برخورد تند گوگل با تولیدکنندگانی که محصولات‌شان را دیر به‌روزرسانی می‌کنند

۶ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل تا امروز استراتژی‌های مختلفی را امتحان کرده تا به‌نحوی تولیدکنندگان و فروشندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور کند نرم‌افزار خود را برای دریافت نسخه‌ی جدید اندروید به‌موقع به‌روزرسانی کنند. البته تا اینجا که معلوم شده هیچ‌کدام از این استراتژی‌ها به‌خوبی جواب نداده‌اند.

گوگل می‌خواهد برای خجالت‌زده کردن فروشنده‌ها و تولیدکنندگان  نام آن‌ها را در فهرستی برحسب زمان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارشان رتبه‌بندی کند.

اما این‌بار این شرکت قصد دارد دست به کار متفاوتی بزند. به گزارش بلومبرگ، گوگل می‌خواهد برای خجالت‌زده کردن فروشنده‌ها و تولیدکنندگان  نام آن‌ها را در فهرستی برحسب زمان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارشان رتبه‌بندی کند. این فهرست فعلا جایی منتشر نشده اما گوگل قصد دارد به‌زودی اطلاعات آن را در اختیار عموم قرار دهد؛ با این امید که شاید انتشار این فهرست باعث شود تولیدکنندگان و فروشندگان از این به بعد بهتر عمل کنند.

در همین راستا قبلا هم اقدامات دیگری از سوی گوگل و حتی از سوی پیمانی موسوم به پیمان به‌روزرسانی اندرورید (Android Update Alliance) انجام شده بود. از جمله این‌که گوگل از شرکت‌های مربوطه درخواست کرده بود چرخه‌ی آزمایش نسخه‌های به‌روزرسانی را کوتاه کنند. حتی ظاهرا برای مدتی آن‌ها را تحت‌فشار قرار داده بود که به‌طور کلی آزمایش‌های خود را برای به‌روزرسانی امنیتی ماهانه متوقف کنند.

با این وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که تهیه‌ی چنین لیستی گوگل را به اهداف موردنظرش برساند. همچنان‌که فعالیت‌های تحت‌نظر پیمان به‌روزرسانی اندروید هم تابه‌حال نتیجه‌ی خاصی در پی نداشته است. به نظر می‌رسد ارایه‌ی یک لیست بدون هیچ‌گونه پیگرد و تبعاتی برای اسامی حاضر در آن، به همین‌ترتیب نمی‌تواند چندان نتیجه‌بخش باشد.

فشارها و هشدارها برای سرعت‌عمل بیشتر، امسال هم به‌اندازه‌ی سال‌های پیش است. در حال‌حاضر به‌روزرسانی‌های متعددی از سوی گوگل‌پلی صورت گرفته که بدون هیچ‌گونه مراجعه‌ای به خود سازندگان بوده است. بسیاری از اپلیکیشن‌های رسمی دیگر هم به‌روزرسانی‌های خود را از پلی‌استور دارند.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    با نظر دوستان ۱۰۰% موافقم , بی تعهدترین تولید کننده شرکت سامسونگ است , فقط کافی است یک مدل جدید از محصولی را ارائه کند دیگر کاملا” قید پشتیبانی مدل قبلی را میزند

    1. Avatar Ali S

      دوست عزیز وقتی شما تجربه کار با پرچمداران سامسونگ رو ندارید ما چه گناهی کردیم؟؟؟؟ حتی گلکسی اس ۵ هم به مارشمالو آپدیت شد و منم که اس۶ دارم مدت بسیار کوتاهی از عرضه رسمی مارشمالو بسته آپدیت رو دریافت کردم و اینم بدونید که دیجیکالا میگه سامسونگ در زمینه بروز رسانی در سطح فوق العاده ای قرار داره حالا مهم نیست شما چی میگید، چون حقیقت که با حرفای شما عوض نمیشه!
      ممنون سرکار خانم سلیمانی لطفا ثبت کنید

  2. Avatar sepehr

    مهمترین گزینه برای انتخاب یه گوشی الان اول همین پشتیبانی نرم افزاریه بعد از اون کیفیت ساخت. اگه اپلو در نظر نگیریم جون بروز رسانی هاش بسار مرتب و منظمه بقیه به ترتیب اینجورین :
    نکسوس
    موتورولا
    HTC
    سونی
    Huawei
    Xiaomi
    LG
    سامسونگم که اصلا نباید بذاریم تو این لیست جون افتضاحه پشتیبانیش

    1. Avatar آرمین

      سونی بهتر از موتورلا و htc است….بعد از نکسوس، سونی قرار داره… همین الان به جز نکسوس،‌تنها سونی است که اندروید N پیش نمایشی را روی گوشی هاش در معرض استفاده کاربران قرار داده و گوشی های سونی بخصوص پرچمدارهاش راحت تا ۳ سال پشتیبانی میشه….

    2. Avatar علی جوادی

      من به جرات قسم میخورم شما یا گوشی هوشمند نداری;یا آندروید نیست
      اگه بری همه جا سرچ کنی بدترین آپدیت مخصوص گوشیهای هوآوی هست
      سامسونگ بهترین ساپورت نرم افزاری و آپدیت رو داره.من در کنار برترین گوشی جهان اس ۷ عزیزم;یک گوشی J5 هم دارم که هر ماه آپدیت براش میاد
      تو پیجهای سامسونگ کمتر نظر مزخرف بده
      خانم سلیمانی عزیز.نظرم ثبت بشه خواهشا که این فرد با ۱۲۰ اکانت مختلف میاد تو پیج سامسونگ و نظرات خنده دار میده …ممنون

    3. Avatar Ali S

      نمیدونم شما نقد و بررسی هواوی p9 رو دیدید یا نه، ولی اگه ببینید متوجه میشید که منتقد میگه “گوشی های هواوی نسبت به سامسونگ و الجی دیر تر به روز رسانی میشن” و این در حالیه که شما اینجا هواوی رو از سامسونگ در این زمینه سر دونستید.
      دوست عزیز یکم قبل نظر دادن تحقیق کنید بد نیست

  3. Avatar my name

    پس از این به بعد شاهد شکست گوشی های بی مصرف سامسونگ هستیم

    1. Avatar Ali S

      دیجیکالا مبگه بهترین به روز رسانی ها رو سامسونگ داره

  4. Avatar پویا

    گوگل بهتره یه فکری هم به حال کمپانی هایی که دارند با سیستم عامل اندروید گوشی تولید می کنند بکنه چرا که به گوشی پرچم دارشون نهایتا ۲ الی ۳ تا آپدیت اگه بدند در حالیکه گوشی هنوز مشکلی نداره و بروزه، ولی شرکت ها غیر مستقیم میخوان به آدم بگن برو گوشی جدیدمون رو بخر
    من خودم بخاطر همین موضوع می خوام دیگه اپل بخرم که خیالم راحت باشه البته سری نکسوس هم گزینه ایست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه