بالاخره بی‌ام‌و از i8 رودستر رسما رونمایی کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پس از ماه‌ها انتظار، بی‌ام‌و سرانجام از نسخه رودستر مدل ۲۰۱۸ اتاق i8 رونمایی کرد. پیش از این، تصاویر جاسوسی از این آلمانی هیجان‌انگیز منتشر شده بود اما در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، شاهد حضور مدل نهایی این خودرو هستیم.

اگر بخواهیم تغییرات صورت گرفته در این خودرو را به طور خلاصه برایتان بگوییم، باید به ظاهر و مشخصات فنی بی‌ام‌و i8 رودستر اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم، این خودرو رودستر است؛ یعنی خودروی سقف‌باز که پیش از این i8 تنها در کلاس کوپه تولید می‌شد. مدت‌ها بود که طرفداران بی‌ام‌و درخواست تولید نمونه‌ی روباز این اتاق را به گوش این شرکت آلمانی رسانده بودند. مدیر بی‌ام‌و هم رسما در رویدادی به این نکته اشاره کرد که به دلیل استقبال مردم برای تولید این کلاس، تولید i8 رودستر در برنامه‌های آینده‌ی BMW قرار گرفته است.

طراحی کلی i8 از DNA همان مدل‌های قبلی گرفته شده است؛ چراغ‌های کشیده و باریک که با زاویه ملایم به سمت جلوپنجره‌های کشیده نشانه رفته‌اند. خطوط منحنی روی بدنه، فرم سپر و دیفیوزر هم باعث شده تا i8 ظاهر خودروی اسپرت، خشن و جسور را پیدا کند.

بی‌ام‌و i8 جدید از نظر فنی قوی‌تر شده است. بی‌ام‌و سیستم eDrive این خودرو را پیشرفته‌تر کرده، وزن خودرو را کم و از باتری‌های بزرگ‌تر استفاده کرده است. بی‌ام‌و از باتری‌های ۱۱.۶ کیلوولت ساعتی بجای ۷.۱ کیلووات ساعتی بهره برده است. ترکیب باتری‌های بزرگ‌تر با موتور الکتریکی می‌تواند توان ۱۴۱ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۴۹ نیوتون‌متری تولید کند. i8 مدل ۲۰۱۸ می‌تواند تنها با استفاده از قوای الکتریکی مسیر ۲۸ کیلومتر را بدون بهره‌مندی از پیشرانه‌ی بنزینی طی کند.

راستی حرف از پیشرانه‌ی بنزینی شد. پیشرانه‌ی ۳ سیلندر توربوشارژ i8 می‌تواند ۲۲۸ اسب‌بخار، قدرت و ۳۱۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این اعداد و ارقام باعث شده تا مدل کوپه‌ی i8 ظرف ۴.۲ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب برای مدل کانورتیبل به ۴.۴ ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت این آلمانی دوست‌داشتنی روی ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت به‌طور الکترونیکی محدود شده است.

قیمت i8 رودستر از حدود ۱۲۵ هزار پوند شروع می‌شود. این قیمت معادل ۱۶۸ هزار دلار می‌شود که حدود ۲۰ هزار دلار از مدل کوپه گران‌تر است. در ادامه می‌توانید تصاویری از این خودرو دوست‌داشتنی را ببینید که سقف آن به چه نحوی باز و بسته می‌شود.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه