بنز و هیوندای هم نمی‌توانند استانداردهای جدید ایران را پاس کنند!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم.

به گزارش ایسنا، هاشم یکه زارع با بیان این که نمی‌شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌کنند، نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیرعامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است. وقتی در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم، چرا خودروسازان تحت فشار قرار می گیرند که خط تواید جدید ایجاد شود.

یکه‌زارع ادامه داد: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

او هم‌چنین اضافه کرد: در سال ۲۰۲۱، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است و نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ایم. یکه‌زارع افزود: در سال ۲۰۲۵ تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

شما درمورد صحبت‌های امروز مدیرعامل ایران‌خودرو چه نظری دارید؟ از اینکه محصولات بنز و هیوندای هم نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند، خودروسازها خصوصی شوند و تا ۱۰ سال دیگر شاهد تولید ۲۳ مدل از جمله خودروهای هیبریدی و برقی باشیم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar محمدامین

    دوست عزیز چین کالاهایی تولید می‌کند که کیفیت بالایی دارد ولی بخاطر کم بودن بودجه ما کالاهای درجه ۵ یا ۶ به بازار می‌آید
    به چین هر چقدر پول بدی با همونقدر برات میسازه

  2. Avatar پویا پاشایی علمداری

    اول یک انتقاد
    پلتفرم ملی؟!؟
    ایتالیا برای ما پلتفرم طراحی می کند و می شود ملی؟! این طور نمی شود هیچ وقت خارج برای ما خودرو ملی طراحی نواها کرد علی رغم توان داخل باز سراغ خارج را گرفته ایم ضمن اینکه این حرف که بنز و هیوندای هم نمی توانند استاندارد ما را رد کنند یعنی خوابیدن صنعت خودرو و نه به خاطر اینکه کیفیت خودرو های داخلی کم است بلکه به علت اینکه خودرو های داخلی همان بنز و هیوندای و بدتر از آن پژو و رنو است.(صنعتی سراسر مونتاژ) اینطور نمی شود
    هر وقت طراحی خودرو را به ایرانیان سپردیم و آن را تولید کردیم آن موقع اجازه داریم استاندارد تعیین کنیم!

  3. Avatar Miki

    امار تصادف پراید کم بود از این به بعد امار برق گرفتگی رو هم بهش اضافه کنید.
    وسط اتوبان یهو اتصالی کنه راننده پراید رو برق بگیره .

  4. Avatar parsa

    استاندارد ها چی هستن؟
    این همه دانشمند در این زمینه داریم باید بهره بگیریم.

  5. Avatar مهدی

    البته منظور اقای مدیر عامل از استاندارد یعنی یه ماشین باید در حین تصادف نزاره سرنشین ها زجر بکشن
    سریع و راحت بمیرن
    که این اپشن فقط نزد ایرانیان هست و بس

  6. Avatar محمد رضا

    شوخی جالبی بود
    از دیجی کالا مگ میخوام که از این پست های بامزه بیشتر برامون بزاره

  7. Avatar reza

    اخه مگه الکیه یه ماشین ساخت اینا هنوز تو طراحی موندن چه برسه بخوان موتور بسازن ولی اینم طراحی خیلی مهمه و کلا زیر ساخت میخواد و خرج کلان الکی نمیشه یه ماشینداد بیرون

  8. Avatar مهرداد

    قراره برقی تولید بشه با قیمت ارزون و طول عمر باطری کم و قیمت باطری بسیااار گران، که البته همونم ما قطغا در ٢٠٢۵ باید خوااابشو ببینیم

  9. Avatar alireza ahmadi

    بنز نمی تونه استاندارد ایران رو پاس کنه!!!

    عجیب ترین حرف تاریخ صنعت خودروسازی جهان رو شنیدم!

  10. Avatar محمد

    خخخ ده سال طول کشید یه ایر بگ نتونستن رو پراید بزنن .. جلل الخالق … فقط سکوتتتتتت حرفی ندارم … خخخخخخ

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه