بهترین ابزارهای یک دورکاری موفق – بخش دوم

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
دورکاری

با پیشرفت روزافزون فناوری‌های ارتباطی، سد بزرگی به نام «بُعد مسافت» از سر راه بشریت برداشته شده. امروزه مراوده با دورترین نقاط زمین برای همگان امکان‌پذیر است. خصوصا با عالم‌گیر شدن اینترنت، ارتباط با هر کس و در هر جا به‌راحتی هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد. همین سهولت در ارتباط باعث شده در بسیاری موارد لزوم حضور فیزیکی در نشست‌ها، قرارها و حتی سر کار کم‌رنگ‌تر شود؛ تا جایی که در برخی کشورهای توسعه‌یافته قریب به یک چهارم افراد در منزل کار می‌کنند و از همان‌جا با محل کارشان در ارتباطند.

اگر شما هم علاقه‌مند به دورکاری هستید یا در آینده قصد دارید در فضای دل‌چسب منزل کسب درآمد کنید، بعد از مطالعه‌ی بخش نخست، با ما در قسمت دوم و آخر این مجموعه همراه باشید تا به معرفی بقیه‌ی ابزارهای مورد نیاز برای این امر بپردازیم.

‌‌‌   ‌‌   ‌‌

‌‌‌

اورنوت

۱- Evernote

چه در پی دورکاری باشید چه نه، حتما به محلی برای یادداشت‌های روزانه نیاز دارید. اپ‌های متعددی این کار را انجام می‌دهند و Evernote قطعا یکی از بهترین‌های آن‌ها است. تحت بسترهای مختلف هم منتشر شده و تقریبا کاربر هر سیستم عاملی باشید می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این میان، اپلیکیشن خوش آب و رنگ Google Keep هم با طراحی متریال خود می‌تواند نظر خیلی‌ها را جلب کند. هم‌چنین Gnote با امکان رمزگذاری یادداشت‌ها، خود را به فهرست ما تحمیل می‌کند.

و در آخر نباید از OneNote بزرگ مایکروسافت غافل شد. ابزاری به‌حقیقت قدرتمند که تقریبا در همه‌ی سیستم‌های عامل یافت می‌شود. به‌خصوص اگر کاربر دیگر محصولات مایکروسافت باشید حتما بهترین گزینه‌ی شما خواهد بود.

‌‌

اینفیوژن سافت۲- Infusionsoft

این ارایه‌دهنده‌ی خدمات ایمیل با مصارف تجاری، به تایید بسیاری از کارآفرینان یک راهکار فوق‌العاده به‌خصوص برای کسانی است که از راه دور کسب‌وکار خود را هدایت می‌کنند. Infusionsoft با امکان خودکارسازی بخش بزرگی از کارها، باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

‌‌

زن دسک۳- Zendesk

اگر کارتان مستلزم ارایه‌ی خدماتی به مشتریان است استفاده از Zendesk را فراموش نکنید. زِن‌دسک به شما امکان رصد تمام تراکنش‌های کسب‌وکارتان را می‌دهد. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید؛ با این خدمات چیزی برای‌تان مغفول نمی‌ماند.

‌‌   ‌‌

تایم ترید۴- Time Trade

همیشه بخشی از وقت شما جهت تنظیم قرار ملاقات‌ها صرف می‌شود؛ Time Trade ابزاری است که برنامه‌ی شما را برای همکاران و مشتریان به نمایش می‌گذارد تا در صورت لزوم بتوانند در اوقات آزادتان با شما قراری بگذارند. به این شکل می‌توانید وقت بیشتری برای کارهای دیگر اختصاص دهید.

‌   ‌‌

پینگدام۵- Pingdom

دوست دارید در یک جای خوش آب‌وهوا زندگی کنید و از دور، شرکت‌تان را به‌پیش ببرید؛ در این صورت چه‌کسی وب‌سایت شما را مدیریت می‌کند؟ با استفاده از Pingdom می‌توانید لحظه‌به‌لحظه وب‌سایت خود یا شرکت‌تان را تحت نظر داشته باشید.

‌‌‌‌   ‌‌

آفیس۶- MS Office

تقریبا هر کسب‌وکاری داشته باشید به مجموعه نرم‌افزارهای Office مایکروسافت نیاز دارید. Word ،Excel ،PowerPoint به جرات قدرتمندترین ابزارها در نوع خود هستند. از وقتی هم که مایکروسافت تصمیم گرفته همه‌ی آن‌ها را علاوه بر آنلاین، برای اکثر پلتفرم‌ها عرضه کند، عرصه را بر دیگر رقبا به‌شدت تنگ کرده.

اما اگر به هر دلیل تمایلی به استفاده از MS Office ندارید گوگل هم مجموعه‌ی خوب Docs را در سبد محصولات خود دارد. به‌جز این‌دو، LibreOffice و WPS Office هم نرم‌افزارهای توانمندی هستند که به احتمال زیاد ناامیدتان نمی‌کنند.

‌‌‌   ‌‌

اسکایپ۷- شماره‌ی Skype

اگر زیاد به سفرهای خارجی می‌روید و قصد کاهش هزینه‌های تماس خود را دارید، کافی است یک شماره اختصاصی از Skype تهیه کرده و به همکاران‌تان بدهید. به این روش علاوه بر در دسترس بودن، موقع تماس گرفتن نگران هزینه‌های سنگین اپراتورهای مخابراتی نیستید.

‌   ‌‌

Prey project۸- Prey

وقتی در حال جا‌به‌جایی هستید همیشه در معرض سرقت وسایل خود قرار دارید. نرم‌افزارهایی مانند Prey در صورت بروز چنین اتفاقی اطلاعاتی چون محل کنونی دستگاه و چند اسکرین‌شات و عکس از دوربین آن را برای شما ارسال می‌کنند. هرچند امیدواریم هیچ‌گاه به کارتان نیاید ولی کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. به علاوه اگر حساب‌های زیادی دارید و حفظ کردن رمز تمام آن‌ها دشوار است می‌توانید از LastPass کمک بگیرید و نگران لو رفتن‌شان نباشید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌

لاگ می این۹- LogMeIn

بعضی وقت‌ها لازم دارید به رایانه‌ای در شرکت یا هر جای دیگر دسترسی داشته باشید. LogMeIn از جمله برنامه‌هایی است که امکان دسترسی و کنترل از راه دور رایانه را به شما می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌   ‌‌

بافر۱۰- Buffer

وقتی در منطقه‌ای با ساعت متفاوت باشید ارتباط در شبکه‌های اجتماعی واقعا دشوار می‌شود. Buffer می‌تواند با اعمال زمان‌بندی برای پست‌های مختلف و در شبکه‌های اجتماعی مختلف کار شما را ساده کند.

‌‌‌   ‌‌‌‌

prezi۱۱- Prezi

بهترین محصول یا خدمت دنیا را هم که داشته باشید اگر نتوانید آن را به‌درستی معرفی و ارایه کنید موفق نخواهید شد. روش‌های مختلفی برای ارایه‌ی مطالب وجود دارد؛ ولی از وقتی Prezi پا به عرصه گذاشته توانسته تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند. با توجه به امکان ذخیره‌ی آن در فضای ابری، ارا‌یه‌های شما به‌راحتی همه‌جا در دسترس خواهد بود.

البته مایکروسافت هم برای این‌که از غافله عقب نماند به‌جز PowerPoint که به‌طور سنتی برای ارایه‌ی مطالب مورد استفاده است، نرم‌افزار Sway را جهت رقابت مستقیم با Prezi منتشر کرده. از نظر ما هردو پرقدرت و کاربردی هستند و به سلیقه‌ی خود می‌توانید هر یک را به‌کار بگیرید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌

Yammer۱۲- Yammer

این درست است که اپ‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی عمومی، ارتباط با اطرافیان و همکاران را ساده کرده‌اند؛ اما گاهی لازم است در یک محیط کاری با کارکنانی که از راه دور با هم در ارتباطند ارتباطی خصوصی و داخلی به سبک شبکه‌های اجتماعی برقرار باشد.

اگر وجود چنین شبکه‌ای را لازم دیدید Yammer می‌تواند راه‌حل خوب و رایگانی باشد. می‌توانید یک شبکه‌ی انحصاری برای شرکت خود درست کرده و همکاران را در آن عضو کنید تا با هم در ارتباط باشند.

‌‌   ‌‌

شما چه ابزارهایی برای دورکاری می‌توانید معرفی کنید؟ اگر تجربه‌ی این نوع کار را دارید از مزایا و معایب آن برای ما و خوانندگان بگویید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آیروید

    prezi فارسی و ساپورت نمی کنه و واقعا سخت باش کار کردن. در کل خیلی هم جالب نیست (نظر شخصی). من خوشم نمیاد.

  2. Avatar Joseph

    نرم افزار Prey با ایپی ایران کار نمیکنه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه