بلیط سفرهای فضایی بلو ارجین چه قیمتی خواهند داشت؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بلو ارجین

شرکت هوا و فضا «بلو ارجین» (Blue Origin) هنوز هم سراغ ارسال انسان به فضا نرفته است، ولی می‌دانیم که هدف نهایی این شرکت، راه اندازی برنامه‌ای برای سفرهای فضایی است. اگر منتظر اجرا شدن برنامه‌ی بلو ارجین هستید و می‌خواهید خودتان کره‌ی زمین را ببینید، بهتر است از همین حالا بی‌خیال آن شوید، چون بلیط سفرهای فضایی بلو ارجین قرار است قیمتی بسیار بالا داشته باشد.

حتی با فروش بلیط‌هایی با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار، شرکت بلو ارجین باز هم در هر سفر چند میلیون دلار ضرر خواهد کرد.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری رویترز از سوی یکی از کارمندان بلو ارجین به دست آورده است، بلیط هر سفر فضایی شرکت بلو ارجین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار آب می‌خورد. رویترز اطلاعات این قیمت را از سوی یکی از کسانی که با مراحل قیمت‌گذاری سفرها سر و کار داشته دریافت کرده است. این رقم تفاوت زیادی با هزینه‌ای که شرکت فضایی Virgin Galactic برای سفرهای فضایی خود دریافت کرده، ندارد.

طبق گفته‌ی مسوولان شرکت بلو ارجین، به زودی امکان خرید بلیط را فراهم خواهند کرد؛ طوری که از سال آینده‌ی میلادی باید منتظر فروش بلیط صندلی‌های موشک نیو شپرد (New Sheperd) باشیم.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که حتی با فروش بلیط‌هایی با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار، شرکت بلو ارجین باز هم در هر سفر چند میلیون دلار ضرر خواهد کرد. موشک نیو شپرد در هر سفر خود فقط می‌تواند ۶ نفر را حمل کند، در حالی که هر پرتاب برای شرکت بلو ارجین حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه دارد.

بلو ارجین

کپسولی که قرار است انسان‌ها داخل آن بنشینند و به فضا بروند، طبق گفته‌ی بلو ارجین بزرگترین پنجره‌های ممکن را بین تمام فضاپیماها دارد. بلو ارجین می‌خواهد توریست‌ها بهترین دید ممکن را از کره‌ی زمین داشته باشند.

شرکت بلو ارجین تا به امروز یک مانکن را به فضا فرستاده و حتی پرتاب‌های موفقیت‌آمیز پشت سر هم زیادی داشته است، ولی هنوز حرفی از جزییات پرتاب انسان به فضا نزده.

قرار است تا پایان سال جاری میلادی شاهد ارسال انسان به فضا از سوی شرکت بلو ارجین باشیم. البته طبق گزارش‌های منتشر شده، هنوز هم تست‌های بلو ارجین ادامه دارند و قرار است در چند هفته‌ی آینده شاهد آزمایش کپسول فرار این شرکت باشیم.\

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. suda

    برنامه ای برای سفر بدون بازگشت ندارند؟با صدای professor farnsworth بخونین.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه