بحران قابل پیش بینی برای میزبان جام جهانی: صدای میمون!

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تماشاگران جام جهانی

پیش بینی‌ها درباره مشکلات بسیار زیاد تماشاگران جام جهانی کشور میزبان در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در حال محقق شدن هستند. فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد اتحادیه فوتبال روسیه به دلیل شعارهای نژادپرستانه در جریان دیدار دوستانه مقابل فرانسه در ماه گذشته ۳۰ هزار دلار جریمه شده است. در جریان این دیدار که در سن پطرزبورگ برگزار شد تماشاگران روس با صدای میمون از بازیکن‌های سیاهپوست فرانسوی استقبال کردند.

از مشکلات اصلی و موضوعات قابل پیش بینی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ها و سایر حاضران در این رقابت‌ها می‌توان به نژادپرستی و هولیگانیسم افراطی اشاره کرد. یک سال پیش شبکه BBC گروهی به روسیه فرستاد تا شرایط تماشاگران این کشور را بررسی کنند. این گروهی در شهرهای مختلف روسیه با گروه‌های خشن و نیمه مسلحی گفت‌وگو کردند که آماده ایجاد درگیری‌های خونین در جریان رقابت‌های جام جهانی بودند.

گفته می‌شود سر دسته اوباشی که در جریان یورو ۲۰۱۶ به تماشاگران انگلیسی حمله و ۴ نفر را به قتل رساندند از سال گذشته در روسیه مشغول ساماندهی گروه‌های هولیگان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی است.

دولت روسیه همواره از امنیت بالای استادیوم‌های این کشور و تلاش برای برگزاری بدون دردسر جام جهانی صحبت کرده. الکساندر الیف رئیس اتحادیه فوتبال روسیه در این باره به پایگاه خبری RBC گفت: «تعداد انگشت شماری آدم بی مغز به خود اجازه دادند با آبروی روسیه بازی کنند. ما خیلی زود آنها را دستگیر کردیم و قانون به زودی با آنها برخورد جدی خواهد کرد. با همکاری فیفا جو محترمانه و شادی در جام جهانی خواهیم داشت. من برای چندمین بار به همه قول می دهم که روسیه بهترین میزبان تاریخ جام جهانی خواهد بود.»

براساس گزارش رسانه‌های روسیه افراد دستگیر شده در جریان این پرونده احتمالا به ۳ سال محرومیت از حضور در همه ورزشگاه‌های این کشور محکوم می‌شوند اما دولت روسیه برای ساماندهی وضعیت تماشاگران این کشور با مشکل‌های زیادی روبه‌‌رو خواهد بود.

براساس این گزارش سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه از دو سال پیش در تلاش برای شناسایی افراد سابقه‌دار هستند اما اغلب این افراد با چهره‌های قدرتمند سیاسی روسیه روابط نزدیک دارند و عملا امکان برخورد با آنها وجود ندارد.

گفته می‌شود دولت روسیه از تلاش هولیگان‌ها برای حمله به تماشاگران انگلیسی در جریان دیدارهای یورو ۲۰۱۶ اطلاع داشته‌اند و رهبران این گروه با اجازه مستقیم دولت از روسیه خارج و بعد از ایجاد آشوب و درگیری بلافاصله به این کشور برگشته‌اند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. بهراد

    نمی تونن بگیرنشون

    چه آشنا!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه