمک اپلیکیشن شورت‌کاتس در iOS نیز می‌توانید دستورات مختلف تعیین کنید. مثلا ما تصور می‌کنیم افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، با کمک اپلیکیشن Shortcut می‌توانند با یک دستور خودروی خود را صبح‌ها روشن و گرم کرده بدون اینکه لازم باشد از خانه بیرون بیایند.

روشن کردن خودرو و سپس گرم کردن کابین تنها با یک دکمه شاید باعث صرفه جویی وقت زیادی برای شما نشود اما در مجموع یک ویژگی کاربردی است. این کار را همانطور که گفتیم می‌توان به کمک اپلیکیشن Shortcuts انجام داد که در iOS 12 معرفی شد و برای کاربران در دسترس است. تا به حال هنوز ویژگی واقعا هیجان انگیزی ندیدیم که با شورت‌کاتس انجام پذیر باشد اما کارهای راحت و خوبی مثل همین موردی که برای خودروهای فولکس واگن گفتیم، با این اپلیکیشن قابل انجام است.

در کنار این موارد، شرکت آمازون نیز سخت در تلاش است تا بتواند دستیار صوتی الکسا را به خودروها بیاورد. آن‌ها حتی یک گجت کوچک به نام Echo Auto هم معرفی کرده‌اند که این وسیله می‌تواند آمازون الکسا را به هر خودرویی بیاورد. این شرکت حتی با خودروسازهایی مثل فورد نیز قرارداد امضا کرده تا بتواند اکو را به خودروهای بیشتری بیاورد. در این مسیر، اپل هم باید سخت تلاش کند تا از شرکتی مثل آمازون عقب نماند. در این مسیر، اپلیکیشن شورت‌کاتس در iOS می‌تواند به میزان زیادی به کمک اپل بیاید و در پایان این مشتریان هستند که از رقابت این دو غول تکنولوژی، نهایت استفاده را خواهند کرد.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه