چرا بسیاری از تولیدکننده‌ها گوشی‌های ضد آب نمی‌سازند؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

۷۱ درصد کره‌زمین از آب تشکیل شده است. احتمالا با دانستن این داده علمی شما هم موافق باشید که ضد‌ آب کردن گوشی‌های هوشمند از اهمیت خاصی برخوردار است چون در جهانی زندگی می‌کنیم که با احتمال خیس‌شدن گوشی سر و کار داریم. به هر حال تا امروز هم گوشی‌هایی تولید شده‌اند که ضد آب‌اند و می‌توانند برای مدت مشخصی تا عمقی مشخص زیر آب باقی بمانند و از آسیب هم مصون باشند.

اما جالب است بدانید که شرکت سامسونگ، شرکتی که از زمان تولید گوشی گلکسی S5 گوشی‌های‌اش را ضد آب کرد در این زمینه بین سازنده‌های برتر گوشی‌های هوشمند حسابی تک و تنها است. شرکت سونی، که گوشی Xperia Z اش ویژگی ضد آب بودن را داشت این قابلیت را در مدل جدید Xperia X حذف کرده است. شرکت‌های موتورولا و اچ‌تی‌سی هم وضعیت بهتری ندارند.

یکی از شرکت‌هایی که هرگز در هیچ محصولی از تولیدات‌اش قابلیت ضد آب بودن را به کار نگرفته شرکت شیائومی است. بنیان‌گذار این شرکت – لین جان – توضیح داده که چرا با وجود درخواست‌هایی که از طرف مشتریان وجود دارد هرگز به فکر محافظت گوشی‌های شرکتش در برابر آب نیفتاده است. او اول از همه گفته که تقریبا هر آسیبی به گوشی برسد در درجه اول قابلیت ضد آب بودن آن را از میان می‌برد. این موضوع درباره آسیب‌های بسیار جزئی هم صدق می‌کند.

از طرف دیگر هزینه‌ای که این کار دارد شیائومی را از به کار بردنش منصرف کرده. بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید حاضر است ساخت چنین مدلی را در برنامه کاری شرکت قرار دهد در صورتی که مصرف‌کنندگان تمایل داشته باشند چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه بیشتر برای خرید گوشی‌های این شرکت پرداخت کنند. به این شکل یک قابلیت که به سادگی از میان ‌می‌رود و هزینه نسبتا بالایی هم به تولید‌کننده تحمیل می‌کند باعث شده بسیاری‌ از تولیدکننده‌ها قید ساخت گوشی‌های ضد آب را بزنند. تا زمانی که تمایل به پرداخت پول بیشتر صرفا بخاطر همین ویژگی از طرف مشتریان حس نشود، ضد‌آب‌سازی گوشی‌های هوشمند چندان به صرفه به نظر نمی‌رسد. پس بهتر است تا آن زمان کسانی که از گوشی‌های شیائومی و بسیاری از گوشی‌های دیگر بازار استفاده می‌کنند سعی کنند گوشی خود را از تماس با آب مصون بدارند.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سید محمد

    آقای نویسنده (مترجم)قابلیت ضد آبی هنوز هم در سری x هست اما فقط xperia x performance ضد آب می باشدو این دلیل نمی شود که سری x ضد آب نباشد در ضمن شرکت سونی زودتر از سامسونگ گوشی ضد آب ساخت پس بهتر است به جای از زمان galaxy s5 نوشته شود از زمان xperia z .
    وقتی که سونی گوشی ضد آب ساخت طرفداران سامسونگ می گفتند این یک قابلیت بیهوده است و کاربردی نداردو xperia z را به سخره می گرفتند اما پس از یک سال که سامسونگ نهایتا موفق به ساخت گوشی ضد آب شد(s5) این قابلیت کاربردی و منحصر به فرد و … اما جالب است بدانید که galaxy s5 آنچنان هم که دیجیکالا در آن زمان می گفت شاه ماهی نیست و فقط چند قطره آب نیاز است تا صفحه نمایش آن بسوزد و اگر به طور کلی زیر آب برود هنگ کرده و در بعضی اوقات بردش می سوزد! از نظر طرفداران سامسونگ سونی در ۲۰۱۳ یک شرکت بی هدف بود و صرفا برای جلب توجه گوشی های ضد آب ساخته بود اما از زمان s5 یعنی ۲۰۱۴ هر شرکتتی که ضد آب بسازد پیشتاز است و پدر تکنولوژی!!!!!!!
    اما بعد از دو سال که توانسته اند یک گوشی ضد آب بدون مشکل(از لحاظ ضدآبی) بسازند می گویند الآن دیگر همه ی شرکت ها از یک سیاست کلی پیروی می کنند!!!!! ما که بعد از سال ها هم نفهمیدیم که این شرکت و طرفدارانش به کدامین سمت مایلند!!
    در مورد دوربین هم باید بگویم که اکثر گوشی هایی که از دوربین های عالی برخوردارند از سنسور و لنز شرکت سونی استفاده می کنند حتی سامسونگ پس خواهشا بحث دوربین را پیش نکشید که باعث جنگ داخلی بین مهندسان شرکت سونی خواهد شد 🙂 اما با این حال هم موبایل های اکسپریا سنسور های بهتری دارند(می توانید خودتان مقایسه کنید).
    از کارشناسان دیجی کالا هم تقاضا دارم تا در نقدو بررسی گوشی های سونی منصف تر باشند و در بحث فروش هم فقط به دنبال —–سود—-نباشند بلکه به رضایت مشتری هم اهمیت بدهندزیرا در حال حاضر از سامسونگ ۳۷ عدد موبایل موجود دارید و از سونی فقط یک عدد(xperia x)!
    به هر حال وظیفه ی خود دیدم که روشنگری کنم و از شما صمیمانه عذرخواهی می کنم.

  2. Avatar Smash

    خیلی گوشیها هم هستن که گواهی نامه ندارن ولی مقاومتشون در برابر آب بالاست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه