شما بگویید؛ نظرتان درباره آریزو ۵ توربو چیست؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آریزو 5 توربو

دیروز پنجمین قسمت از مستند رینگ اسپرت در سایت دیجی‌کالامگ منتشر شد. در این قسمت، آریزو ۵ توربو مورد ارزیابی قرار گرفت و مزایا و معایب آن برشمرده شد. حالا در این مطلب می‌خواهیم نظر شما را در مورد این خودرو تازه‌وارد چینی به بازار ایران جویا شویم و بدانیم نظر شما درمورد ویژگی‌های این خودرو چیست؟

آریزو 5

اوایل شهریور ماه امسال بود که از آریزو ۵ توربو در ایران رونمایی و قیمت آن ۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد. این خودرو قرار است با نام آریزو ۵ TE به بازار عرضه شود که به عنوان نسخه قوی‌تر مدل معمولی (تنفس‌طبیعی) به حساب می‌آید. درحقیقت در نمایشگاه خودروGuangzhou  سال ۲۰۱۵ چین بود که چری از آریزو ۵ رسما رونمایی و سال بعد به بازار عرضه کرد.

چری آریزو ۵ را می‌توان یک سدان نسبتا بزرگ شهری دانست که از مشخصات فنی متوسط و امکانات رفاهی متعددی بهره می‌برد. با این که آریزو ۵ یک خودرو چینی محسوب می‌شود اما زبان طراحی این اتومبیل وام‌دار شرکت‌های کره‌ای است و در نمای جلویی و پشتی، سبک طراحی کیا و هیوندای را به مخاطب دیکته می‌کند. چری آریزو ۵ ظاهر به‌روزی دارد و به امکانات رفاهی متعددی نظیر نمایشگر ۷ اینچی، سنسور عقب، دوربین پارک، ورود بدون کلید (کی‌لس) و استارت دکمه‌ای مجهز شده است.

در زیر درب موتور این خودرو چینی از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱۴۹۹ سی‌سی استفاده شده تا حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتون‌متر را تولید کند. این درحالی است که مدل تنفس طبیعی آریزو ۵، حداکثر خروجی ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متر را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. به گفته موسسه ایمنی شرکت چینی C-NCAP، آریزو ۵ توانسته ۵ ستاره ایمنی کامل را بگیرد و به عنوان یکی از خودروهای چینی ایمن لقب بگیرد. در بازار ایران، خودروهایی نظیر جک J5، و برلیانس h330 به عنوان تعدادی از نماینده‌ی خودروهای چینی در کلاس سدان، نظر بعضی از مشتریان را در گستره‌ی قیمتی ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان جلب می‌کنند.

حالا نوبت شماست که در کامنت‌ها نظرتان را درمورد چری آریزو ۵ توربو برایمان بنویسید.


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar sobi

    الان که بعد از کلی تحقیق و بررسی خریدمش راحتتر میتونم نظر بدم
    خودروی خوش رخ و تندو تیز با هندلینگ بسیار خوب
    سیستم تعلیق خوب در حد خودروهای اسپرت (یکم پایین تر از مزدا نیو)
    موتور پر بازده و کم مصرف و درعین حال پرشتاب(تورنج قیمتی خودش این شتاب عالیه بهتر از النترا و سراتو و اکسنت)
    سیستم ترمز فوق العاده (داشتن espو چهار ]چرخ دیسکی و متعلق به bush المان/ سراتو عقبش کاسه ایه)
    ایمنی بسیار خوب(به لطفا ایربگ ها و سیستم ترمز کامل اون)
    کیفیت داشبود در حد اکسنت و i20 واقعا دست کمی نداره(برین جفتشو از نزدیک ببنید/ من دیدم)
    بیصدا بودن داخل کابین

  2. Avatar Reza

    با سلام.الان چند ماه که اریزو توربو خریدم واقعا راضیم طراحی داخلی ماشین عالیه طراحی بیرونیش که همه میبینن واقعا زیباست.خیلی شتاب اولیه ماشین برام قابل توجه هست واقعا با موتور ۱۵۰۰ این شتاب محشره.سوختش بد نیست .راحتی رانندگیش از ماشینای کره ای چیزی کم نداره .خدایش راضیم از خریدم.

  3. Avatar جوادپروانه

    عالیه خداییش من دارم و راضیم

  4. Avatar امیر

    در این رنج قیمت بهترین ماشینه من سه ماه دارم هیچ عیبی نداره و قابل مقایسه با ماشینخای تولید داخل نیست

  5. Avatar جواد

    ماشین خیلی خوبیه واقعا تو این رنج قیمت محشره ..اگه اینا نبودن مردم مجبور بودن ماشینای ویران خودرو سوارشن ..کافیه بهش گاز بدی میچسبونه صندلی..حیف نیس اریزو رو بزاری بری ۲۰۰ میلیون بدی النترا؟

    1. Avatar mj

      آریزو؟؟النترا؟؟!!!

  6. Avatar ،shahabmp

    ماشین جالب و وسوسه بر انگیزی به نظر میاد ولی نه با قیمت بالای ۸۰ میلیون!!! مشکل اینجاس توبازه قیمتیش رقیب سدان کمه، قبلا فلوئنس و سیمبول بودن از برند معتبر رنو ولی الان فقط چینی تو این رنج قیمت هست، اگر بخوای با سدان های چینی تو همین رنج قیمت مقایسش کنی فکر کنم ارزش خریدش از بقیه بالاتر باشه ولی اگه من باشم بازم یه فلوئنس کم کار کرد به این ترجیح میدم

  7. Avatar رضا

    امیدوارم کسانیکه نظر میدهند بر طبق واقعیات شرایط کنونی کشور باشه نه سلایق شخصی اولا اینجا ماانتخاب نمیکنیم بلکه برایمان انتخاب میکنند پس اینکه بیاییم بگوییم ژاپنی یا کره ای بهتره اصلا کارشناسی نیست بله مسلما بهتره اما آیا بااین مبلغ بهتون کره ای یا ژاپنی صفر میدهند؟ماشین ده سال کار کره ای و ژاپنی آیا به دردمیخوره؟قطعاتش ارزان و فراوانه؟تعمیراتش ؟ازنظرمن چینی تا۷۰تومن خوبه این ماشین هم نمایندگیهای مدیرانخودرو باتوجه به استفاده من خوب بوده حداقل از ایرانخودرو و سایپا خیلی بهتر بوده لوازمش هم تقریبا هست اما نه به اندازه پژو و پراید لطفا با توجه به مبلغ پولتان نظر بدهید نه مقایسه در غیر اینصورت ال نود سوار شوید

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه